Skip navigation
Kehloceraptus
Currently Being Moderated

Adobe Illustrator Graphics Card?

Feb 14, 2013 5:02 AM

English:

what graphics card do I need if I want to work professionally with Adobe Illustrator. My current graphics card is the Nvidia Quadro 600. Unfortunately I have a lot of performance degradation after several hours of work, like display errors.

Dell support suggests me, i have to use at least a Nvidia Quadro 2000. The Adobe support refers me into this forum.

Please Tell me your experiences with Adobe Illustrator and your Grafic Cards.

My PC specifications:

Dell Precision T1600

Intel Xeon E3-1225 3,1 GHz

8 GB DDR 3 RAM   

Nvidia Quadro 600

256 GB SSD

German:

Welche Grafikkarte brauche ich wenn ich professionell mit Adobe Illustrator arbeiten will. Meine Aktuelle Grafikkarte ist die Nvidia Quadro 600. Leider habe ich näch längerem Arbeiten massive Geschwindigkeitseinbrüche, meistens sind es Darstellungsfehler oder die Geschwindigkeit bricht so stark ein, dass das Arbeiten mit Adobe Illustrator zu Unmöglichkeit wird. Der Technische Dell Support versicherte mir, dass meine Grafikkarte zu langsam für Adobe Illustrator sei und schlug mir promt vor, mindestens eine Nvidia Quadro 2000 zu verwenden. Da Frage ich mich schon, wenn ich in einem Programm arbeite, dass nur Vektorgrafiken bzw. 2D Grafikken benutzt, sollte doch meine Nvidia Quadro 600 vollkommen ausreichen. Aber Warum habe ich dann diese Geschwindigkeitseinbrüche? Der PC wurde schon komplett neu aufgesetzt. Aktuelle Treiber sind auf jedenfall installiert. Adobe Illusstrator ist auch auf dem neuesten Stand.

Ich möchte von euch eigene Erfahrungswerte höhren und wissen was ihr so für Komponennten verbaut habt.

Replies
  • Currently Being Moderated
    Feb 14, 2013 5:13 AM   in reply to Kehloceraptus

you must be doing things on a level of complexity several magnitudes beyond me. i use illustrator professionally with a core 2 duo-based integrated graphics box.

|
    Mark as:
    Feb 14, 2013 5:45 AM   in reply to Kehloceraptus

yeah, it's probably a GMA something, not sure.

|
    Mark as:
    Feb 14, 2013 11:14 AM   in reply to dougofakkad

Illustrator does not make much use of a GPU. Illustrator will work with just about any card.

Spec' the machine to work with Photoshop.... Illustrator will be just fine. It's Photoshop that has GPU requirements.

|
    Mark as:

More Like This

• Retrieving data ...

Bookmarked By (0)

Answers + Points = Status

• 10 points awarded for Correct Answers
  • 5 points awarded for Helpful Answers
  • 10,000+ points
  • 1,001-10,000 points
  • 501-1,000 points
  • 5-500 points