Skip navigation
corrieleushuis
Currently Being Moderated

changing Exif data

Apr 9, 2013 4:50 AM

Ik ben verwikkeld in een vervelende rechtszaak en nu heb ik een vraag. Dus ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.Ik heb namelijk een vraag over adobe Photoshop CS2.

Ik heb in de bijlage 2 foto's toegevoegd van eigenschappen van een foto. De foto is op 1-10-2010 gemaakt. Alle exif data van de camera staan er ook nog bij (zie foto cameragegevens CANON EOS 350D). Nu is mijn vraag, als je de foto bewerkt in Adobe Photoshop CS2 kan men dan ook de datum van opname van de foto aanpassen? D.w.z. deze datum veranderen? Blijven dan de exif data bestaan, of verdwijnen dan de cameragegevens als men deze datum aanpast in Adobe Photoshop en zie je alleen nog de "bijgewerkte" opnamedatum. Ik heb namelijk altijd begrepen, dat als men de datum van opname verandert, dat dan ook de exif gegevens van de camera verdwijnen van de foto. In dit geval dus de belichtingstijd, het camaramodel etc.. Ik heb begrepen dat je een create date original (exif) hebt (datum van opname)

ter illustratie de RAW-gegevens van de foto:         <exif:DateTimeOriginal>2010-10-01T11:39:18</exif:DateTimeOriginal>
                                                                                       <exif:DateTimeDigitized>2010-10-01T11:39:18</exif:DateTimeDigitized>

en een create date en modify date (datum van bewerking) in photoshop.

Ter illustratie de RAW gegevens van dezelfde foto:

<xmp:ModifyDate>2010-11-30T20:09:55+01:00</xmp:ModifyDate>
                                                                                   <xmp:CreateDate>2010-10-02T20:29:54+02:00</xmp:CreateDate>
                                                                                   <xmp:MetadataDate>2010-11-30T20:09:55+01:00</xmp:MetadataDate>
                                                                                   <xmp:CreatorTool>Adobe Photoshop CS2 Windows</xmp:CreatorTool>

Staan in dit geval de exif data voor de originele datum van opname van de camera en de xmp data voor de data van bewerking in Photoshop?

Zou u mij dit kunnen bevestigen, of zit het toch anders in elkaar. Als u dit niet zou weten, kunt u mij dan ook misschien doorverwijzen naar iemand, die dit wel zou kunnen weten. Alvast heel erg bedankt voor de moeite, ik zou er heel erg gebaat bij zijn.

Hartelijke groet,

Renate Rolefes

Replies

More Like This

• Retrieving data ...

Bookmarked By (0)

Answers + Points = Status

• 10 points awarded for Correct Answers
  • 5 points awarded for Helpful Answers
  • 10,000+ points
  • 1,001-10,000 points
  • 501-1,000 points