Skip navigation
12345trubin
Currently Being Moderated

printerprofile in print settings photoshop CS6

Apr 28, 2013 2:41 AM

Tags: #profile #printer #icc_profile

A printer profile working perfectely in CS5 does even not appear in CS6. How do I fix this? (Windows 7 64 bit for CS5 and CS6)

Thanks

Replies
  • Currently Being Moderated
    Apr 28, 2013 11:32 AM   in reply to 12345trubin

Usually it means that the profile was the wrong color mode (like a CMYK profile for an RGB printer), or not a printer profile - and CS6 won't display profiles that don't match the printer.

|
    Mark as:
    Apr 28, 2013 3:55 PM   in reply to 12345trubin

You'll need a new, correctly created printer profile.

Read post #1 by Chris Cox again: 

He's telling you that CS6 has incorporated safeguards to avoid displaying any profiles that don't match the printer, whereas CS5 has no such safeguards and will display a profile even if it doesn't match the printer.

|
    Mark as:
    Apr 28, 2013 5:50 PM   in reply to 12345trubin

Well, it is also possible that your profile is corrupt, and CS5 didn't catch the error but CS6 does (like with some profiles with bad CXF tags).

|
    Mark as:
    Apr 29, 2013 12:16 AM   in reply to 12345trubin

We have yet to find such a problem with Photoshop.

But we have seen lots of user mistakes, and plenty of bad profiles (which older versions of Photoshop might have tried to use).

|
    Mark as:
    Apr 29, 2013 1:18 AM   in reply to 12345trubin

12345trubin wrote:

I really do not understand that a software decides about my files to be corrupt while the same profile works perfectly with other software…

Daß Sie das nicht verstehen, ist mir natürlich klar.  Das kann ich ohne Weiteres begreifen.  

Dieser Umstand ändert aber nichts an der Tatsache, daß was in CS5 trotz irgendwelcher Mängel funktionert, von CS6 einfach abgewiesen werden kann.

Da Ihnen aber die Antwort von einem höchst qualifizierten Adobe Photoshop Techniker/Ingenieur (nämlich Herrn Cox), der seit etwa 17 Jahren Photoshop schreibt, offensichtlicht nicht gefällt, kann ich als gewöhnlicher, bescheidener Benutzer Ihnen nicht weiter helfen.  Es tut mir wirklich Leid.

Vielleicht kann Herr Cox die betreffende Datei für Sie prüfen, wenn Sie die gesagte Datei irgendwo hochladen und diese für diesen Zweck zur Verfügung stellen könnten.

|
    Mark as:

More Like This

• Retrieving data ...

Bookmarked By (0)

Answers + Points = Status

• 10 points awarded for Correct Answers
  • 5 points awarded for Helpful Answers
  • 10,000+ points
  • 1,001-10,000 points
  • 501-1,000 points
  • 5-500 points