Skip navigation
=Kiwi=
Currently Being Moderated

Acrobat X  redemande un numéro de série et le refuse (Master Collection 5.5 )

Apr 30, 2013 12:50 PM

Tags: #error #acrobat #cs5.5 #serial #master_collection_cs5 #popup_window

Bonjour,

J'ai changé de disque dur récemment et réinstallé ma suite Adobe Master collection CS5.5, (version Boite, en mise à jour depuis CS4).

Depuis, lorsque je lance  un pdf, Acrobat (et seulement ce logiciel) m'ouvre une popup me proposant

- soit d'inscire un numéo de série pour la Suite MC CS5.5 (chose que j'ai déjà fait à l'installation initiale des DVDs),

- soit d'entammer un essai de 30 jours, (mais c'est idiot car je l'ai acheté, que ce passera t-il au bout de 30 jours...?)

- soit de quitter (c'est aussi idiot car je veux ouvrir un pdf..).

Lorsque j'entre à nouveau mon numéro de série, cette popup considère qu'il est mauvais (!!?)  il ne me reste alors plus que le choix de fermer Acrobat, ou de faire une période d'essai...

ce n'est pas normal. que puis-je faire ?

Pour info:

j'ai déjà tenté une ré-installation complète de la Suite, et j'ai toujours le problème.

configuration : windows 7 pro, 64 bits

IN ENGLISH (just in case...)

Hello, 

I just installed a new C: hard drive on my pc and reinstalled my whole PC.  I have Creative Suite Master Colelction 5.5. (box version, update from cs4)

Since then, when I try to open a pdf file, Acrobat X opens a pop-up window, asking me either to input a serial number for the creative suite master collection cs5.5, or go for a 30 days trial, the third choice is to quit.

First of all, acrobat should'nt prompt this popup, since I entered the serial at the time of installation. Worst part of the story is that it doesn't recognize my serial number. Leaving me with the choice of going for a 30 days trial, or just quit.

Only Acrobat does this,  Photoshop and the other softwares are working just fine.

Any idea ?

FYI. Already tried another installation of the DVDs of the Suite, it doesn't solve the problem at all.

(I run windows 7, x64)

Replies
  • kglad
    72,212 posts
    Jul 21, 2002
    Apr 30, 2013 1:03 PM   in reply to =Kiwi=

when you installed, were you prompted for both the cs4 serial number and cs5.5 serial number?  or, did you install cs4 and cs5.5?

|
    Mark as:
  • kglad
    72,212 posts
    Jul 21, 2002
    Apr 30, 2013 1:56 PM   in reply to =Kiwi=

|
    Mark as:
  • kglad
    72,212 posts
    Jul 21, 2002
    Apr 30, 2013 5:50 PM   in reply to =Kiwi=

post an update.

|
    Mark as:
  • kglad
    72,212 posts
    Jul 21, 2002
    Apr 30, 2013 6:25 PM   in reply to =Kiwi=

that's great.  and, you're welcome (and, thank you for posting that solution).

|
    Mark as:

More Like This

• Retrieving data ...

Bookmarked By (0)

Answers + Points = Status

• 10 points awarded for Correct Answers
  • 5 points awarded for Helpful Answers
  • 10,000+ points
  • 1,001-10,000 points
  • 501-1,000 points
  • 5-500 points