Skip navigation
realisateur2ouf
Currently Being Moderated

Adobe Première et Mac

Jun 19, 2013 1:32 PM

Bonjour,

Je travaille avec Adobe Première sur un PC. J'aimerais acheter un Mac Book Pro pour faire des montages vidéos en déplacements. Quel modèle me conseillez-vous ?

D'avance merci

Replies
  • Currently Being Moderated
    Jun 19, 2013 1:46 PM   in reply to realisateur2ouf

realisateur2ouf wrote in French

(Google Translate)

Adobe Premiere and Mac
    Jun 19, 2013 1:32 PM
    Hello,
    I work with Adobe Premiere on a PC. I would buy a Mac Book Pro for video editing on the go. Which model do you recommend?
    In advance thank you

My reply in French

(Google Translate)

Je suis strictement éléments d'un utilisateur Windows de sorte que je n'ai pas une bonne recommandation pour vous sur ce Mac ordinateur à acheter.

J'ai répondu à votre fil d'offrir une traduction qui aidera les utilisateurs Mac de répondre.

Voulez-vous vraiment de passer de Windows à Mac? Je soupçonne que le vote serait en faveur de Windows pour le moment.

ATR

English version of my reply

I am strictly an Elements Windows user so I do not have a good recommendation for you on what Mac computer to buy.

I have replied in your thread to offer a translation that will help Mac user to answer.

Do you really want to switch from Windows to Mac? I suspect the vote would favor Windows at this time.

ATR

|
    Mark as:
    Jun 19, 2013 1:57 PM   in reply to realisateur2ouf

The is the Premiere ELEMENTS forum... is that what you use?

If you use Premiere Pro, you need a different forum http://forums.adobe.com/community/premiere

Actually, for hardware questions, you want http://forums.adobe.com/community/premiere/hardware_forum?view=all

|
    Mark as:
    Jun 19, 2013 5:41 PM   in reply to John T Smith

Virtually any current model iMac, Mac Mini or especially Mac Book Pro has more than enough power to run this program.

Pratiquement n'importe quel iMac, Mac Mini ou particulièrement Mac Book Pro modèle actuel a plus qu'assez de puissance de lancer ce programme.

|
    Mark as:
    Jun 20, 2013 5:02 AM   in reply to realisateur2ouf

Absolument oui. Bien que je recommande également au moins 4 gigaoctets de RAM.

|
    Mark as:
    Jun 22, 2013 2:47 PM   in reply to realisateur2ouf

realisateur2ouf wrote in French asking me why I thought Windows was better.

My reply in French...

Bonne journée.

Je n'ai jamais utilisé un ordinateur Mac, seul Windows (94, 98, XP, puis 7 et 8 64 bits). Donc, je suppose que ce n'est pas juste pour moi de faire une comparaison entre les deux si un seul des deux est représenté. D'après ce que Steve Grisetti a écrit, il a à la fois. Alors, il vient avec les mains sur l'expérience dans la comparaison.

J'ai beaucoup de versions de Photoshop Elements et Premiere Elements sur mes ordinateurs. Tous sont en marche extrêmement bien d'un point de vue des ressources (dual core, 8 Go de RAM installée, 3.And autres dans leur maison Windows. J'obtiens mon montage vidéo / exportation fait de haute qualité à un bon rythme. Donc, je suis dans un flux de travail confortable et familier.

Mais, je suis curieux de connaître l'expérience de l'ordinateur Mac, mais je n'ai pas le temps ni les fonds pour l'explorer. Quand j'entends parler Premiere Elements Mac pas compris certaines fonctionnalités de la version Windows et quand j'entends parler de toutes sortes d'événements étranges avec le système d'exploitation Mac, par exemple, zoome Timeline et d'autre part, j'hésite à y aller pour autre chose que des considérations de dépannage . Quelques fois des principes généralisées peuvent aider soit dans des environnements informatiques pour Premiere Elements montage vidéo / exportation.

Je vous souhaite un bon montage vidéo avec ce choix que vous faites. Je ne suis pas un fan de Windows 8 64 bits encore. Donc, si je devais juste de commencer, je me demande si j'irais Windows 8 64 bits ou une version de l'ordinateur Mac?

ATR..

...................

My reply in English

Good day.

I have never used a Mac computer, only Windows (94, 98, XP, and then 7 and 8 64 bit). So, I guess it is not fair for me to make a comparison between the two when only one of the two is represented. From what Steve Grisetti has written, he has both. So he comes with hands on experience in the comparison.

I have many versions of Photoshop Elements and Premiere Elements on my computers. All are running extremely well from a resource point of view (dual core, 8 GB RAM installed, 3.2 GHz, 2 TB free hard drive space, and others) in their Windows home. I am getting my video editing/exporting done in high quality at a good pace. So, I am in a comfortable and familiar workflow.

Nonetheless, I am curious about the Mac computer experience, but I do not have the time nor funds to explore it. When I hear about Premiere Elements Mac not including certain features of the Windows version and when I hear of all sorts of strange happenings with the Mac operating system, Premiere Elements Mac zooms in Timeline and other, I am reluctant to go there for other than troubleshooting considerations. Sometimes generalized principles can help in either computer environments for Premiere Elements video editing/exporting.

I wish you good video editing with whatever choice you make. I am not a fan of Windows 8 64 bit yet. So, if I were just starting out, I wonder if I would go Windows 8 64 bit or some version of the Mac computer??

ATR

|
    Mark as:
    Jun 23, 2013 9:01 AM   in reply to realisateur2ouf

realisateur2ouf wrote in French

(Google Translate)

Hello,

Thank you for your long and interesting answer.

I still feels as effectively on PC it's fine.

Windows 8 actually don 't draw is one of the reasons!

I'll try to see on a Mac if possible!

good Sunday

Bon dimanche

ATR

|
    Mark as:

More Like This

• Retrieving data ...

Bookmarked By (0)

Answers + Points = Status

• 10 points awarded for Correct Answers
  • 5 points awarded for Helpful Answers