Skip navigation
Jensemann
Currently Being Moderated

Sprache des Interface verändern

Dec 21, 2013 9:33 AM

Moinsen, ich habe einen Laptop meines niederländischen Arbeitgebers, will phptpshop cc aber in Deutsch gebrauchen. Jetzt ha sich, obwohl ich deutsch angegeben hatte, das Programm in niederländisch installiert. Leider ist Niederländisch die einzige Sprache, die ich wählen kann .... weiß jemand, wie ich das verändern kann?

Vielen Dank schonmal ...

Replies
  • Currently Being Moderated
    Dec 21, 2013 9:34 AM   in reply to Jensemann

Creative Cloud App --> Voreinstellungen und dann neu installieren lassen.

Mylenium

|
    Mark as:
    Dec 21, 2013 12:51 PM   in reply to Mylenium

Also, Ich verstehe nicht wieso Photoshop heutzutage noch immer keine einfache Spracheinstellung bietet. Um die Sprache umzustellen, muß man das komplette Paket zuerst entfernen, und dan erneut einspielen?!?!? Wirklich?! Was für ein Unsinn!

Die konkurrenz macht das um vieles besser: in Photoline's Einstellungen stehen verschiedene Fremdsprachen zur Verfügung - einfach umstellen aufs Deutsch, English, Französisch, ein Neustart, und ab geht die Post.

Weshalb kompliziert Adobe solche einfache Dinger, und wieso mussen Sich die Photoshop Users von Adobe schikanieren lassen?
    In welchem Jahrhundert leben wir denn?

Entschuldigung fuers wettern.

|
    Mark as:
    Dec 21, 2013 1:47 PM   in reply to Herbert2001

Photoshop does have a language setting IF you have installed the necessary files to support the other languages.  If you have a subscription, then just download the lanugages that you wish to use.

|
    Mark as:
    Dec 22, 2013 6:32 PM   in reply to Chris Cox

Chris, what files are the ones you need to install?  There is someone who wants to be able to switch between Japanese and English, and in CC he lost that ability.

|
    Mark as:
    Dec 23, 2013 12:36 PM   in reply to Chris Cox

Chris Cox wrote:

Photoshop does have a language setting IF you have installed the necessary files to support the other languages.  If you have a subscription, then just download the lanugages that you wish to use.

Good, I stand corrected. It is still a bit of a hassle, though - why not just include all the language files by default?

@csuebele:

http://blogs.adobe.com/jnack/2013/06/installing-cc-apps-in-multiple-la nguages.html

|
    Mark as:
    Dec 23, 2013 4:27 PM   in reply to Herbert2001

Good, I stand corrected. It is still a bit of a hassle, though - why not just include all the language files by default?

With so many different languages, I sure most people don't want to fill up their hard drives with files they will never use.  I think being able to download the languages that you can understand is a much better option.

|
    Mark as:
    Dec 23, 2013 4:33 PM   in reply to csuebele

csuebele wrote:

With so many different languages, I sure most people don't want to fill up their hard drives with files they will never use.  I think being able to download the languages that you can understand is a much better option.

Even as a non-CC user, I agree with that assessment.

|
    Mark as:

More Like This

• Retrieving data ...

Bookmarked By (0)

Answers + Points = Status

• 10 points awarded for Correct Answers
  • 5 points awarded for Helpful Answers
  • 10,000+ points
  • 1,001-10,000 points
  • 501-1,000 points
  • 5-500 points