Skip navigation
dniker
Currently Being Moderated

Textanimationen werden nicht übernommen

Jan 15, 2014 4:25 PM

Hallo,

ich habe einen Text erstellt und wollte auf diesen einen Stil anwenden. Dies geht allerdings nur exakt einmal pro öffenen von Premiere Elements (12). Will ich einen weiteren Text mit einem Stil versehen funktioniert das erst nach einem Neustart des Programms. Das gleiche gilt für das Ändern von Stilen.

Zweites Problem:

Ich habe auf den Text eine Animation gelegt (erscheinen). Diese beginnt allerdings immer zum gleichen Zeitpunkt (etwa nach 3 Sekunden). Wie kann ich diesen Zeitpunkt 1. nach hinten verlegen und 2. mit einer weiteren Animation kombinieren (bspw. ausblenden).

Gruß

Dniker

Replies
  • Currently Being Moderated
    Jan 15, 2014 6:10 PM   in reply to dniker

dniker

There is a know issue with changing the Style for text in the Expert workspace of Premiere Elements 12. There is no fix at this time. The problem is only in the Expert workspace, not the Quick workspace. So, use Quick workspace for Style changes and look to toggle between the Expert and Quick workspaces when making such change.

What specific text animation in the Premiere Elements 12 Titler are you using? The text animations are presets. Without further information, you might consider keyframing the Opacity properties in the Applied Effects Palette/Toggle Animation. Please give us some more information on what you are using and want to do.

Thank you.

ATR

|
    Mark as:

More Like This

• Retrieving data ...

Bookmarked By (0)

Answers + Points = Status

• 10 points awarded for Correct Answers
  • 5 points awarded for Helpful Answers
  • 10,000+ points
  • 1,001-10,000 points