• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Swap set triggers (panneau déclencheur)

New Here ,
Jan 21, 2018 Jan 21, 2018

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour à tous,

J'ai un petit souci en ce qui concerne la bouche de mon personnage. En effet, j'essaye de lui appliquer plusieurs types de bouches (triste, confus, heureux) pour lui donner plus de crédibilité. Cependant, soit mon personnage se retrouve avec les 2 sets de bouche heureux et triste, soit seulement avec le set heureux. En regardant des tutoriels en anglais, j'ai vu qu'il fallait faire des modifications dans le panneau déclencheur appelé "Swap Set". Sa fenêtre se trouve juste à côté du panneau historique et porte le nom de "triggers", cependant ce panneau ne s'affiche pas, et je ne sais pas comment l'activer. J'ai la version beta 2017.

Views

712

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Participant ,
Jan 22, 2018 Jan 22, 2018

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour Anthony, J'espère que cela aide, j'ai utilisé Google pour tout traduire. Si vous recherchez le menu Jeu d'échange, vous devez effectuer une mise à niveau vers une version plus récente de CH. la fonction Swap Set a été ajoutée à CC2018. Lorsque vous mettez à jour et commencez à jouer votre set d'échange, assurez-vous de faire vos bouches supplémentaires (tristes, fous, etc ...) dans un groupe distinct de vos illustrations de marionnettes, car le swap essayera de les assortir avec des vistras lip synch. Pour qu'ils fonctionnent correctement, ils ne peuvent pas être dans le même groupe que votre bouche pour la synchro labiale.

Bonne chance, et j'espère que ma traduction est exacte!

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
LEGEND ,
Jan 24, 2018 Jan 24, 2018

Copy link to clipboard

Copied

I found it a bit confusing because you put "smile" and "surprised" in the normal lip sync group, but other expressions ("angry mouth" below) have to go outside. So I have the following. (Hmmm, ignore "thick line" - that looks like a bug in my puppet!)  I put "angry", "smile", and "surprised" in the same trigger swapset. (Not sure if that is important or not.)

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Participant ,
Jan 24, 2018 Jan 24, 2018

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

CH will recognize "smile", "neutral" and "surprised" when you are using the Face Behavior, but anything else has to be a trigger. The way it is set up in your screenshot is correct, except maybe for "grin" which you might want to move up into "Mouth Group" above "mouth"

You can, and should set them up as a swap set at the level of "mouth group" which should allow you to use all the shapes you choose.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines