• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Camera raw 10.3 geeft ineens een andere kleurweergave dan in photoshop

New Here ,
Apr 15, 2018 Apr 15, 2018

Copy link to clipboard

Copied

Camera raw 10.3 geeft ineens een andere kleurweergave dan in photoshop.

De foto oogt in camera raw 10.3 heel verzadigd en rood. Open ik de foto in photoshop dat oogt hij zoals hij er volgens mij uit moet zien. Ik heb niet gevonden waar ik eventueel de kleurweergave in camera raw kan aanpassen. Vreemd. Deze is altijd goed geweest. In de nieuw update is er wel een nieuwe bewerkingsoptie bij gekomen. Deze heet "Profiel" en staat boven de witbalansinstellingen op het eerste tabblad. Mogelijk heeft het daarmee te maken. Weet iemand hoe ik de kleuren in camera raw weer goed kan krijgen?

Views

235

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 1 Correct answer

Community Expert , Apr 15, 2018 Apr 15, 2018

Dat zou een probleem met je monitorprofiel kunnen zijn. Je schrijft niet welk OS je gebruikt (MacOS/Windows), maar probeer eens tijdelijk even een andere profiel voor je monitor te gebruiken. Het maakt niet zo veel uit welk profiel dat is, het gaat er alleen om dat je zo kunt testen of het probleem daarmee verdwenen is. Neem bijvoorbeeld even sRGB.

Votes

Translate

Translate
Adobe
Community Expert ,
Apr 15, 2018 Apr 15, 2018

Copy link to clipboard

Copied

Dat zou een probleem met je monitorprofiel kunnen zijn. Je schrijft niet welk OS je gebruikt (MacOS/Windows), maar probeer eens tijdelijk even een andere profiel voor je monitor te gebruiken. Het maakt niet zo veel uit welk profiel dat is, het gaat er alleen om dat je zo kunt testen of het probleem daarmee verdwenen is. Neem bijvoorbeeld even sRGB.

-- Johan W. Elzenga

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Apr 15, 2018 Apr 15, 2018

Copy link to clipboard

Copied

Dank je wel voor je reactie. Ik gebruik Windows. Ik heb aan mijn laptop een tweede scherm (Eizo). Daar photoshop ik meestal op. Ik heb bij Camera Raw 10.3 onderin sRGB61966-2.1;8 bits ingesteld. Dat heb ik ooit eerder gedaan, omdat dan mijn foto's overal zo'n beetje hetzelfde worden weergegeven. Ik heb op mijn oude laptop Photoshop CS5. Daar heb ik even op gecontroleerd of alle kleurinstellingen hetzelfde zijn als op mijn nieuwe laptop met Photoshop cc. Voor zover ik dat kan zien is dat zo.

Ik weet niet waar ik mijn monitorprofiel moet aanpassen. Als ik bij instellingen - beelscherm kijk zie ik geen mogelijkheid om mijn monitorprofiel aan te passen.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Apr 15, 2018 Apr 15, 2018

Copy link to clipboard

Copied

Klik op deze link and kies dan de eerste: LMGTFY

-- Johan W. Elzenga

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Apr 17, 2018 Apr 17, 2018

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Opgelost :-).

Sorry voor de late reactie. Ik heb je link bekeken. Het had dus te maken met de (niet) ingestelde kleurprofielen. Het was alleen zo raar dat ik die kleurprofielen niet meer bij beeldscherm onder mijn instellingen had staan. Ik had daar al eerder gekeken. Uiteindelijk heb ik de laptop afgesloten, losgekoppeld van mijn tweede scherm en opnieuw opgestart. Toen zag ik mijn kleurprofielen weer. Later ook weer gekoppeld aan mijn tweede scherm en alles werkt weer goed. Vreemd toch? Super bedankt voor je hulp.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines