• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Erreur de police lors de l'export d'un livre en pdf

New Here ,
Jun 10, 2018 Jun 10, 2018

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour à tous,

Je travaille sous mac Sierra v 10.12.6

j'avais un livre que j'avais créé début d'année sous lightroom CC en utilisant la police VERDANA. Je l'avais modifié début mai. sans soucis.

Quelques semaines après, aujourd'hui, je veux le finaliser. Or la police VERDANA n'est plus disponible dans la liste des polices que Lightroom me propose ! Mon livre avait été modifié avec la police Myriad pro.

J'essaie d'exporter le livre en pdf. L'export de la couverture est OK. Mais j'ai une erreur sur l'export du reste du livre :

"Une erreur s'est produite lors de l'enregistrement du livre.

Une erreur s'est produite lors de l'ajout de texte et de polices au livre."

Je change donc de police et me rabats sur HELVETICA. Mais j'ai le même phénomène.

Que se passe t'il exactement, en sachant que je n'ai pas fait de mise à jour particulière côté Lightroom.

Seule changement sur mon mac : l'installation d'office 2016 et désinstallation d'office 2011.

Merci pour votre aide

Views

873

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 1 Correct answer

Jul 11, 2018 Jul 11, 2018

HI Francois_FR44,

Sorry about the delayed response. Could you please let us know the exact version of Lightroom you're using? Do you see the fond "police verdana" in other apps like Office 2016? Lightroom reads the system font library and only shows you the fonts that are available on your computer.

I'd also suggest that you take a look at this discussionAn error occurred while saving the book and let us know if that helps.

Thanks,

Akash

Votes

Translate

Translate
Jul 11, 2018 Jul 11, 2018

Copy link to clipboard

Copied

HI Francois_FR44,

Sorry about the delayed response. Could you please let us know the exact version of Lightroom you're using? Do you see the fond "police verdana" in other apps like Office 2016? Lightroom reads the system font library and only shows you the fonts that are available on your computer.

I'd also suggest that you take a look at this discussionAn error occurred while saving the book and let us know if that helps.

Thanks,

Akash

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Dec 16, 2019 Dec 16, 2019

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

 

J'ai actuellement le même problème. Quelle a été la solution pour vous ?

 

Merci pour votre aide.

Cécile

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Jan 31, 2021 Jan 31, 2021

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

 

Je viens d'essayer d'envoyer un album chez Blurb via Lightroomet j'ai reçu un message d'erreur me signalant  "une erreur s'est produite lors de l'ajout de texte ou de police au livre".  C'est mon 12e album réalisé de la même manière et je n'ai jamais rencontré ce problèmez précédemment.  Avez-vous pu le résoudre lorsque cela s'est produiut et de quelle manière.

Merci d'avance de votre réponse.

 

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Jul 11, 2023 Jul 11, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour, j'ai actuellement le même problème, avez vous trouvé une solution?

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Jul 11, 2023 Jul 11, 2023

Copy link to clipboard

Copied

@Guillem310214581jpd The link given in 2018 is obsolete (because of Forum changes)

Work through the steps in my answer in this Community link-

Book problems Exporting to PDF and Blurb

 

Regards. My System: Lightroom-Classic 13.2 Photoshop 25.5, ACR 16.2, Lightroom 7.2, Lr-iOS 9.0.1, Bridge 14.0.2, Windows-11.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Jul 11, 2023 Jul 11, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour, je n'ai pas trouvé de solution. J'ai essayé de trouver par dicotomie la ou les pages qui posent problèmes et j'ai réécrit le texte jusqu'à ce que ça fonctionne. Je n'ai aucune explication... Désolée et bon courage...

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Dec 18, 2023 Dec 18, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Après avoir effacé mot par mot tous les textes du livre par dichotomie, j'ai abouti à un mot spécifique "fifi" qui provoque l'erreur. Incompréhensible. J'ai supprimé ce mot et le problème est résolu...

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Dec 18, 2023 Dec 18, 2023

Copy link to clipboard

Copied

Peut-être un problème de ligature (en typographie f et i sont sensés être liés)

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Dec 18, 2023 Dec 18, 2023

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Thankyou for giving the answer to your problem. An unusual result of language.

 

Regards. My System: Lightroom-Classic 13.2 Photoshop 25.5, ACR 16.2, Lightroom 7.2, Lr-iOS 9.0.1, Bridge 14.0.2, Windows-11.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines