• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Duplication avec raccourci alt Indesign

Community Beginner ,
Nov 27, 2018 Nov 27, 2018

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour à tous,

Voilà mon problème : Lorsque que je souhaite dupliquer un élément (quel qu'il soit) en cliquant dessus et en le faisant glisser tout en maintenant alt, le logiciel me crée deux fois l'élément, alors que je ne voulais qu'une seule copie. Cela ressemble un peu à une création de dégradé mais c'est assez ennuyeux car je perds beaucoup de temps sur mes créations, ayant l'habitude de ce raccourci que j'utilise sans modération pour mes mises en formes.

Si je manque de clarté, n'hésitez pas à m'en demander davantage.

J'espère que quelqu'un a déjà eu ce problème et qu'il a su le régler ! J'ai l'impression d'avoir activé quelque chose sans le faire exprès en appuyant bêtement sur une touche ou je ne sais quoi.

Je m'en remet à vous,

Bien cordialement,

Views

2.1K

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 1 Correct answer

Community Beginner , Dec 08, 2018 Dec 08, 2018

Bonjour,

Toutes mes excuses pour le délai de réponse, je n'avais pas vu votre message.

Merci de votre réponse, le problème s'est résolu à l'instant de lui-même. Je n'ai donc rien compris et je ne pourrais pas vous indiquer ce que j'ai fait puisqu'il ne me semble pas avoir fait quoi que ce soit.

Merci beaucoup pour vos réponses.

Bien à vous !

Votes

Translate

Translate
Community Expert ,
Nov 27, 2018 Nov 27, 2018

Copy link to clipboard

Copied

Hi noemie1997 ,

I cannot see this with my German versions of InDesign on Windows 10.

If I press the Alt key after selecting an item on the page, just one duplicate is made if I begin dragging the selection.

What's your device for selecting something?
A mouse?

What's your version of InDesign and operating system?

Regards,
Uwe

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Nov 27, 2018 Nov 27, 2018

Copy link to clipboard

Copied

My english is not very good but i will try to give you a great answer.

So. I work on Indesign CC version 14.0 on a MacOS High Sierra 10.13.6.

Your result is what I had before and that I want to find. Before, if I slide my item before press alt, I cannot create my duplicate.

Now, if I select an item that I slide and I press alt, it will give me just one duplicate. But, if I press alt and then I slide my item, it give me this problem : two duplicates like a sort of gradation and the selection is automatically on the three elements (the first and the two created). I have two mouses when I press alt : a black on a white.

I use my trackpad.

A huge thanks for your interest,

Noémie

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Nov 27, 2018 Nov 27, 2018

Copy link to clipboard

Copied

Hi Noémie,

hm. Could that be a trackpad issue?

What kind of Mac are you using?

Regards,
Uwe

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Nov 27, 2018 Nov 27, 2018

Copy link to clipboard

Copied

I don't know but I don't think so because I always use this. And I have no problems anywhere else.

It's a Macbook pro.

Thanks,

Noémie

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Advocate ,
Nov 27, 2018 Nov 27, 2018

Copy link to clipboard

Copied

Salut Noémie,

Bonjour, c’est peut-être ce problème qui vient des préférences du clavier, du trackpad ou peut-être que vous avez activé les préférences d’accessibilité, vérifiez les préférences de votre mac.

BTW you can ask in French and we can translate, no worries

Take care

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Dec 08, 2018 Dec 08, 2018

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Bonjour,

Toutes mes excuses pour le délai de réponse, je n'avais pas vu votre message.

Merci de votre réponse, le problème s'est résolu à l'instant de lui-même. Je n'ai donc rien compris et je ne pourrais pas vous indiquer ce que j'ai fait puisqu'il ne me semble pas avoir fait quoi que ce soit.

Merci beaucoup pour vos réponses.

Bien à vous !

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines