• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Changer le style du texte sur un PDF interactif [InDesign]

Guest
Dec 08, 2016 Dec 08, 2016

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

J’espère que quelqu'un pourra m'aider car je bute sur ce problème depuis un petit moment.

Voila je créais des PDF interactifs sur InDesign et je souhaiterais savoir comment changer le style du texte dees objets dynamiques pour le rendu final.

Je m'explique après l'exportation du PDF, à l'ouverture sur Adobe Reader, quand je remplis un champs texte, le texte s'écrit avec une typo par défaut et en noir. Comment faire pour que par exemple elle apparaisse en italic et en rouge ?

Je vous remercie par avance pour vos réponses.

JREZO

Views

7.9K

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Guide ,
Dec 08, 2016 Dec 08, 2016

Copy link to clipboard

Copied

Salut,

tu ne peux malheureusement pas définir de style indesign pour tes formulaires.

Tu peux néanmoins changer cela dans Acrobat, mais peu d'options sont disponibles.

Dans Acrobat, Outils > Contenu > Sélectionner un objet

Tu peux sélectionner plusieurs objets à la fois en maintenant Maj+clic ou en faisant glisser ta zone de sélection

Puis clic droit sur un objet sélectionné > Onglet Aspect

Là tu peux changer la couleur de ta police, son style (italique, bold...) et sa taille (que tu peux déjà définir dans INDD)

Pas de recette miracle, mais j'espère que cela t'aidera néanmoins

a+

Vinny

form.jpg

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Dec 08, 2016 Dec 08, 2016

Copy link to clipboard

Copied

Let explain me after export the PDF to open in Adobe Reader, when I fill in a text field, the text is written with a typo by default and in dark. How to make for example appear red and italic?

You have limited controls in InDesign. Specifically, in the Buttons and Forms panel, you can add the default text and set the size:

InDesign CCss_024.png

You have further controls in Adobe Acrobat (not free Adobe Reader), and you can set the color, face and style in Text Field Properties > Appearance.

Acrobat Pross_004.png

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
People's Champ ,
Dec 08, 2016 Dec 08, 2016

Copy link to clipboard

Copied

For short forums you can use the free edition of our FormMagic add-on to set font, color, and more, all inside InDesign, in interactive PDF form fields: FormMagic – Id-Extras: InDesign Scripts, Tips & Solutions

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Aug 31, 2018 Aug 31, 2018

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Capture d’écran 2018-08-31 à 11.45.45.png

Cliquer sur se bouton sur (Acrobat pro).

Capture d’écran 2018-08-31 à 11.45.03.png

Faite un clic droite sur la case. et une fenêtre va s'ouvrir.

Capture d’écran 2018-08-31 à 11.45.21.png

Allez sur Aspect, voici ou l'on doit changer la police et le corps pour le texte qui remplira les cases.

Capture d’écran 2018-08-31 à 11.45.31.png

En espérant voua avoir aidez !!!!

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines