• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Temps de rendu trop long - AE CC 2015

New Here ,
Mar 31, 2017 Mar 31, 2017

Copy link to clipboard

Copied

Bonjour,

Je rencontre un problème, littéralement, de taille, sur After Effects...

Le rendu est incroyablement long, je me demande si c'est normal ou pas.

Alors, pour être plus précis, j'ai fait le tutoriel Rain FX de VideoCopilot (ça VIDEO COPILOT | After Effects Tutorials, Plug-ins and Stock Footage for Post Production Professional... ) mais, pour que ça serve à quelque chose, j'ai mis une vidéo que j'ai réalisé moi même sur Need For Speed '15, celle ci en 4K 60fps.

J'ai voulu exporter le tout en H264 et 1920x1080, mais le logiciel m'annonce 18h... C'est vraiment trop long, la vidéo ne fais que 46 secondes, il y a les mêmes effets que dans celle de VideoCopilot, la vidéo de NFS en 4K en dessous.

Que puis-je faire pour me permettre de réduire significativement la taille de tout ça ? sachant que je suis débutant en After Effects, enfin pas un professionnel, loin de la et que je veux mettre ça sur Youtube facilement.

Views

1.2K

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
LEGEND ,
Mar 31, 2017 Mar 31, 2017

Copy link to clipboard

Copied

Without any system info and more details about your comp settings, render settings and so on nobody can tell you much. Regardless of that, applying effects to 4k footage at 60 FPS can take quite some time to process, though in your case you are probably bottlenecking on disk I/O speeds.

Mylenium

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Adobe Employee ,
May 19, 2017 May 19, 2017

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Hi spitfire,

Did you ever get your project rendered? Keep in mind that complex animations can take a long time to render. If you don't have a powerful computer, then rendering time simply takes longer. Let us know if you need further assistance with your project.

Thanks,
Kevin

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines