• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Helt ny med flera problem/frågor.

New Here ,
Jun 11, 2017 Jun 11, 2017

Copy link to clipboard

Copied

Glad amatör här som provat ett gäng program men nu köpt A.P.E 13.

De andra programmen jag testat var lätta att direkt förstå på den enkla nivån jag kör. Jag gör inget avancerat, bara basic, klippa ihop bild och ljud, slänga in nåt filter sen klart.

Har inte hållit på mer än ett par timmar med Adobe men hunnit bli frustrerad ändå.

Här kommer några av frågorna jag kommer på just nu. Jag har inte gjort några ändringar alls i inställningarna.

1. Jag lägger in ett videospår och ett ljudspår. Efter ett tag hittar jag var man skapar en film av detta ("Publicera+dela", mycket märkligt då jag varken tänkt publicera eller dela någonting). Jag tittar först på videon i programmet och det ser/låter OK ut. Men i det färdigaesultatet hoppar ljudet kraftigt upp och ner i volym på konstiga sätt. Varför har Adobe tagit sig friheten att ändra ljudet i min MP3-fil, och hur hindrar jag Adobe från att utan lov gå in och ändra i mina ljudfiler som ska bli film? Och varför hörs inte denna ljudförändring när jag spelar upp låten i Adobe utan bara i den färdiga videon?

2. Ljudet i en film ska ersättas med ett separat ljudspår. När jag ska synka detta blir det i stort sett helt omöjligt. Ljudet i filmen är väldigt lågt och det är extremt svårt att sänka ljudet i mp3-filen och höja ljudet i videon (för att kunna synka) så man hör något alls av ljudet i videon. Detta gick lätt som en plätt i Windows Moviemaker, men med Adobe är det mycket svårt att finlira med "regeln" i ljudet på tidsspåret. jag fick gå in och ändra, höja o sänka decibel för att ha en chans att kunna höra båda ljudspåren för att synka. Finns det andra sätt som istället fungerar att åstadkomma detta på?

3. När jag lyckats synka ihop videon med min MP3 tar jag bort ljudspåret i videon. När jag gör det så flyttar sig MP3'n på tidsspåret och det blir osynkat. Varför gör Adobe så och hur förhindrar jag att min MP3 flyttar sig? Jag testade också att muta ljudet i videospåret istället, men det hördes ändå i slutvideon (vars ljud gick upp o ner i volym).

Det finns många fler punkter men efter dessa problemen efter bara nån timmes användning och redan dessa konstiga problem orkar jag inte ta upp mer just nu.

Tack för att ni läste!

Views

260

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Jul 12, 2017 Jul 12, 2017

Copy link to clipboard

Copied

Please tell me what is A.P. E 13. I ask this so that I can send you to the correct forum.

Wappler, the only real Dreamweaver alternative.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
LEGEND ,
Jul 12, 2017 Jul 12, 2017

Copy link to clipboard

Copied

This post is now moved to the Premiere Elements forum.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
LEGEND ,
Jul 12, 2017 Jul 12, 2017

Copy link to clipboard

Copied

I'm guessing it's Adobe Premiere Elements. (But the permissions on this forum aren't set correctly, so moderators can't move posts out of it to the right spot yet. I'll ping the appropriate people).

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Expert ,
Jul 12, 2017 Jul 12, 2017

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Convert the mp3 files to wav files with either Audition or Audacity before importing into Premiere Elements.  Mp3 files don't always work properly in Premiere Elements.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines