• Global community
    • Language:
      • Deutsch
      • English
      • Español
      • Français
      • Português
  • 日本語コミュニティ
    Dedicated community for Japanese speakers
  • 한국 커뮤니티
    Dedicated community for Korean speakers
Exit
0

Comment intégrer vidéo de Lightroom Classique vers Lightroom CC

New Here ,
Nov 03, 2017 Nov 03, 2017

Copy link to clipboard

Copied

!

Bonjour,

Je possède le plan Adobe CC avec 1TO de stockage et  le plan complet avec toutes les applications.

J'ai migré mon catalogue Classique vers CC et tout s'est bien passé. Maintenant je souhaite continuer avec les 2 versions, gérer à la fois mes photos et vidéos sur Lightroom Classique mais aussi sur Lightroom CC. Ca fonctionne plutôt bien pour les photos dans les deux sens, la synchronisation se fait parfaitement à condition de bien penser à gérer avec les catalogues Classique qui sont des Albums dans CC.

Mais pour les vidéos j'ai un problème majeur !

Lors de la migration toutes les vidéos du catalogue Classic sont bien montées dans le cloud avec en prime, les métadonnées.

Mais ensuite il est impossible de faire monter une vidéo nouvelle dans Lightroom CC en passant par Classic, comme c'est le cas pour les photos.

Y-a-t-il un truc que j'aurais oublié ?

Merci de l'aide

Views

290

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines

correct answers 1 Correct answer

Community Beginner , Nov 03, 2017 Nov 03, 2017

I had the same issue. Apparently, LR CC Classic does not support syncing videos.

I have found the following workaround: consolidate all videos that need (metadata) editing into one collection in LR CC Classic - do all the edits -  export collection as catalogue - and then import into LR CC 2017 using 'migrate collection' function.

Metadata created in Classic is preserved and successfully imported into CC 2017.

Votes

Translate

Translate
Community Beginner ,
Nov 03, 2017 Nov 03, 2017

Copy link to clipboard

Copied

I had the same issue. Apparently, LR CC Classic does not support syncing videos.

I have found the following workaround: consolidate all videos that need (metadata) editing into one collection in LR CC Classic - do all the edits -  export collection as catalogue - and then import into LR CC 2017 using 'migrate collection' function.

Metadata created in Classic is preserved and successfully imported into CC 2017.

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Nov 03, 2017 Nov 03, 2017

Copy link to clipboard

Copied

Merci, c'est une excellente solution.

J'ai remarqué aussi que pour les photos, seuls les aperçus montent dans le cloud, existentiel une solution pour faire monter les originaux, ou faut-il effectuer la même manipulation ?

Merci

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Nov 03, 2017 Nov 03, 2017

Copy link to clipboard

Copied

Pour être précis, si la photo est importé dans Lightroom CC, elle est bien stockée dans le cloud. Mais si l'import est fait dans Lightroom Classic dans une collection synchronisée avec Lightroom CC, alors seul l'aperçu est monté dans le cloud

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
Community Beginner ,
Nov 03, 2017 Nov 03, 2017

Copy link to clipboard

Copied

I would try the other way round. You first import photo using LR CC 2017 (it will upload full photo to the cloud). Then it will download to LR Classic, and edits you make in Classic should sync with cloud and LR CC 2017. I used this method to edit metadata, and it works (but not for videos).

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines
New Here ,
Nov 04, 2017 Nov 04, 2017

Copy link to clipboard

Copied

LATEST

Ok merci beaucoup pour les réponses, c’est une bonne solution

Pour les ingénieurs Adobe : Pourquoi se compliquer la vie vie, ne serait-il pas plus simple de pouvoir utiliser l’interface web, connectée à Lightroom Classic pour les uploads des photos et des vidéos. Vu le pricing du service qu’il faut payer en complément de la suite adobe complète ce serait la moindre des choses. !

Votes

Translate

Translate

Report

Report
Community guidelines
Be kind and respectful, give credit to the original source of content, and search for duplicates before posting. Learn more
community guidelines