6 Replies Latest reply on Sep 14, 2012 4:25 AM by Ann Bens

How to make a video with some pictures which contens alpha zone

lalenn

Hi all,

I make video projection, I have a future project structure and illuminate different parts separately, I have to get through photshop, crop some "mask" or the surface is alpha, and exported to PNG size of 1280 * 768.

My question is as follows:

How do I make the alpha appear when I import my PNG adobe premiere?

What type of project should I create adobe on first and what format should I export it to keep this alpha?

I've done this job there nearly a year but I absolutely do not remember it, I was more on CS4, CS6 here I am.

Thank you and good night!

Bonsoir à tous,

Je fais de la projection video, je dois prochainement projeter sur une structure et en éclairer différentes parties séparément, pour se faire j'ai, grâce à photshop, détourer plusieur "masque" ou la surface est en couche alpha, exporté en PNG et au format d'image de 1280*768.

Ma question est la suivante :

Comment dois je procéder pour faire apparaitre la couche alpha quand j'importe mes PNG sur adobe première?

Quel type de projet dois-je créer sur adobe première et en quel format dois-je l'exporter pour conserver cette couche alpha?

J'ai déjà fait ce boulot il y a à peu près un an mais je ne m'en souviens absolument pas, de plus j'étais sur CS4, ici je suis sur CS6.

Merci à vous et bonne soirée!!!