4 Replies Latest reply on Aug 1, 2017 12:35 AM by lisapeter

Problème de batterie - ASUS A93 - Windows 8

nathalieMichel

Madame, Monsieur,

Tout d'abord, je tiens à remercier toutes les personnes qui prennent le temps d'aider les autres sur diverses questions, permettant d'avoir une vraie communauté active.

Je me permets de vous contacter car depuis moins d'un mois, j'ai un problème avec un ordinateur ASUS A93 que j'ai acquis récemment (le 09 janvier 2013).

Cet ordinateur était livré avec une version de windows 7 mais j'ai décidé de le mettre

à jour et d'installer windows 8 professionnel 64 bits. L'installation s'est déroulé sans

aucun problème.

Cependant, suite à cette installation, je constate un problème avec la batterie. En effet,

celle-ci ne dure pas plus de 6H, avec une utilisation très simple et en mettant le mode

de gestion le plus bas, à savoir power4gear battery saving. (Je tiens à préciser que j'ai paramétré ce dernier mode pour qu'il soit le plus économe possible, en mettant par exemple une utilisation du processeur à un maximum de 40%). Je précise que ma conjointe dispose du même ordinateur (sous windows 7) et arrive facilement à avoir 9h de batterie, ce qui est proche des 10h annoncées.

Concernant les utilitaires installés, j'ai pris la majorité des utilitaires et drivers adaptés pour

Windows 8, disponibles sur le site officiel, à l'adresse suivante :

J'ai également mis à jour le BIOS et je suis passé sous la version 203.

Voici la fiche technique de la fnac de cet ordinateur : http://www.cbatterie.com/asus-a93-batterie.html

J'avoue être un peu deçu que la durée de la batterie soit aussi peu élevée...Je pense que cela vient de Windows 8.

C'est pourquoi je vous sollicite pour savoir si vous aviez éventuellement rencontré le même problème ou si vous aviez d'éventuelle solutions, tout en évitant de repasser sous windows 7 dans un premier temps...

Merci d'avance pour votre précieuse aide..

Bien cordialement,

Alejandroo

• 1. Re: Problème de batterie - ASUS A93 - Windows 8
          John T Smith Adobe Community Professional & MVP

Google translate

First, I want to thank all the people who take the time to help others on various issues, which have a real active community. I am contacting you because less than a month, I have a problem with a computer ASUS A93 I recently acquired (9 January 2013).

.

This computer came with a version of Windows 7 but I decided to put Update and install 64 bit windows 8 professional. The installation went smoothly no problem. However, after the installation, I see a problem with the battery. In fact,

.

it does not last more than 6H, with a very easy to use and by mode the lowest management, namely Power4Gear battery saving. (I want to say that I set it power to be the most efficient possible, for example by putting a CPU usage to a maximum of 40%). I said that my wife has the same computer (windows 7) and easily get to have 9 hours of battery, which is close to 10h announced.

.

On utilities installed, I took the majority of utilities and drivers suitable for Windows 8, available on the official website at the following address: I also updated the BIOS and I passed under the 203 release. Here are the technical specifications of this computer Fnac: http://www.cbatterie.com/asus-a93-batterie.html

.

I confess to being a little disappointed that the battery life is too low ... I think it comes from Windows 8. That is why I ask you whether you eventually encountered the same problem or if you had any solutions, while avoiding board under Windows 7 in a first ...Thank you in advance for your help ..

My reply

This is an Adobe forum for the use of Premiere Elements software

You need to find a forum for your computer ASUS hardware

Il s'agit d'un forum d'Adobe pour l'utilisation du logiciel Premiere Elements

Vous avez besoin de trouver un forum pour votre matériel informatique ASUS

• 2. Re: Problème de batterie - ASUS A93 - Windows 8
            A.T. Romano Level 7

nathalieMichel

As John T. Smith has indicated this is Premiere Elements oriented forum.

I am an Elements Windows user who has used Windows XP 32 bit, Windows 7 64 bit, and Windows 8 64 bit computer operating systems...desktop and laptop.

From what you wrote you seem to be having a battery use time for a Windows 8 computer (assumed to be a laptop).

Have you explored the Power settings for the computer? You should be able to set for a compromise between performance and battery use time. There should be a variety of Power settings to choose from.

But, I think that your best way with a new computer after you check the Power settings is to contact the people from whom you purchased the computer or contact technical service for the manufacturer of the computer or a Windows 8 forum.

Best wishes for success with your new computer.

ATR

• 3. Re: Problème de batterie - ASUS A93 - Windows 8
              agguc92738553

Hello,

since my ASUS A75V battery is now completely wide, I am looking for a replacement. Although Google spits out several things really seriously not seem to me to some pages but. www.all-laptopbattery.com/asus-a75v.html although such does not look wrong, but a missing address in the imprint somehow seems daunting. Therefore, the question if anyone has experience with relevant online stores. Please no e-Bay dealer account is not available on my part Thanks in advance