2 Replies Latest reply on Jul 24, 2013 1:43 AM by sjpt

problem with authorization

elisa..lia

in englisch: When i´d like to authorize my computer i get a message, that there is a mistake with the activation server.
      If I would put my ebook on the eReader now, and the computer isn´t authorized, can i authorize it later? And if I do it later, do I have the same result as if I had authorized the computer before?

in german (auf deutsch): Beim Autorisieren des Computers bekomme ich die Meldung, dass ein Fehler am Aktivierungsserver festgestellt wurde.

Kann ich meine ebooks auch zuerst auf den eReader spielen, und den Computer im Nachhinein autorisieren? Ist dann alles so, als ob ich ihn sofort autorisiert hätte?

• 1. Re: problem with authorization
          Jeff A Wright Adobe Employee

Elisa which operating system are you using?  Do you receive a specific error message?  Also what version of Adobe Digital Editions are you using?

• 2. Re: problem with authorization
            sjpt Level 4

Sometimes ADE gets its registration/activation confused and in a semi-authorized state.

Unfortunately, it often then gives misleading error messages about what is wrong.

Try completely removing any authorization using ctrl-shift-D to ADE (cmd-shift-D if on Mac).

Restart ADE, and then reauthorize with your Adobe ID.

auto translate:

Manchmal ADE bekommt seine Registrierung / Aktivierung verwirrt und in einem semi-autorisierten Zustand.

Leider ist es dann oft irreführende Fehlermeldungen über das, was falsch ist.

Versuchen Sie das vollständige Entfernen keine Genehmigung mit Strg-Shift-D, um ADE (cmd-shift-D, wenn auf dem Mac).

Starten ADE und dann neu aktivieren mit Ihrer Adobe-ID.