5 Replies Latest reply on Sep 6, 2013 1:53 PM by A.T. Romano

Premiere Elements 9: Softwarefehler: .\Vobulator\BlockPlanner\BlockPlanner.cpp.Zeile215

Birgit Vogel

Beim Freigeben meines Projektes auf DVD wollte ich in einen 4,7 GB Ordner speichern um dann DVDs zu brennen, aber es erscheint immer wieder die oben genannte Fehlermeldung:

Softwarefehler: .\Vobulator\BlockPlanner\BlockPlanner.cpp.Zeile215

der Fortschrittsbalken bleibt auf 28%

Habe nur Start- und Stoppmarker gesetzt und brenne mit Absicht in den Ordner, da direktes Brennen noch nie funktionierte. Das Video lässt sich als Computervideo (mpeg) ausgeben, aber da reicht mir die Qualität nicht, da Skifahren nunmal schnell ist ...

Vielleicht hat noch jemand einen Tipp, dür den ich dankbar wäre!

• 1. Re: Premiere Elements 9: Softwarefehler: .\Vobulator\BlockPlanner\BlockPlanner.cpp.Zeile215
          the_wine_snob Level 9

Google Translate:

Upon release of my project to DVD I wanted to save a 4.7GB folder and then burn DVDs, but it appears again and again the above error message:

Software Error:. \ Vobulator \ block Planner \ BlockPlanner.cpp.Zeile215

the progress bar remains at 28%

I just start and stop markers and set on fire on purpose in the folder, since direct burning has never worked. The video can be used as computer video (mpeg) issue, but since I do not have enough quality because skiing is now times fast ...

Maybe someone has a tip, droughts I would be grateful!

My response in English:

The Vobulator is a module, that gets your Transcoded Timeline, Menus and navigation, into the necessary DVD-Video format. It appears that something in your Timeline is not allowing it to perform its operation.

One potential problem could be a Stop Marker at the end of the Timeline. If you have one, remove that, and try again. If you do not, then I would survey the Timeline for some other issue.

Good luck,

Hunt

Google Translate to German:

Der Wobbler ist ein Modul, das bekommt Ihr umcodiertem Timeline, Menüs und Navigation, in die notwendige DVD-Video-Format. Es scheint, dass etwas in Ihrem Timeline ist nicht so dass sie ihren Betrieb durchzuführen.

Ein mögliches Problem könnte ein Stopp-Markierung am Ende der Timeline sein. Wenn Sie eine haben, entfernen Sie das, und versuchen Sie es erneut. Wenn Sie das nicht tun, dann würde ich das überblicken Timeline für eine andere Frage.

• 2. Re: Premiere Elements 9: Softwarefehler: .\Vobulator\BlockPlanner\BlockPlanner.cpp.Zeile215
            A.T. Romano Level 7

Birgit Vogel wrote in German

(Google Translate)

Premiere Elements 9: Software error:. \ Vobulator \ block Planner \ BlockPlanner.cpp.Zeile215
            Upon release of my project to DVD I wanted to save a 4.7GB folder and then burn DVDs, but it appears again and again the above error message:
            Software Error:. \ Vobulator \ block Planner \ BlockPlanner.cpp.Zeile215
            the progress bar remains at 28%

I just start and stop markers and set on fire on purpose in the folder, since direct burning has never worked. The video can be used as computer video (mpeg) issue, but since I do not have enough quality because skiing is now times fast ...

Maybe someone has a tip, droughts I would be grateful!

My Reply In German

(Google Translate)

Bezüglich Ihrer burn to folder
            Premiere Elements 9.0/9.0.1

Es ist sehr wahrscheinlich, dass Sie eine Stop-Marker am Ende der Timeline oder dem Abstand der Timeline-Marker platziert ist zu nah.

Bitte überprüfen Sie diese Möglichkeiten.

Ich hatte schwer mit dem Google Translate, so dass ich hoffe, dass ich Ihre Nachricht in Deutsch korrekt interpretiert.

Vielen Dank.

ATR

English Version Of My Reply

Regarding your burn to folder

Premiere Elements 9.0/9.0.1

It is very likely that you have placed a Stop Marker at the end of your Timeline or the spacing of your Timeline markers is too close.

Please check out those possibilities.

I had difficult with the Google Translate, so I hope that I have interpreted your message in German correctly.

Thank you.

ATR

• 3. Re: Premiere Elements 9: Softwarefehler: .\Vobulator\BlockPlanner\BlockPlanner.cpp.Zeile215
              Birgit Vogel Level 1

Great thanks!!! It works!!! I can´t believe, but I´m so happy!

• 4. Re: Premiere Elements 9: Softwarefehler: .\Vobulator\BlockPlanner\BlockPlanner.cpp.Zeile215
                Birgit Vogel Level 1

Great thanks!!! It seems working! I can´t believe it it´s wonderfull!

• 5. Re: Premiere Elements 9: Softwarefehler: .\Vobulator\BlockPlanner\BlockPlanner.cpp.Zeile215
                  A.T. Romano Level 7

Birgit Vogel,

Thank you for the follow up with the great news that your Premiere Elements problem is resolved.

A just in case note...although stop markers function in the playback of Premiere Elements DVD-VIDEO on DVD disc, they do not for Premiere Elements Blu-ray Disc Format on Blu-ray Disc. So, please keep that in mind if your projects switch from DVD to Blu-ray.

Continued success,

ATR