2 Replies Latest reply on Oct 2, 2013 6:29 AM by PECourtejoie

Problème Image Noir / Black Screen

Kyllouan

Bonsoir, j'essaye la version d'essai de photoshop CC, j'ai plus l'utiliser deux, trois fois, mais là, quand j'ouvre une image, celle-ci devient noir alors que la miniature affiche bien la photo normale. J'ai déjà essayé d'aller dans Edition / Préférences / et de désactiver " open GL " et de remettre en normal mais cela n'a rien changé, c'est toujours pareil. Je suis sur un ordinateur portable MSI, avec une AMD Radeon HD 7970M. J'aimerais bien résoudre ce problème au plus vite afin de tester cette version d'essai pour peut être l'acheter plus tard, mais bon, pour le moment c'est plutôt mal parti ...

Donc, toute aide est bonne à prendre.

Cordialement, salutations.

Hello, i'm trying the trial version and i have a problem, when i open a picture, it appears in black and the miniature appear normal ( it's the picture i have open ). I have trying to change the Performance and the open GL but anything make it, the picture stay in black. I'm on a laptop computeur and i have a HD Radeon 7970M and it's an MSI.

Please, can ou help me, because i whish to take adventage of the trial version to buy it later.

Thanks a lot, Good Bye !

• 1. Re: Problème Image Noir / Black Screen
          _ray_ Level 1

Hello

Photoshop CC system requirements

Windows

• Intel® Pentium® 4 or AMD Athlon® 64 processor (2 GHz or faster)
          • Microsoft® Windows® 7 with Service Pack 1 or Windows 8
          • 1 GB of RAM
          • 2.5 GB of available hard-disk space for installation; additional free space required during installation (cannot install on removable flash storage devices)
          • 1024 x 768 display (1280 x 800 recommended) with OpenGL® 2.0, 16-bit color, and 512 MB of VRAM (1 GB recommended)*
          • Internet connection and registration are necessary for required software activation, membership validation, and access to online services.†

Mac OS

• Multicore Intel processor with 64-bit support
          • Mac OS X v10.7 or v10.8
          • 1 GB of RAM
          • 3.2 GB of available hard-disk space for installation; additional free space required during installation (cannot install on a volume that uses a case-sensitive file system or on removable flash storage devices)
          • 1024 x 768 display (1280 x 800 recommended) with OpenGL 2.0, 16-bit color, and 512 MB of VRAM (1 GB recommended)*
          • Internet connection and registration are necessary for required software activation, membership validation, and access to online services.

• 2. Re: Problème Image Noir / Black Screen
            PECourtejoie Adobe Community Professional

Hello, could you post the contents of help>system info?

Did you restart after changing the preferences?

Are you sure you do not have an integraded memory card?