5 Replies Latest reply on Oct 11, 2013 5:14 AM by pgauba

Branden op dvd

Ed Wennink

Hallo,

Ik heb de cursus Staplessen Adobe Premiere Elements 11helemaal doorgewerkt.

Ik ben nu zelf een film in elkaar aan het zetten en loop tegen een probleem  op als ik de film op DVD wil branden. Als ik de film die ik gebrand heb op mijn TV afspeel blijft er van het superscherpe beeld van mijn hd-camera niets over. Als ik de camera direct op mijn TV aansluit geeft dit een perfect, haarscherp beeld.

Ik zal even precies vertellen wat ik doe:

Gegevens van mijn camera:

Sony HDR-CX730E

Filmresolutie: HD: 1920 x 1080/50p (PS), 25p(FX,FH), 50i (FX, FH), 1440 x 1080/50i (HQ, LP)  - STD: 720 x 576/50i

Ok, nu mijn werkwijze:

Bestand – Nieuw Project – Instellingen wijzigen: onder Beschikbare Voorinstellingen kies ik voor Pal - Vaste schijf, Flash geheugen, Camcorder daarin kies ik voor Volledig HD 1080i 25 – ok.

Nadat ik de film gemaakt en gerenderd heb maak ik het Menu aan en ga tot branden over met Voorinstelling: PAL_Breedbeeld_Dolby DVD – vinkje voor Inhoud in beschikbare ruimte passen (ook geprobeerd met schuifknop naar hoogste kwaliteit) – Branden.

Resultaat ‘bagger’.

Wat doe ik verkeerd?

Fotogalerie ook onscherp. Formaat jpg. Moeten zij aan een max. aantal pixels voldoen? Is bijv. 2.7 mb teveel?

Met vriendelijke groet,

Ed Wennink

• 1. Re: Branden op dvd
          John T Smith Adobe Community Professional & MVP

http://translate.google.com/

I have the course Step Lessons Adobe Premiere Elements 11helemaal worked through .

I now make a movie together to set up and run into a problem if I want to burn the movie. DVD If I have the movie that I burned on my TV playback remains of the super-sharp image of my HD camera nothing about . When I connect the camera directly to my TV gives a perfect, sharp image .

Let me tell you exactly what I do:

Data from my camera :

Sony HDR - CX730E

Movie Resolution : HD 1920 x 1080/50p ( PS ) , 25p ( FX , FH ) , 50i ( FX , FH ) , 1440 x 1080/50i ( HQ , LP ) - STD : 720 x 576/50i

Ok , now my method :

File - New Project - Change settings : Under Available Presets I choose Pal - Hard drive , Flash memory Camcorder therein I choose Full HD 1080i 25 - ok .

After I made the film and rendered I make the menu and go to burn over with Preset : PAL_Breedbeeld_Dolby DVD - check for content fit into available space ( also tried with slider to the highest quality) - Fires .

Result ' dredging ' .

What am I doing wrong ?

Photo Gallery also blurred. Jpg format . They must comply with a maximum number of pixels ? Eg 2.7 mb is too much?

Answers (if I correctly understand the questions)

A DVD is about 1/4 the resolution of HiDef video, so will never look as good as a BluRay which is HiDef video

Comparison picture of video screen sizes http://forums.adobe.com/thread/1120039

Also, Pictures that are "overly" large may cause video editing problems

Photo Scaling for Video http://forums.adobe.com/thread/450798

• 2. Re: Branden op dvd
            Ann Bens Adobe Community Professional & MVP

Hoi,

Dit is een Engels talig forum, dus voor deze keer in het Nederlands.

Nee je doet niets verkeerd.

Dat klopt dat er niet veel van je HD kwaliteit (ik ga ervan uit dat je in HD filmt) op dvd overblijft, immers dvd is standard definition en geen High Definition zoals je camera.

Wil je je hd kwaliteit behouden dan zul je een Bluray disk moeten maken.

Alternatief is wanneer je tv een usb aansluiting heeft bv een usb stick of mediaspeler aan te sluiten en je film als mp4 in HD kwaliteit te exporteren.

Wil je toch een dvd maken dan dien je een dvd of BD speler met upscaler te nemen om af te spelen op een HD tv.

• 3. Re: Branden op dvd
              A.T. Romano Level 7

Ed Wennink

You wrote

Sony HDR - CX730E
              Movie Resolution : HD 1920 x 1080/50p ( PS ) , 25p ( FX , FH ) , 50i ( FX , FH ) , 1440 x 1080/50i ( HQ , LP ) - STD : 720 x 576/50i

What exactly is your choice for the camera setting? I ask this since you later write that your Premiere Elements project preset is

PAL AVCHD Full HD1080i25. The project preset should match the properties of your source media. So, does that mean that you

are shooting "HD 1920 x 1080 50i" with your Sony camera?

Have you looked at the AVCHD format on DVD feature of Premiere Elements 11? If so, what results did you get. Besides disc capacity considerations, one major problem is trying to find a players for AVCHD DVD. It will not playback on the TV's DVD player.

Are you using any TVs that have the technology to enhance the DVD-VIDEO on DVD disc playback?

More later.

ATR

Please let us know how you are doing with the English only version. We will use Google Translate if necessary, but sometimes content is not reflected in the translation.

• 4. Re: Branden op dvd
                Ed Wennink Level 1

Hallo Jan,

Hieronder het antwoord dat ik kreeg van Adobe over de ‘onscherpte’ kwestie.

Volgens mij draait het uit op  blu-ray. Zoals gezegd zijn de hd bestanden veel te groot voor een dvd en comprimeren betekent dus logischer wijs scherpteverlies.

Het verhaal over de scherpte van de foto’s is mij niet helemaal duidelijk. Komt het neer dat ik de foto’s moet scalen? Hij heeft het ook over een 4:3 formaat.

Groetjes, Ed.

Van: John T Smith forums_noreply@adobe.com

Verzonden: woensdag 9 oktober 2013 17:00

Aan: Ed Wennink

Onderwerp: Branden op dvd

Re: Branden op dvd

created by John T Smith <http://forums.adobe.com/people/JohnTSmith>  in Premiere Elements - View the full discussion <http://forums.adobe.com/message/5747577#5747577

• 5. Re: Branden op dvd
                  pgauba Adobe Employee

If you have a small HD video(35 minutes) then you can burn that on DVD using AVCHD format to get HD quality.

If you have a HD video more that 35 minutes then you can burn that on Bluray to get HD quality.

If you have a SD video then you can burn that on DVD using DVD format.