4 Replies Latest reply on Jan 27, 2014 7:09 AM by A.T. Romano

Elements 11 - Premiere 12

jaapkkkk Level 1

Hallo forum,

Ik gebruik Photoshop Elements 11 (PSE11) 04-2013 , en sinds kort Premiere 12 (PR12) 12-2013. En gebruik Windows 7.

Mijn probleem is, dat ik met de organizer van PR12 geen bestanden kan ophalen uit de organizer van PSE11 en andersom.

Ook kan ik niet vanuit PSE11 naar PR12 om een film temaken, als ik dat probeer dan verschijnt er een pop-up waarin word gevraagd of ik een proefversie wil van PR12 of dat ik vanaf een DVD wil installeren.

Maar PR12 is geinstalleerd en werkt. Alleen de koppeling PSE11 en PR12 is er niet.

Kan het probleem liggen aan de twee verschillende versies ???????

Hopende op een oplossing.

Bedankt,  Jaap van Driel.

• 1. Re: Elements 11 - Premiere 12
          Jeff A Wright Adobe Employee

Moving this discussion to the Premiere Elements forum.

• 2. Re: Elements 11 - Premiere 12
            A.T. Romano Level 7

jaapkkkk

I think that you are running into the concept of Photoshop Elements Premiere Elements integration which is requiring Photoshop Elements 11 and Premiere Elements 11 or Photoshop Elements 12 and Premiere Elements 12 instead of a mixture. When integrated sets (examples 10/10, 11/11 or 12/12) are on the same computer, they share the same Elements Organizer database. Each program is a standalone program with its own Elements Organizer.

Besides the matters related to images in the Elements Organizer, there is the Slideshow Editor Output option involvement where, without program integration, you can lose the Burn to DVD, Edit with Premiere Elements Editor, and a subsequent Break Apart Elements Organizer Slideshow command later in Premiere Elements workspace.

So, integrated sets are suggested, either 11/11 or 12/12.

However, in your case, have you looked into converting the Photoshop Elements 11/Elements Organizer 11 catalog in Elements Organizer 12? If you need details on that, do not hesitate to ask. It is done in the Elements Organizer 12, File Menu/Manage Catalogs/Catalog Manager.

Please review the above, do some exploration and experimention, and then let us know if any of the comments worked for you.

Thanks.

ATR

• 3. Re: Elements 11 - Premiere 12
              jaapkkkk Level 1

Hallo Forum,

Ik geloof inderdaad dat ik een grote miskoop heb gedaan  met mijn aankoop van Premier 12 en dat ik nooit met plezier met Elements zal gaan werken.

Bedankt voor je inzet.   Jaap van Driel

• 4. Re: Elements 11 - Premiere 12
                A.T. Romano Level 7

jaapkkk

I am not Adobe. And, I am not affilated with it in any way. That is important for you to know in view of my suggestions to follow.

If the Premiere Elements video editing meets your video editing needs, then consider

1. Replacing your Photoshop Elements 11 with Photoshop Elements 12 to go with your Premiere Elements 12

or

2. Shopping around to find a copy of Premiere Elements 11 to go with your Photoshop Elements 11.

From what you wrote, it would appear that converting the Elements Organizer 11 catelog in Elements Organizer 12 of Premiere Elements 12 is not a consideration for you.

Best wishes in whatever your decision is on this matter.

ATR