2 Replies Latest reply on Jan 29, 2014 11:30 AM by Frans van der Geest (ACP)

Can't seem to find dutch spell checker in ID

Styleshift Webdesign Level 1

Hi all

First of all I want to say that I already looked into some other threads regarding this matter. But after reading them through I still coudn't find the Dutch Spell check.

One said that you could find it under the Character style menu. But I coudn't find anything there that even pointed to something to do with lanquages and spell checkers. So I guess I'm stuck here.

Would anyone here please take some time and help me out with this one?

Kind Regarts

Sietze Min

Styleshift Webdesign

www.styleshift.nl

• 1. Re: Can't seem to find dutch spell checker in ID
          DonnaMc Level 1

I think this might be what you're looking for?

Go to the Edit Tab - to Spelling - to user dictionary

• 2. Re: Can't seem to find dutch spell checker in ID
            Frans van der Geest (ACP) Adobe Community Professional

De taal waarme de spellingcontrole werkt, wordt bepaald door de taal die je instelt bij alineastijlen (Paragraph styles) onder het kopje 'geavanceerde instellingen'. Zet maw de taal op Nederlands in je stijlen. Je ziet de taal van een alinea ook bovenin de balk, wat aan de rechterkant. Zet de taal correct en begin dan aan een spellingcontrole.

In InDesign voorkeuren kun je ook een standaardtaal instellen bij Woordenboek. Beter is om in de stijl Basisalinea de taal op Nederlands te zetten: elke nieuwe alineastijl is dan meteen NL. Tenslotte kun je ook een selectie van je tekst (dus niet een hele alinea) van taal veranderen, beter via een Tekenstijl (Character Style).

Dit is allemaal wel erg basiskennis eigenlijk, mag ik adviseren een goed boek over InDesign aan te schaffen, zoals 'Handboek InDesign CS6' van Frans van der Geest? (Inderdaad, dat ben ik ;-)   )