2 Replies Latest reply on Apr 20, 2014 1:23 PM by Drag-Vid

Élément Organiser refuse de démarrer depuis l'écran de bienvenue de PE 12

Drag-Vid

Elément Organiser refuse de démarrer depuis l'écran de bienvenue de Première element 12. J'ai eu le même probléme avec PSE12 qui a été résolu en le démarrant systématiquement depuis la barre des taches. Je n'ai pas réussi à récupèrer l'écran de bienvenu de PSE12. PE12  et PSE12 fonctionnent normalement par ailleurs. J'ai pu produire un film sans difficulté. J'utilise Windows 8.1 sur un ACER Aspire 8920 32bit avec 4GB de mémoire. Bien qu'ayant acheté PSE12 et PE12 ensemble je viens seulement d'installer PE12. J'utilise ces Produits Adobe depuis plusieurs années.

Mes Catalogues se trouvent tous dans C:\Users\All Users\Adobe\Elements Organizer\Catalogs.

• 1. Re: Élément Organiser refuse de démarrer depuis l'écran de bienvenue de PE 12
          A.T. Romano Level 7

Drag-VId

Some miscellaneous considerations....

1. How do you have your Photoshop Elements 12 and Premiere Elements 12 Welcome Screens configured

Premiere Elements Welcome Screen

welcomed-1.jpg

2. If you open Premiere Elements 12 to the Expert workspace and click on the Organizer Tab at the bottom of the Expert workspace, can you open the Elements Organizer 12 workspace from there? If you go to Add Media/Elements Organizer, does that work?

3. Have you tried deleting the Elements Organizer 12 Settings file to remedy any Elements Organizer malfunctions?

Local Disk C

Users

Owner

AppData

Roaming

Adobe

Elements Organizer

12.0

Organizer

and in the Organizer Folder is the psa.prf file that you delete or disable. Folder Option Show Hidden Files, Folders, and Drives needs to be in use to see the complete path.

Please consider and then let us know of your progress.

Thank you.

ATR

• 2. Re: Élément Organiser refuse de démarrer depuis l'écran de bienvenue de PE 12
            Drag-Vid Level 1
            1. 1. How do you have your Photoshop Elements 12 and Premiere Elements 12 Welcome Screens configured

Premiere Elements Welcome Screen

http://forums.adobe.com/servlet/JiveServlet/downloadImage/2-6169717-574041/450-350/welcome d-1.jpg

I set the PSE12 Welcome screen to Organizer since it wouldn’t start

I did not change the PE12 Welcome screen.

2. If you open Premiere Elements 12 to the Expert workspace and click on the Organizer Tab at the bottom of the Expert workspace, can you open the Elements Organizer 12 workspace from there? If you go to Add Media/Elements Organizer, does that work?

No it doesn’t start. I can see some activity for a while it then stops. it’s the same behavior independently of the way I try to start organizer but when I invoke Add Media :

Element Organizer starts using the last Catalog in use as expected when I go to “ Add Media/Elements Organizer”. That was done after I did n°3 below.

1. 3. Have you tried deleting the Elements Organizer 12 Settings file to remedy any Elements Organizer malfunctions?

Local Disk C

Users

Owner

AppData

Roaming

Adobe

Elements Organizer

1. 12.0

Organizer

and in the Organizer Folder is the psa.prf file that you delete or disable. Folder Option Show Hidden Files, Folders, and Drives needs to be in use to see the complete path.

I renamed the file psa.old. No change. I tried to start Organizer from the PE12 welcome screen. The « marching ants » starts and then stops after a while. File psa.prf was not recreated?

Thank you

Charles

Please consider and then let us know of your progress.