3 Replies Latest reply on Apr 26, 2014 8:02 AM by A.T. Romano

Plantage systématique de Elements Organiser12

bernard.dulieu1@sfr.fr

Depuis que j'ai installé Adobe Première Elements 12 qui tourne sans problème, Elements Organizer 12 se plante systématiquement quelques secondes après l'ouverture. Tous les fichiers photo et vidéos ont été chargés à la première utilisation. Je dois préciser que par ailleurs Photoshop Elements 11 est toujours en service sur mon PC et Elements Organizer 11 fonctionne parfaitement.

Je travaille sur un PC sous Windows 7.

Merci par avance de vos lumières.

B.Dulieu

• 1. Re: Plantage systématique de Elements Organiser12
          A.T. Romano Level 7

bernard

My Elements Organizer 12 also has a tendency to crash more often than in prior versions.

My typical remedies are

1. Delete or disable the Elements Organizer settings file  .

a. Long way

Local Disk C

Users

Owner

AppData

Roaming

Adobe

Elements Organizer

12.0

Organizer

and in the Organizer Folder is the psa.prf file that you delete or disable by changing the file name from psa.prf to psa.prfOLD.

b. The Shortcut

Hold down the Ctrl+Alt+Shift keys as you click hold down (about 15 seconds) on the Organizer Tab in the Premiere Elements 12 Expert workspace....then release just the click to see a pop up message asking permission to delete the settings file...click Yes to that message.

Then release the Ctrl+Alt+Shift.

2. Create A New Catalog

See Elements Organizer/File Menu/Manage Catalogs/Catalog Manager Dialog

How much content do you have in the present Elements Organizer 12 catalog? What is the format of the video files that are represented in this catalog? How many catalogs do you have created?

Please review and then us know if any of the above improve your Elements Organizer situation.

Thank you.

ATR

• 2. Re: Plantage systématique de Elements Organiser12
            bernard.dulieu1@sfr.fr Level 1

Merci pour votre aide.

J'ai procédé comme proposé par la première méthode (long way) et supprimé le fichier psa.prf.

Ensuite je n'ai pas trouvé de fichier Manage Catalog, mais j'ai supprimé le catalogue existant et j'en ai créé un nouveau.

Tout est OK.pour le moment.

J'ai environ 7500 photos(jpeg, bmp tif psd et RW2) et 5800 fichiers vidéo (m2ts, mpeg4 et mov

B . Dulieu

Envoyé depuis mon appareil mobile Samsung

• 3. Re: Plantage systématique de Elements Organiser12
              A.T. Romano Level 7

bernard

Great news that "All is OK...." Great job working through the details.

The following is a screenshot of Elements Organizer 12 File Menu/Manage Catalogs. Perhaps it has another name in French if you are using a French language Premiere Elements 12 install.

ElementsOrganizer.jpg

Continued success.

Best wishes.

ATR