6 Replies Latest reply on Jun 26, 2014 8:16 AM by Marianne Sch

Zusatzmodul Camere Raw 8.4

Marianne Sch

Hallo,

seitdem ich die neueste Version von Lightroom installiert habe, bekomme ich bei

der Bearbeitung in Photoshop CC die Mitteilung,

"Aktualisieren Sie das Camera Raw Zusatzmodul über das Aktualisierungswerkzeug in

Photoshop Menü Hilfe."

Ich habe Photoshop CC deinstalliert und über die Cloud neu heruntergeladen und

installiert. Die Mitteilung bleibt. Was kann ich machen?

Freundliche Grüße

Marianne Schlüter

• 1. Re: Zusatzmodul Camere Raw 8.4
          JimHess Adobe Community Professional & MVP

Did you follow those instructions? Lightroom 5.4 is looking for Camera Raw 8.4. You get that Camera Raw update by checking the update option in the help menu. Lightroom and Photoshop should still work together even if that message persists. But it would be to your advantage to do the Photoshop update.

• 2. Re: Zusatzmodul Camere Raw 8.4
            Marianne Sch Level 1

Danke für die versuchte Hilfe. Leider funktioniert es weder in Lightroom noch in Photoshop.

Ich erhalte die Mitteilung. "Alle Anwendungen sind auf dem aktuellen Stand.

• 3. Re: Zusatzmodul Camere Raw 8.4

In Photoshop, if you go to Help/about plug-ins/Camera Raw, what version of Camera Raw does it indicate is installed on your computer?

• 4. Re: Zusatzmodul Camere Raw 8.4
                Marianne Sch Level 1

Photoshop CC hat Camera Raw 8.3.0.141

Lichtroom 5.4 hat Camera Raw 8.4

Wie bringe ich PS und LR dazu zusammen zu arbeiten?

Ich habe schon alles versucht. Es störrt mich auch, wie

der Zustand jetzt ist.

• 5. Re: Zusatzmodul Camere Raw 8.4

I don't have Photoshop CC, I'm using Photoshop CS6. I do my updates through the help menu. I think you need to check the CC application manager in order to get your updates. Lightroom does not use the Camera Raw plug-in. All of that technology is part of the Lightroom program.

The message you are getting is simply indicating that there is a newer version of Camera Raw. But you can make one of the choices (open anyway, open a copy with Lightroom adjustments, etc.) and continue your work. I don't believe there are any changes in Camera Raw 8.4 that are required to read new Lightroom adjustments. But in order to get Lightroom and Photoshop synchronized it will be necessary for you to get Camera Raw 8.4 installed.

Jeff Schewe indicated in another thread that it may be necessary for you to run a CC script (what ever that is) and reinstall Photoshop again before you can install Camera Raw 8.4. Since I'm not familiar with the CC Programs I can help you.

• 6. Re: Zusatzmodul Camere Raw 8.4
                    Marianne Sch Level 1

Hallo Leute,

mein Problem mit dem fehlenden Modul CAMERA RAW 8,4 besteht auch nach dem Update auf PS 2014.

Ich habe im Raw Konverter auch keine vorher/nachhher Vorschau. Wer kann mir weiterhelfen, so ist mein

Photoshop nicht komplett.

Es muss doch eine Lösung geben. Wer kann mir weiterhelfen.

Herzliche Grüße

Marianne