6 Replies Latest reply on May 4, 2014 1:24 PM by A.T. Romano

Video in Premiere Elements 12 bearbeiten?

Agrippina41

Wie kann ich ein kleines Video, das teilweise im Hochformat und auch waagerecht aufgenommen wurde, mit Premiere

Elements 12 bearbeiten, damit ich es als Video-Clip brennen kann und auch noch die Sprache richtig wiedergegeben

wird? Ich bitte um Antworten in deutscher Sprache.

• 1. Re: Video in Premiere Elements 12 bearbeiten?
          A.T. Romano Level 7

Agrippina41

What computer operating system is your Premiere Elements 12 running on?

If you have one video clip with portrait and landscape orientations in the same clip, then the answer that I see is:

a. Import the video into a new project with the appropriate project preset

b. At the Timeline level, use the scissors tool to section the selected video into portrait and landscape clips.

(The scissors tool is a tab that is on the stem of the Timeline Indicator.)

c. For the portrait ones, highlight each clip and use the Rotate feature found in Applied Effects Tab/Applied Effects Palette/Motion Panel expanded. In the Motion Panel expanded section, you will find the Rotation feature.

But you might find it easier to right click the portrait oriented clips and select Rotate Left or Rotate Right.

Please review and then let us know if that works for you.

Please see the translate button at the bottom of the reply in order to translate what I have written in English into German.

Thank you.

ATR

• 2. Re: Video in Premiere Elements 12 bearbeiten?
            A.T. Romano Level 7

Agrippina41

Welche Computer-Betriebssystem ist Ihre Premiere Elements 12 läuft auf ?

Wenn Sie einen Videoclip mit Format und Querformat in der gleichen Clip haben , dann ist die Antwort, die ich sehe, ist :

a. Importieren Sie das Video in einem neuen Projekt mit dem entsprechenden Projektvorgabe

b . Auf der Timeline -Ebene , verwenden Sie das Werkzeug Schere Abschnitt das ausgewählte Video in Hoch-und Quer Clips.

( Die Schere-Tool ist ein Register, das auf dem Stamm der Timeline -Anzeige ist . )

c . Für diejenigen, Porträt , markieren Sie jeden Clip und verwenden Sie die Rotate -Funktion in Applied Effects Tab / Applied Effektpalette / Bewegungssteuerungerweitert gefunden. In der Bewegungssteuerungerweitert Abschnitt werden Sie die Rotationsfunktion zu finden.

Aber Sie könnten es leichter finden, klicken Sie auf die rechte Porträt orientiert Clips und wählen links drehen oder Nach rechts drehen .

Bitte überprüfen und dann lassen Sie uns wissen, ob das für Sie arbeitet.

Bitte beachten Sie die übersetzen Taste an der Unterseite der Antwort , um zu übersetzen , was ich in Englisch in Deutsch geschrieben .

Danke.

ATR

• 3. Re: Video in Premiere Elements 12 bearbeiten?
              Agrippina41 Level 1

Hallo ATR,

vielen Dank für die ausführlichen Hinweise. Ich werde diese nachvollziehen und, wenn es klappt, den Erfolg dann melden.

Mit freundlichen Grüßen

Agrippina41

• 4. Re: Video in Premiere Elements 12 bearbeiten?
                A.T. Romano Level 7

Agrippina41

Thanks for the reply.

We will look forward to your results. If you have any questions along the way of trying the suggestions, please do not hestitate to stop and ask.

Best wishes.

ATR

• 5. Re: Video in Premiere Elements 12 bearbeiten?
                  Agrippina41 Level 1

Hallo ATR,

die Fotos in dem kleinen Video habe ich nach dem Drehen zu einem neuen Video fertigstellen können,

aber das nächste Problem kam danach. Bisher hatte ich nur Dia-Shows in Photoshop Elements 9 hergestellt,

was aber sehr gut funktioniert hat. Bei dem Brennen des Clips habe ich, nachdem ein Video-Menue verlangt

wurde, den Titel und Untertitel eingegeben in der Hoffnung, dass diese Eingabe Anfang des Videos erscheint.

Leider kam dann nach dem Brennen dieser Vorspann am Ende des Videos, und zwar mindestens

5 x. Sehr frustierend. Was habe ich nun falsch gemacht?

Mit freundlichen Grüßen

Agrippina41

• 6. Re: Video in Premiere Elements 12 bearbeiten?
                    A.T. Romano Level 7

Agrippina41

Thank you for the update on your progress with Premiere Elements 12 project.

It is essentially impossible to get the disc menus to present at the end of the disc playback. So, let us analyze the situation to see if we can find the why the disc menu are showing at the end of the playback. Where are you playing the Premiere Elements export end product disc?

Then...

1. Are you selecting your disc menu from Tools Menu/Movie Menu? Which one?

2. After you select the disc menu theme in Movie Menu, click continue, and customize the theme's main menu and scene menu in the Movie Menu section of the program, what does the Preview there look like? Are you seeing the disc menu first, and, if you click Scene Selection in the main menu are you taken to the scene menu?

3. What is going on the Timeline of this project...photos - what is the width and height in pixels for them and how many photos?

Let us confirm the above details and then we can decide what next.

Thank you.

ATR