1 Reply Latest reply on May 29, 2014 7:54 AM by Szalam

Cómo hacer compatible AMD Radeon HD con After Effects

Gaditana10

Tengo un problema. La cuestión es que tengo como tarjeta gráfica una AMD Radeon HD 7500 Series y cuando abro el After Effects me dice que tengo que instalar CUDA 5.0 o superior y que tengo que tener NVIDIA. En opciones>preferencias>visualizaciones>opciones GPU, no me deja elegir la opción de GPU, sólo la de CPU porque dice que no es compatible y no me deja cambiarlo. Así no puedo trabajar con 3D de rayos. Como información adicional, tengo windows 8.1 Pro. ¿Alguien puede ayudarme? Gracias de antemano

• 1. Re: Cómo hacer compatible AMD Radeon HD con After Effects
          Szalam Adobe Community Professional & MVP

That is not an error message. It is just information letting you know that one specific feature of After Effects will be a lot slower than if you had a card with CUDA technology.

What version of After Effects do you have?

If you have CC, you do not want to use the ray-traced 3d renderer anyway. It is an obsolete effect. After Effects now includes Cinema 4D Lite which is a much faster and more powerful to create 3d in After Effects.

If you have CS6, you can use the 3d ray-tracing no matter what card you have, but it will be a lot slower than if you get one of the NVIDIA cards that After Effects' ray tracing engine can use.