12 Replies Latest reply on Jul 14, 2014 3:46 PM by delphy

Premier Elements 10 ne redémarre plus après réintall., et donc impossible de l'activer.

delphy

J'ai installé Premier Elements 10 sur un autre ordinateur, après l'avoir désactivé sur le précédent, il ne redémarre plus, et donc impossible de l'activer. Que dois-je faire ?

• 1. Re: Premier Elements 10 ne redémarre plus après réintall., et donc impossible de l'activer.
          A.T. Romano Level 7

delphy

What is the video card/graphics card for the computer on which your Premiere Elements 10 is running? NVIDIA GeForce? If NVIDIA GeForce, please read the Announcement on this known issue at the top of this forum. The Announcement describes the problems and gives the roll back driver fix.

Are you getting any display card errors associated with your Premiere Elements 10 problem?

The usual drill....

a. Did you do deactivate from within the project (Help Menu/Deactivate), followed by Uninstall (Control Panel route), ccleaner run through (regular cleaner and registry cleaner parts), reinstall with antivirus and firewall disabled?

b. If not NIVIDA GeForce, what is the description of your video card/graphics card? Is that driver up to date?

c. Is the latest version of QuickTime installed on your computer with Premiere Elements 10?

d. Are you running the program from a User Account with Administrative Privileges and also with Run As Administrator applied?

Some important questions that may be overlooked in focusing on the video card/graphics card which is also important

a. Is this install with failed activation on a 3rd computer where you already have the purchased serial number on two of your other

computers?

b. What, if any, is the error message when you say that the program fails to activate?

Please review and consider. And, then please let us know the outcome.

Thanks.

ATR

• 2. Re: Premier Elements 10 ne redémarre plus après réintall., et donc impossible de l'activer.
            delphy Level 1

Bonjour Romano,

Merci d'avoir répondu à mon problème.

Voici les réponses souhaitées :

Mon PC possède une carte mère GIGABYTE (GA-Z77-D3H) avec un processeur Intel Core i5-3450 CPU 3.10GHz 3.50GHz.

Système d'exploitation, Windows 7.   64 bits.

• Carte graphique :  Chipset Intel HD Graphics.
            • Pas d'erreur de la carte d'affichage associée à mon problème Pr.El. 10.
            • Non, j'ai désinstallé (par Panneau de configuration). Dans la fenêtre de désinstallation, j'ai coché " Désactiver".
            • Après 2 jours j'ai installé Pr. El. 10 sur mon nouvel ordinateur. L' installation s'est bien passée, à la fin, à la fenêtre "Redémarrer pour finaliser l'installation", j'ai cliqué sur suivant.

Après le redémarrage, rien ne s'est passé, pas de demande d'activation.

J'ai essayé de démarrer Pr. El. 10 en cliquant sur l'icône, sur le bureau, mais sans aucune action. J'ai même essayé, dans C:/programme, de cliquer sur Pr.El.10.exe, sans résultat.

• Après votre réponse, j'ai installé QuickTime vers. 7.7.5., mais rien n'a changé.
            • J'exécute le programme à partir d'un compte d'utilisateur avec des privilèges d'administrateur et aussi avec Exécuter en tant qu'administrateur.
            • Je n'ai pas installé Pr.El.10 sur un troisième ordinateur.
            • J'ai installé à partir d'un package DVD Photoshop et Premiere Elements 10. Pour Photoshop El. 10, tout s'est bien passé, j'ai fait exactement pareille avec Premiere et ça ne fonctionne pas.
            • Je n'ai aucun message d'erreur. En fait, je ne sais pas si le programme s'est activé ou pas, je n'ai eu aucune information. Je sais, juste, que l'action sur l'icône de l'application, ou sur Pr.El.10.exe, n'a aucun effet.

Veuillez m'excuser, je ne comprends pas l'anglais, donc mes questions, comme vos réponses sont traduites par GOOGLE et donc les phrases sont parfois incompréhensibles.

J'ai essayé de répondre au mieux à vos questions.

Cordialement,

delphy.  

• 3. Re: Premier Elements 10 ne redémarre plus après réintall., et donc impossible de l'activer.
              A.T. Romano Level 7

delphy

Thank you are the excellent reply.

1. If you have not already, please make sure that the problem exists with or without the antivirus and firewalls disabled.

2. If you are on a laptop computer, check the Power Settings.

3. Please rename the SLCache Folder and the SLStore Folder as described toward the end of the following blog post (this should apply to 10 as well as 12).

ATR Premiere Elements Troubleshooting: PE12: Premiere Elements 12 Editor Will Not Open

4. Are you working with an Internet connection which is having no problems?

Let us determine if any of the above has any impact on the situation.

Looking forward tor your reply.

Thank you again.

ATR

• 4. Re: Premier Elements 10 ne redémarre plus après réintall., et donc impossible de l'activer.
                delphy Level 1

Bonjour,

J’ai essayé toutes les options conseillées dans votre dernier message, sans résultat.

Le dossier "SLCache" n'était pas présent sur mon disque "C".

• - J'ai même essayé la "méthode 1" du blog mentionné : Suppression de certaines entrées non désirées du fichier Hosts. Là, aussi sans résultat.

• - Pensant que c'était ma version de Premiere (64 bits) qui était défectueuse, j'ai pensé télécharger Pr. El.10 (64) sur le site d'ADOBE.

J'ai enfin réussi après plusieurs heurs de recherche, mais le logiciel ne fonctionne toujours pas.

• - J'ai même essayé d'installer ma version 32bits, mais elle refuse de s'installer sur Windows 7.

Je pense que l'activation de Premiere ne se fait pas, parce qu'à chacune des désinstallations, la case à cocher "Désactiver" n'était pas présente dans la fenêtre de désinstallation, contrairement à Photoshop.

Je l'ai pourtant désactivé, de la même manière que Photoshop, avant le transfert sur mon nouvel ordinateur.

Est-ce que Premiere s'est désactivé correctement ?

Y-a-t-il un moyen de le vérifier ?

Et, dans la négative, que faire ?

Espérant qu'une solution pourra être trouvée rapidement.

Cordialement,

delphy.

PS : Mon PC est un ordinateur de bureau, donc, aucun problème d'alimentation.

Ma connexion se fait par fibres optiques (30 Méga)

• 5. Re: Premier Elements 10 ne redémarre plus après réintall., et donc impossible de l'activer.
                  A.T. Romano Level 7

delphy

Thank you for the reply.

When uninstalling/reinstalling Premiere Elements, I prefer the sequence

1. In an opened project's Help Menu, to click on Deactivate. Then close out of there.

2. Uninstall via the Control Panel/Programs.

3. Do a ccleaner run through (regular and registry parts)

CCleaner - PC Optimization and Cleaning - Free Download

4. Reinsall with antivirus and firewall(s) disabled

You should be able to decide if the program is Deactivated or Activated by going to an opened project and seeing if Help Menu

has an active Deactivate choice or whether Deactivate is greyed out. If greyed out, then the program in not activated and you

must do the install with purchased serial number to get the program activated again. This is the answer to the question that I think

that you asked. If I misinterpreted what you were asking, please ask again.

When you were looking for the SLCache and SLStore Folders, were you working with the Folder Option Show Hidden Files, Folders,

and Drives active so you could see hidden folders?

Are you getting any messages about updating the Adobe Application Manager?

ATR

• 6. Re: Premier Elements 10 ne redémarre plus après réintall., et donc impossible de l'activer.
                    delphy Level 1

Bonsoir,

Tous ces conseils et solutions ne sont plus possible, puisque "Premiere" ne s'ouvre pas.

Oui, j'ai bien cherché les dossiers SLCache et SLStore avec l'option afficher les dossiers cachés. J'ai trouvé SLStore, mais pas SLCache.

Je n'ai aucun message sur la mise à jour d'Adobe Application Manager.

delphy.

• 7. Re: Premier Elements 10 ne redémarre plus après réintall., et donc impossible de l'activer.
                      A.T. Romano Level 7

delphy

Thanks for the reply.

When I wrote about Deactivation in Help Menu/Deactivate, I was giving a generalization of preferred steps.

If you cannot open the project, then you need to bypass that step 1 and go directly to step 2 in the preferred steps

in post numbered 5 of this thread.

Just to make sure that I have not lost any important information in the translations, how many computers do you now have

activated with the purchased serial number for your Premiere Elements 10. Any chance more than 2?

Adobe allows us to use the same purchased serial number on no more than 2 of our computers. And, even then, only one at a time.

If you have this purchased serial number trapped on a computer that has failed, Adobe can help you with that situation in order to keep the computer

count to 2. Adobe does not provide for support for Premiere Elements 10, but it should in a case where a purchased number is

trapped in a failure computer.

Please let me know if you are OK with this information.

Thank you.

ATR

• 8. Re: Premier Elements 10 ne redémarre plus après réintall., et donc impossible de l'activer.
                        delphy Level 1

Bonjour,

J'avais bien compris, mais ça fait 5 fois que je désinstalle et que je réinstalle "Premiere" (étape 2 à 4 du fil précédent) et il ne fonctionne pas. Je ne peux pas l'ouvrir, donc je ne peux pas savoir s'il est activé ou pas.

J'utilise "Premiere Elements 10" seulement sur un ordinateur et je ne peux pas le démarrer.

Avant j'utilisais Pr. El. 10 sur un ordinateur sous Windows XP (32 bits).

Je l'ai "Désactivé" et désinstallé.

Je l'ai réinstallé sur un ordinateur sous Windows Seven (64 bits). J'ai fait l'installation avec le même numéro de série acheté. Ce n'ai pas un crack.

Et il ne fonctionne plus.

J'ai essayé de contacter Adobe sur leur site, mais je n'ai pas trouvé comment réactiver mon logiciel.

• 9. Re: Premier Elements 10 ne redémarre plus après réintall., et donc impossible de l'activer.
                          A.T. Romano Level 7

delphy

Thanks for the update.

Please consider the following.

1. Adobe is unlikely to help you because you are not working with the current version, 12. But, I am not Adobe.

2. Even if you were to try to get help from Adobe via its Adobe Chat, those Adobe Chat lines appear to be down (some

type of maintenance to its system - it has been days now).

You have been through many troubleshooting steps so far. Your Premiere Elements 10 does not work on Windows 7 64 bit. It should.

I assume that you can still use it on Windows XP 32 bit as before.

I have the following for you to consider:

1. Have you deleted the Adobe Premiere Elements Prefs file and the 10.0 Folder in which it exists? If not,

Local Disk C

Users

Owner

AppData

Roaming

Adobe

Premiere Elements

10.0

and in the 10.0 Folder is the Adobe Premiere Elemens Prefs file that you delete. If that does not work, then delete the whole 10.0 Folder in which the Adobe Premiere Elements Prefs file exists. Be sure to be working with Show Hidden Files, Folders, and Drives active so that you can see the complete path cited.

2. Get free new installation files.

Go to the following web site and download and install the Premiere Elements 10 Windows 64 bit tryout (you can use it as the tryout  or insert your purchased serial number in it to make it your working copy).

http://prodesigntools.com/photoshop-elements-10-direct-download-links-pse-premiere-pre.htm l

Important: read and carry out carefully the "Important: Very Important Instructions" on that web page so that you do not get the Access Denied message.

Please review and consider and then let me know if any of the above helps us to get to a resolution to your issue of Premiere Elements 10 cannot be installed on Windows 7 64 bit.

Please let me know if you need any additional instructions for carrying out the above.

Thank you.

ATR

• 10. Re: Premier Elements 10 ne redémarre plus après réintall., et donc impossible de l'activer.
                            delphy Level 1

Bonjour,

J'ai suivi exactement les points 1 et 2 du post précédent, mais Pr. El. 10 ne fonctionne toujours pas.

Même, la version Premiere Elements 10 tryout (64 bits) ne fonctionne pas sur Windows 7.

Ce n'est, donc, pas un problème d'activation.

J'installerai un multiboot 7/XP sur mon PC et j'utiliserai la version 32 bits.

La prochaine fois que j'achèterai un logiciel de montage vidéo, je me tournerai vers des éditeurs qui privilégient la satisfaction des clients, plutôt que le profit de leur société.

Je vous remercie pour votre sympathie et pour toute l'énergie que vous avez déployée pour me venir en aide.

Cordialement,

delphy.

• 11. Re: Premier Elements 10 ne redémarre plus après réintall., et donc impossible de l'activer.
                              A.T. Romano Level 7

delphy

Thank you for your follow up.

It is very disturbing news that your report. Premiere Elements 10 should work on Windows 7, 8, or 8.1 64 bit as well as Windows XP 32 bit.

I have Premiere Elements 10 on Windows 7 and 8.1 64 bit and no problems. I have even used it on Windows XP 32 bit. No problems.

On your Windows 7 64 bit, do you have the Windows XP Mode (Virtual Windows XP Professional SP3 32 bit) that once could be downloaded free with Windows 7? Or, are you working with the real "non virtual" version of XP. I have used Premiere Elements 10 on virtual and real Windows XP Professional SP3 32 bit.

Would it be to any advantage for you to take the Windows 7 64 bit computer to its factory settings, install Premiere Elements 10, and determine if that works for you?

The major inconvenience with 10 on XP is that 10 is then a 32 bit application with the limitations of 32 bit system. This will impact you getting done successfully larger projects with a greater success rate.

I am trying to determine what is left to explore.

ATR

• 12. Re: Premier Elements 10 ne redémarre plus après réintall., et donc impossible de l'activer.
                                delphy Level 1

Bonsoir,

Je travaille avec une version non virtuelle de Windows XP 32 bits.

Cela fait très peu de temps que j'ai mon ordinateur Windows 7 64 bits, et il est toujours en version d'usine, je n'ai encore rien modifié dans sa configuration.

Même si c'est un inconvénient de travailler sous XP, je m'en contenterai, je n'ai pas trop le choix.

J'ai téléchargé Pr. El. 11 tryout et il fonctionne très bien, seulement je ne peux l'utiliser que 30 jours.

delphy.