11 Replies Latest reply on Jul 26, 2014 9:55 AM by A.T. Romano

Wie kann ich ein AVI-Video in Premiere Elements importieren?

Agrippina41 Level 1

Wenn ich versuche, das AVI-Video in Premiere Elements 12 zu importieren, kommt eine Fehleranzeige, dass ein Codec

fehlt. Ich mußte das Programm de- und neuinstallieren wegen Änderungs des Betriebssystems auf Windows 7.

Welcher Codec wird benötigt?@

• 1. Re: Wie kann ich ein AVI-Video in Premiere Elements importieren?
          John T Smith Adobe Community Professional & MVP

Google translate

When I try to import the AVI video in Premiere Elements 12, comes an error message that a codec
          missing. I had the program de-and re-install because of change of the operating system to Windows 7
          Which codec is required?

AVI  is a wrapper, what is inside YOUR wrapper - Exactly what is INSIDE the video you are editing?

Codec & Format information, with 2 links inside for you to read http://forums.adobe.com/thread/1270588

Report back with the codec details of your file, use the programs below... A screen shot works well to SHOW people what you are doing

http://forums.adobe.com/thread/592070?tstart=30 for screen shot instructions

Free programs to get file information for PC/Mac http://mediaarea.net/en/MediaInfo/Download

• 2. Re: Wie kann ich ein AVI-Video in Premiere Elements importieren?
            A.T. Romano Level 7

Agrippina41

What computer operating system is your Premiere Elements 12 running on? Is it Windows 7 64 bit? Were you able to import this same .avi file before the computer modifications?

So, one of the important questions is "Is this a it worked before but not now or a it never worked before issue?"

Then the important question is what type of avi file are you trying to import in Premiere Elements ? AVI is just a file extension representing the format that wraps contains the video audio compression. So, a file with the .avi file extension can have any of many different video compression. As has been pointed out, we need to know the video compression that your .avi file uses. John T. Smith has pointed to that already.

There are certain types of .avi files that are particularly problematic for Premiere Elements (not just version 12). Some are:

AVCHD (MPEG4 AVC/H.264).avi

MotionJPEG.avi

Xvid.avi

DviX.avi

Perhaps the quickest and most convenient way for you to get that information to us is for you to tell us the brand/model/settings for the camera

that recorded this .avi file that is a problem for you in Premiere Elements.

We will be looking forward to your follow up.

Thank you.

ATR

• 3. Re: Wie kann ich ein AVI-Video in Premiere Elements importieren?
              Agrippina41 Level 1

Guten Abend Herr Smith,

danke für die Informationen. Ich habe Ihre Links geöffnet, nur leider ist es mit der Google-Übersetzung manchmal

nicht richtig zu verstehen. Aber ich weiß nun, dass AVI nur die Verpackung darstellt, habe auch inzwischen in

den Unterlagen meiner alten "Canon PowerShot G9 ermittelt, um welche Komprimierung es sich handelt.

Mit freundlichen Grüßen

Agrippina41

• 4. Re: Wie kann ich ein AVI-Video in Premiere Elements importieren?
                John T Smith Adobe Community Professional & MVP

Canon U.S.A. : Support & Drivers : PowerShot G9

Image: Motion JPEG;

One... find out if the CD/DVD that came with the camera has a Motion JPEG codec to install

if not, read below

MJPEG http://forums.adobe.com/thread/730396

• 5. Re: Wie kann ich ein AVI-Video in Premiere Elements importieren?
                  Agrippina41 Level 1

Hallo ATR,

danke für Ihre Informationen. Es handelt sich um Windows 7 32-Bit. Da ich kein Upgrade auf Vista machen

konnte, habe ich eine Neuinstallation des Betriebssystems vorgenommen. Dabei sind mir auch die von Sony

für den Vaio vorinstallierten Treiber abhanden gekommen. Inzwischen habe ich fast alle wieder korrekt, aber

offensichtlich u.a. noch nicht diesen Codec.

Das Video wurde mit einer Canon PowerShot G9 gemacht, und zwar "AVI (Motion JPEG Komprimierung".

Ich müßte noch einige in dem gleichen Format bearbeiten, daher möchte ich schon problemlos diese in

Premiere Elements 12 importieren können.

Mit freundlichen Grüßen

Agrippina41

• 6. Re: Wie kann ich ein AVI-Video in Premiere Elements importieren?
                    A.T. Romano Level 7

Agrippina41

Referring back to my post 2 and your post 5, all points to the problem being the video compression MotionJPEG used by your camera to record your source video.

The most convenient answer would be to download and install the Morgan MotionJPEG codec if you are going to continue to use footage from this camera.

You can obtain it on a tryout basis.  And, if it works for you, then you can decide whether or not to purchase it.

http://www.morgan-multimedia.com/morgan/php/products.php?sProductId=4&sProductSub=download s

There may be other sources for this codec.

If this is just a short term use of that type of footage, then you might consider download and installing the free MPEG Streamclip software to generate a DV AVI standard or widescreen file to import into Premiere Elements instead of the MotionJPEG.avi.

The MotionJPEG codec from a utility that came with the camera would be good. But, if you do not have it, then trying/purchasing the codec or converting to DV AVI should work nicely.

http://www.squared5.com/

Suggested set up and settings for the MPEG Streamclip conversion are found in the following older thread, post 2.

Finished video of project looks "weird" / slightly choppy? - Elements Village

Please let us know the outcome.

Thank you.

ATR

• 7. Re: Wie kann ich ein AVI-Video in Premiere Elements importieren?
                      Agrippina41 Level 1

Hallo ATR,

meine Reaktion kommt sehr spät, aber ich habe in der Zwischenzeit in meinen Backups genau die Installationen der Canon PowerShot G9 gefunden. Da sie aber unter dem alten Betriebssystem gemacht wurden,

konnten sie nicht ohne weiteres wiederhergestellt werden. Bei dieser Aktion habe ich auf einer externen Festplatte die Daten gelöscht, dann wurde sie nicht mehr erkannt. Nach einer neuen Formatierung habe ich

mit einem Wiederherstellungsprogramm stundenlang die gelöschten Dateien gesucht. Habe auch einige wiederherstellen können.

Meine neue Canon PowerShot G15 hat für Videos eine andere Komprimierung. Aus diesem Grunde ist die Software dafür nicht geeignet. Bei Canon ist die G9 bereits im Archiv. Ich werde weiter versuchen, die

Software zu dieser Kamera zu finden. Ich benötige sie noch für ca. 9 Videos.

.

Vielen Dank für die Hinweise.

Mit freundlichen Grüßen

Agrippina

• 8. Re: Wie kann ich ein AVI-Video in Premiere Elements importieren?
                        Agrippina41 Level 1

Hallo,

Entschuldigung für die späte Antwort, aber ich habe in der Zwischenzeit computermäßig einige Dinge erlebt. Die PowerShot G9 ist bei Canon bereits im Archiv und die Software zu meiner neuen PowerShot G15

geht nicht, da sie für Videos eine andere Komprimierung hat. Ich muß eine Möglichkeit finden, mir nur zur Bearbeitung der ca.9 Videos den MJEPG Codec erneut wiederherzustellen.

Vielen Dank für die Beratung.

Mit freundlichen Grüßen

Agrippina

• 9. Re: Wie kann ich ein AVI-Video in Premiere Elements importieren?
                          A.T. Romano Level 7

Agrippina41

Thank you for the follow up.  I am not sure that I am interpreting correctly what you wrote. Please let me know if the following is all correct.

The Canon PowerShot G9 is gone. But, you have some MotionJPEG.avi files from it that you still want to edit. Is that correct?

These MotionJPEG.avi files still will not import into Premiere Elements on your computer.

You now have a new camera, the Canon PowerShot G15. This camera records with AVCHD (MPEG AVC/H.264) video compression and has a .mov file extension. It seems to offer 1920 x 1080 at 24 progressive frames per second and 1280 x 720 at 30 progressive frames per second. Which one are you using to record from this camera? You should do fine with this video provided you have the latest version of QuickTime installed on your computer with Premiere Elements. If necessary, we can review the project settings next.

If I am correct so far, what do you want to do with the MotionJPEG.avi which you have kept? What is the format for them, that is, are they 720 x 576 16:9 or something else? With the above information, I will be able to give you a good answer.

Thank you. Congratulations on your new camera.

ATR

• 10. Re: Wie kann ich ein AVI-Video in Premiere Elements importieren?
                            Agrippina41 Level 1

Hallo ATR,

das war die Lösung. Bei der Installation von Windows 7 ist mir, wie ich dann heute festgestellt habe, auch mein Quick Time Player abhanden gekommen. Ich habe eben die neueste Version heruntergeladen

mit dem Ergebnis, dass Premiere 12 mein Video ohne Einschränkung importiert und danach bearbeitet hat. Ich bedanke mich recht herzlich!

Mit freundlichen Grüßen

Agrippina41

• 11. Re: Wie kann ich ein AVI-Video in Premiere Elements importieren?
                              A.T. Romano Level 7

Agrippina41

Wonderful news. Glad the QuickTime installation worked for you. Great job.

We are very pleased with your progress.

ATR