1 Reply Latest reply on Sep 25, 2014 5:29 PM by OneDread21

After Effect CS6 GPU alert MBP 9,2 mid 2012, How to Fix After Effect CS6 GPU manager Alert in MBP 9,2 mid 2012

OneDread21

Hi,

First of all, let me thank everybody who takes the time helping me with this issue.

My name is José. I work on a 13" MacBook Pro (MBP 9,2 mid 2012) with Mac OS X 10.9.5 (13F34). It has a 2,5GHz Intel core i5 Processor. 4GB of RAM Memory, and an Intel HD Graphics 4000 1024 MB.

I've installed the Adobe CS6 and I'm having trouble with After Effects. It just won't open. Every time I try to run the app it crashes and the "GPU manager" alert pops up. I had installed and ran Photoshop and Illustrator successfully but After Effects crashes every time. I've even downloaded and installed all the updates from the Adobe support and still got the alert message. I installed 11.0.1, 11.0.2, 11.0.3 and 11.0.4 updates but non of them seems to fix the problem.

Please, hope someone could help me.

Thanks!!

Hola,

Primero que nada, Gracias a todo aquel que se tome la molestia de ayudarme.

Mi nombre es José. Tengo un MacBool Pro de 13" (MBP 9,2 mid 2012) con Mac OS X 10.9.5 (13F34). Tiene un procesador intel core i5 de 2,5GHz. Mamoria Ram de 4GB y tarjeta gráfica Intel HD4000.

Instale la suite de Adobe CS6 pero estoy teniendo problemas con After Effects. Simplemente no abre al aplicación. Cada vez que lo intento se cierra antes de arrancar y aparece el mensaje de alerta de "GPU manager." Instalé con éxito Photoshop e Illustrator y ambos corren sin problemas. Descargué las actualizaciones de la pág de Adobe 11.0.1-2-3-4 y nada parece solucionar el problema.

Por favor. Espero alguien puede ayudarme.

Gracias!!

• 1. Re: After Effect CS6 GPU alert MBP 9,2 mid 2012, How to Fix After Effect CS6 GPU manager Alert in MBP 9,2 mid 2012
          OneDread21 Level 1

Buenas, otra vez. Terminé resolviendo mi problema instalando el AE CC. que no es lo que quería en principio pero al final lo que me importa es poder disfrutar del programa. el único problema es que gracias a la tarjeta gráfica que trae mi modelo de MacBook, no podré disfrutar de la opción de trabajar los gráficos en GPU sino únicamente en CPU. ya que para trabajar en GPU necesito el complemento CUDA que mi tarjeta no lo puede utilizar. igual seguiré buscando respuestas a mi caso por la web y otros foros.

Hello again. I ended up installing AE CC to fix my problem. although that was not what I was looking for but at the end all that matter is to enjoy the software. The only unsolving issue is that I won't be able to enjoy the option of working graphics in GPU mode due to my graphic card. It needs CUDA and intel doesn't support it. I'll keep on looking for answers to my trouble with AE CS6 in the web.