1 Reply Latest reply on Oct 9, 2014 4:05 AM by Frans van der Geest (ACP)

Kleuren in InDesign CS5 worden donkerder dan gekozen kleuren

Sjoews

Als ik in Indesign een kleur kies via de Colour Picker, wordt deze kleur (zodra ik op OK klik) veel donkerder in mijn document geplaatst. Het zal geheid aan de instellingen liggen, maar ik krijg het niet goed.

Hieronder een printscreen van wat ik bedoel. De lichtgroene kleur is de kleur die ik gekozen heb, maar zodra ik op OK klik krijg ik de kleur die in de achtergrond in de groene cirkel staat...

Is er iemand die mij hierbij kan helpen? Ik heb al geprobeerd via Google achter de oplossing te komen, maar het wordt me daar niet duidelijker op.

naamlooss.jpg

• 1. Re: Kleuren in InDesign CS5 worden donkerder dan gekozen kleuren
          Frans van der Geest (ACP) Adobe Community Professional

Translation from Dutch: he uses the color picker (why? Well, lets not get into that!) and finds that the colour is darker than he expected.

Gebruik niet deze manier, maar gebruik het venster Stalen, Nieuwe kleurenstaal. Wees je bewust van het verschil tussen RGB en CMYK, sommige RGB-kleuren zijn niet benaderbaar in CMYK (Out of Gamut) en zullen (afhankelijk van je Transparantie overvloeiruimte) als donkerder CMYK kleur worden weergegeven.

Je ziet in het kleine vensterje rechtsboven twee kleuren onder elkaar: de RGB kleur en de onderste helft de meest benaderbare drukkleur, hier zie je dus al dat die donkerder wordt omdat de RGB kleur out of gamut is.

(Saying he uses a RGB colour that is Out if Gamut and that he can see this in the little Out of Gamut preview on the right)