2 Replies Latest reply on Nov 9, 2014 11:16 PM by Willi Adelberger

wie kann ich die Sprache von Indesign CS 2 von Englisch auf Deutsch ändern?

hermann53

Ich habe mir wieder Adobe CS 2 installiert, Alle Programme sind auf Deutsch, nur InDesign ist auf Englisch. Kann ich das ändern?

• 1. Re: wie kann ich die Sprache von Indesign CS 2 von Englisch auf Deutsch ändern?
          Cari Jansen Adobe Community Professional

Did you install CS2 from original installer CDs? It's very strange to see only one application not installed in German.  Can you uninstall just InDesign (including preferences) and then run the install again? During the installation, take a careful look at the dialog boxes (don't immediately click the 'next' button), there should be a dropdown menu at some point in the beginning, where you can set the installer language as far as I remember.

Also CS2 is a very old version, have you considered moving to Adobe Creative Cloud? Creative-Software und Cloud-Dienste | Adobe Creative Cloud. When downloading and installing applications through the Creative Cloud Desktop application you can easily set the installer language (before clicking Install), by selecting the Gear-icon in the CC Desktop app, then choosing Preferences, next click Apps tab at the top of preferences dialog box, then set your App Language to 'Deutsch'. Although most likely the installer will automatically pick-up your installation language based on your operating system language setting (assuming this is 'Deutsch').

Cari

• 2. Re: wie kann ich die Sprache von Indesign CS 2 von Englisch auf Deutsch ändern?
            Willi Adelberger Most Valuable Participant

Bis zur CS6 war die mögliche Sprache von der Seriennummer abhängig. Wenn die Seriennummer lediglich Englisch zuließ, dann konnte man mit dieser Seriennummer keine andere Sprache installieren, zumindest nicht jede andere Sprache.

Dann musste zudem der Installer auch diese Sprachdateien beinhalten. Zum Beispiel war es so, dass in der Regel die deutsche Seriennummer auch mit der schwedischen Version funktionierte, aber bei den in Österreich produzierten deutschen CDs der CS2 war nur der deutsche, der englische und französische Installer enthalten.

Darum die Frage: Hast Du noch die Original-CD? Oder wo nimmst Du den Installer her?