5 Replies Latest reply on Feb 4, 2015 7:14 AM by A.T. Romano

Décalage son/image

philipper18559387 Level 1

Bonjour,

Je viens d'acheter une clé USB WinTV Hauppauge qui me permet d'enregistrer des émissions (TNT) directement sur mon micro en format ".mpg". Le fichier brut est lu correctement sur n'importe quel lecteur video (ex: VLC).

Dès que je le rentre dans Première Element, j'ai systématiquement un décalage entre le son et l'image, que je peux bien sur supprimer en désolidarisant la bande son de la bande vidéo et en les faisant glisser pour les remettre en phase.

Cette opération peut se faire en moins de 5 mn avec un peu de chance et parfois plus d'une demi heure quand l'image le permet difficilement.

Pour que cette opération soit facile, il faut le faire sur un dialogue avec le mouvement des lèvres, en souhaitant que la même personnes soit visible en continu assez longtemps.

Je précise que j'ai une ancienne version PowerDirector de Cyberlink qui ne me pose pas ce probleme.

J'aimerais bien que vous m'apportiez une solution pour éradiquer ce probleme qui commence sérieusement à me prendre la tête.

Merci de votre aide

• 1. Re: Décalage son/image
          A.T. Romano Level 7

philipper

I am understanding that your source video presents in Premiere Elements with audio out of sync.

What version of Premiere Elements do you have and on what computer operating system is it running?

Please let us know if your recording device is recording the video with a variable frame rate rather than a constant

one. Premiere Elements can have a problem with video recorded with the variable frame rate. The symptoms can

range from audio out of sync to not being able to import the video into the Premiere Elements project.

The answer has often been to take the video into the free HandBrake program and export it as a H.264.mp4

with a constant frame rate.

Please review and consider, and then, with your reply details, we can decide what next.

Thank you.

ATR

• 2. Re: Décalage son/image
            philipper18559387 Level 1

Good morning

Thanks for your answer, but I found a resolution.

I have two versions of my videos, '.mpg ' and '.ts '.

Version '.ts ' does not give me gap sound / picture and I transform in .mp4

It is really not normal that version '.mpg ' does not work correctly.

Still thank you

• 3. Re: Décalage son/image
              A.T. Romano Level 7

philipper

Thanks for the reply and the good news of the problem resolution that you found, that is, use the .ts version of the Hauppauge output. Your

follow up on the outcome is appreciated by all.

A quick look into the matter of why .ts and not .mpg worked in your case suggests that it is not MPEG2.mpg vs MPEG2.ts, but possibly

a Hauppauge muxer issue with container formats other than .ts.

This was just a quick look specifically into Hauppauge which I do not use. You may want to explore the why in a Hauppauge forum

since I suspect the Hauppauge muxer is at the core of your issue when you output is other than .ts.

Best wishes

ATR

• 5. Re: Décalage son/image
                A.T. Romano Level 7

philipper

If you get any further news on the .ts versus other container formats from Hauppauge, we would be interested in learning of Hauppauge's comments on

this matter.

Best wishes

ATR