5 Replies Latest reply on Feb 18, 2015 6:16 PM by A.T. Romano

Wie lange benötigt Premiere Elements 12 zum Codieren einer Diashow?

Agrippina41

Das Kodieren meiner Diashow (Größe: 272,9 MB - Dauer: 24,15 Minuten - 4 Songs) mit Premiere Elements 12 hat

unglaublich lange gedauert (ca. 6-8 Stunden).  Das anschießende Brennen der DVD ging relativ flott. Ist das so richtig?

• 1. Re: Wie lange benötigt Premiere Elements 12 zum Codieren einer Diashow?
          A.T. Romano Level 7

Agrippina41

The encoding time depends on complexity of the Timeline and the choice of encoding factors as well as the disc write to and burner speed and other to be mentioned below.

Were you doing a burn to DVD-VIDEO on DVD disc or AVCHD format on DVD disc?

The other question is did you do the two burn to (6-8 hour one and the quicker one) in the same Premiere Elements session?

If so, the automatic generation of scratch files for disc encoding in the first case probably accounted for the shorter time of the second

burn to. (See Edit Menu/Preferences/Disc Encoding and the corresponding Encoded Files Folder in the Adobe Folder).

Please review and consider and then we will comment further.

Thank you.

ATR

• 2. Re: Wie lange benötigt Premiere Elements 12 zum Codieren einer Diashow?
            Agrippina41 Level 1

Guten Abend ATR,

vielen Dank für Ihre Antwort.

es handelt sich um eine Diashow mit folgenden Eigenschaften:

Dateityp: Windows Media-Audio/Video Datei (.wmv)

272 MB (286.154.627 Byt auf Datenträger) 24:15 Minuten

Video-DVD - Pal, Auflösung 720 - 576

Datenrate 6000 kBit/s

Gesamtbitrate: 6192 kBit/s

Einzelbildrate 25/Einzelbilder/s

Audio Bitrate: 192 KBit/s

Abtastrate 48 kHz

Kanäle 2 (Stereo).

Es wurde nur angezeigt: "Daten werden kodiert". 100 % Kodierung wurde erst nach über 6-7 (?) Stunden erreicht.

Der Brennvorgang dauerte im Vergleich hierzu nicht sehr lange. Die Diashow war anschließend in Ordnung.

Vielleicht fehlt mir ja etwas zu dem Programm.

Mit freundlichen Grüßen

Agrippina41

• 3. Re: Wie lange benötigt Premiere Elements 12 zum Codieren einer Diashow?
              A.T. Romano Level 7

Agrippina41

Please confirm if you have been creating your slideshow only in the Premiere Elements 12 Editor where you also do the burn to disc or whether you are creating the slideshow in the Elements Organizer 12 Slideshow Editor and transferring it to Premiere Elements from there. I have looked at a small slideshow with no enhancements coming out of the Elements Organizer 12 and cannot find any difference in the Premiere Elements burn time if Elements Organizer Slideshow Editor slideshow was a wmv (Burn To Disc) or non wmv (Edit with Premiere Elements Editor). And even if I took the same photos, imported them Premiere Elements Editor, the burn time was not much different than the burn to of the Elements Organizer Slideshow Editor offerings.

Although all those burn times were about the same, from my calculations, they were about 1/2 of the burn time you are getting for your slideshow.

For a 24 seconds Timeline content (no added effects) here, the burn time was 3 minutes and 47.2 seconds. Whereas you reported a 24 minute sample needing a burn

time of 6 or 7 hours.

So, what do we look at next...

a. What is the speed rating on your DVD burner 4X, 8X, 16X or other.

I used 6x - 8X

b. What is the speed rating on the DVD disc that you are using

I used a DVD-RW 2X  4.7 GB 120 minutes

c. What type of effects did you apply to the slideshow?

If the slideshow that you took to Premiere Elements was from the Elements Organizer Slideshow Editor's Output Burn to Disc, please see what results

if you select Edit with Premiere Elements Editor.

Also, if you do a burn to folder instead of burn to disc, is that still close to a 7 hour total process?

Is your burner updated?

We will compare notes on this in the morning.

Thank you for your follow ups.

ATR

• 4. Re: Wie lange benötigt Premiere Elements 12 zum Codieren einer Diashow?
                Agrippina41 Level 1

Hallo ATR,

vielen Dank für die umfangreiche Antwort. Die Diashow habe ich mit Adobe Photoshop Elements hergestellt und danach über Premiere auf eine DVD-R 16x, 4,7 GB, 120 Min., gebrannt. Nur leider kann ich nicht genau ausmachen, mit welcher Geschwindigkeit mein Brenner arbeitet.

Ich werde bei meiner nächsten Diashow genau die Zeiten festhalten und bin gespannt, ob das Codieren ebenso lange dauert.

Mit dem Ergebnis werde ich mich dann wieder melden.

Mit freundlichen Grüßen

Agrippina41

• 5. Re: Wie lange benötigt Premiere Elements 12 zum Codieren einer Diashow?
                  A.T. Romano Level 7

Agrippina41

Thanks for the further details on the burn to process. From that, it looks like we can rule out the speed rating on the DVD disc.

We will be watching for any additional information that you have prepared as your schedule permits.

Best wishes

ATR