3 Replies Latest reply on Feb 16, 2015 8:52 AM by christophk57984820

Installation on second PC always leads to testversions - how to fix?

christophk57984820

I am using the Adobe Creative Cloud student abonnement (germany). Installation on my notebook never lead to any problems. Now I had to install some applications on my desktop too. Went through all "normal" steps and started installation by CC panel. Installation of all products ended up as "test-version" and after starting applications always asks for activation. Went through all infos I could find. How do I fix that problem?

Ich benutze ein Adobe Creative Cloud Studenten-Abo. Die (Erst-)Installation auf meinem  Notebook lief vollkommen problemlos. Nun musste ich auch auf meinem Desktop einige Applikationen installieren. Bin hierbei durch alle normalen Schritte gegangen und habe über das CC-Panel installieren lassen. Jede Installation zeigt sich aber als "Test-Version" mit x Tagen Restlaufzeit und verlangt nach dem Start immer die Aktivierung. Habe alle verfügbaren Infos abgesucht, finde aber keine Lösung. Eigentlich heißt es doch, dass bei bestehendem Abo keine Aktivierung erforderlich ist. Was mache ich falsch bzw. wie kann ich das Problem lösen?