4 Replies Latest reply on Mar 6, 2015 12:35 AM by kennethe59118991

Varför, varför, varför?

kennethe59118991

Håller på att bli vansinnig över att inget fungerar.

Mitt problem är att jag inte får till en vanlig, fungerande version av Premiere Elements 13. Återförsäljaren Dustin skickade en skiva till som ersättning eftersom den första inte fungerade. Det gjorde inte den andra heller.

Efter att jag skrivit in licensnumret och loggat in en andra gång hände ingenting. Jag laddade ner demoversionen istället, och den har jag på något mirakulöst sätt lyckats få igång. Nu när provperioden går ut vill jag licensiera den nedladdade och uppdaterade versionen med det licensnummer jag har betalat för. Men icke. Jag skriver in licensnumret och får logga in två gånger. (Samma inloggning som här, för övrigt.) Efter inloggning händer ingenting. Efter omstart har jag fortfarande bara en demoversion. Känner mig lurad.

HJÄLP MIG!

(Den engelska supporten jag var i kontakt med tidigare gav upp och hänvisade till telefonsupporten här i Sverige.)

• 1. Re: Varför, varför, varför?
          hans-g. Adobe Community Professional & MVP

Hej Kenneth,

detta "serienummer" som erhålls från Amazon (eller liknande) är inte ett serienummer, bara en kod som du kan begära ett serienummer från Adobe. Här måste du gå igenom "Adobe Store", och leta efter knappen "serienummer Request". Fyll i formuläret och, efter ett tag kommer du att få en "riktig" serienummer.

Eftersom det inte fungerade, måste vi prova det här sättet:

Sök reda på serienumret snabbt >>> När du har köpt produkten kan du ha fått ett serienummer, en kod för inlösen eller en produktkod. Följ anvisningarna nedan för att hitta serienumret. >>> http://helpx.adobe.com/se/x-productkb/global/find-serial-number.html

In English language:

Find your serial number quickly >>> When you purchased your product, you could have received a serial number, a redemption code, or a product code. Follow the steps below to find your serial number. >>> http://helpx.adobe.com/x-productkb/global/find-serial-number.html

Alla det bästa för denna gång!

Hans-Günter

P.S.

Ich hoffe Du verstehst mein uralt Schwedisch von vor 25 Jahren!

• 2. Re: Varför, varför, varför?
            hans-g. Adobe Community Professional & MVP

... Det finns också ett svenskt språkiga chatt. http://helpx.adobe.com/se/contact.html och om "öppna" använd chatten, jag för maj delen hade de bästa upplevelserna. Jag citerar från Adobes anställd Preran: The chat button is activated as soon as there is an agent available to help.

• 3. Re: Varför, varför, varför?
              kennethe59118991 Level 1

Tack för ditt svar. Den där inlösensidan har jag varit inne på tidigare. Det gick inte bättre nu även om jag tack vare den svenska texten hade lite mer hum om vad jag höll på med.

Men, alltså. Jag skrev in den kod på 24 tecken som jag har. Även om man nu hävdar att koden består av bokstäver och siffror är det bara siffror för min del. Den kod jag skrev in fick jag backning på.

Vilken annan kod som jag ska skriva in har jag ingen som helst aning om. Jag har kartongen, skivan och fodralet här, även plocklistan från Dustin. (Emballaget och ytterkartongen har jag dock samlat ihop på annat håll.) Ingenstans kan jag hitta någon kod som stämmer in på beskrivningen av 24 alfanumeriska tecken än den jag skrev in.

Nowhere, nada, nie...

Ni tyskar (eller om du möjligtvis är österrikare/schweizare) är allt för blyga när det gäller era språkkunskaper i svenska. Lustigt att du tror att jag ska ha svårt att förstå din svenska men att jag utan problem skulle förstå din tyska. Har tack och lov studerat det språket också. Mycket lättare än Adobespråket.

• 4. Re: Varför, varför, varför?
                kennethe59118991 Level 1

Det finns ju ingen svensk hjälp utöver detta användarforum. I den där chatten du tipsar om så hamnar man i den engelska supporten i alla fall, och den gav upp när jag tog kontakt tidigare.