1 Reply Latest reply on May 15, 2015 12:40 PM by johnrellis

Comment conserver le trajet GPS visible pour chaque dossier ?

michelm77474213

Bonjour,

je suis un adepte de randonnées que je prépare ou j'enregistre sur mon GPS Garmin. Je dispose donc du trajet en .GPX de mes randonnées. Avec un outil extérieur, je "tag" les photos prises sur le trajet. Mes photos sont rangées dans un dossier par randonnée.

Lors de l'importation les photos sont donc géolocalisées et visibles sur "CARTE". J'importe alors le trajet pour situer les prises de vues. Question : comment conserver le trajet visible pour chaque dossier ? Pour le moment, je suis obligé de recharger le trajet quand je consulte un nouveau dossier de randonnée.

Merci pour votre réponse.

• 1. Re: Comment conserver le trajet GPS visible pour chaque dossier ?
          johnrellis Most Valuable Participant

Translation: I'm a fan of hiking that I prepare, or I save on my Garmin GPS. I have therefore the journey in. GPX of my rambling. With an external tool, I "tag" photos taken on the journey. My photos are stored in a folder by hiking.

When importing the photos are geotagged and visible on the 'Map'. I then import the journey to locate shots. Question: how to keep the visible route for each folder? For the moment, I have to reload the journey when I consult a new hiking folder.

Unfortunately, I don't think there's any way to automatically open the tracklog when you visit the folder. I think the best you can do is just store the GPX file in the folder and manually reopen it as needed.  

But perhaps someone else has a better suggestion?