2 Replies Latest reply on Jul 13, 2015 11:51 AM by Rick Gerard

Fotos als schneller werdender Film

evat35719166

Hallo zusammen, wer kennt sich denn ganz gut mit After Effects aus und kann mir mal kurz helfen? :-)

Ich habe ca. 150 Fotos und würde die ganz gerne als Film hintereinander abspielen lassen. Dabei soll dieser immer schneller werden, also die einzelnen Sequenzen bzw. Fotos sollen immer kürzer zu sehen sein. Kann man das irgendwie schnell machen oder muss man das bei jedem Foto einzeln machen? Dazu kommt dass die Fotos alle unterschiedlich groß sind, ich die aber im Film gerne alle in der selben Größe abgebildet hätte.

Ich vermute dass es eine simple Lösung gibt. Kenne mich aber mit After Effects nur wenig aus :-)

• 1. Re: Fotos als schneller werdender Film
          Szalam Adobe Community Professional & MVP

Import all of your images into AE.

Drag them all into a composition.

Press Ctrl+A or CMD+A to select all the layers.

Move the current time indicator to five seconds (or however long your longest time you want a picture on the screen).

Press Alt+] or OPT+] to trim all of the layers to that length.

Use the Keyframe Assistant>Sequence Layers command.

Make sure that composition is long enough to include all of your photos.

Drop that composition into another composition.

Use Time Remapping on your Photos composition and adjust the animation curves to make the it play back gradually faster.

• 2. Re: Fotos als schneller werdender Film
            Rick Gerard Adobe Community Professional & MVP

Import your 150 photos as a sequence and then use time remapping to control the playback speed. Once you enable time remapping you can use the graph editor to ramp up the speed of the playback.