10 Replies Latest reply on Aug 7, 2015 10:16 AM by alishafoto997

Adobe Premiere Elements: Film lässt sich nicht speichern

alishafoto997

Hallo,

ich habe Adobe Premiere Elements ganz neu, kenne mich dementsprechend noch nicht besonders gut damit aus. Jetzt habe ich einen ca 5-minütigen Film erstellt und möchte diesen nun speichern. Habe es jetzt schon mit den verschiedensten Optionen probiert, der Film lässt sich einfach nicht speichern, immer kommt dieselbe Fehlermeldung: "Fehler beim Erstellen des Films. Unbekannter Fehler.".

Der Film ist ein Geschenk und ich brauche ihn unbedingt bis Sonntag (9.08.15)!

Ich möchte ihn gerne so speichern, dass man ihn auf dem Computer oder zur Not auf dem iPad Mini abspielen kann. Ich wäre so dankbar, wenn mir jemand helfen könnte, dieses lästige Problem zu lösen. Ich kenne mich mit Computern nicht sehr gut aus, deswegen wäre eine möglichst verständliche Erklärung gut . Schon mal vielen Dank im Voraus!

Daten zu meinem Notebook:

Windows 7

4GB Arbeitsspeicher (3 davon verwendbar)

32 Bit-System

LG, Alisha

• 1. Re: Adobe Premiere Elements: Film lässt sich nicht speichern
          A.T. Romano Level 7

alishafoto

What version of Premiere Elements on your Windows 7 32 bit computer? For now I will assume Premiere Elements 13/13.1.

Please let us know if "cannot save" is referring to saving the project file (.prel) as well as trying to export the Timeline content to a movie file saved to the computer hard drive? If the latter, what is the estimated file size/duration of this export to file?

Premiere Elements 13/13.1 is only a 32 bit application running on the 32 bit computer. This fact has computer resource source implications when you are using Premiere Elements to create your larger movie for viewing. Consequently....

1. What is the size of the project - 5 minutes project?

2. What is your save location for the file?

3. How much free hard drive space is at that location?

4. Where are your Scratch Disks pointed and how much free hard drive space is at the locations? Please see Edit Menu/Preferences/Scratch Disks.

Some usual questions...

1. Do you have the latest version of QuickTime installed on your computer that has Premiere Elements?

2. Are you running the programs as administrator?

3. What are the properties of your Timeline content - including video compression, audio compression, and file extension?  And, what project preset has been set for the project so that the project settings match the properties of your major source file?

Please consider. Any questions or need clarification, please do not hesitate to ask.

Thank you.

ATR

• 2. Re: Adobe Premiere Elements: Film lässt sich nicht speichern
            alishafoto997 Level 1

Hallo A.T.Romano,

vielen Dank für die schnelle Antwort! Ist es okay, wenn ich auf deutsch schreibe? Ich versuche, Ihre Antwort so gut wie möglich zu verstehen.

Also ich habe die Version Adobe Premiere Elements 13. Ich möchte den Film nach dem Speichern nicht weiterverwenden, also nicht mehr verändern.

Das Projekt ist ca 272 MB groß. Der Export sollte also eigentlich nicht so lange dauern... Immer, wenn ich versuche, es zu speichern, steht dort, dass es ca 3 Stunden dauert und nach ein paar Minuten kommt dann die Fehlermeldung.

1. Das Projekt ist ca 272 MB groß.

2. Ich speichere die Datei auf Festplatte C in der Bibliothek im Bereich Videos.

3. Auf der Festplatte sind noch 124 GB frei.

4. Ich verstehe Ihre Frage nicht ganz. Aber ich denke, auch 124,4 GB.

Zu Ihren weiteren Fragen:

1.Ich bin mir nicht sicher, ob ich die aktuellste Version von Quick Time habe. Ich werde versuchen, das rauszufinden.

2. Woher weiß ich, ob ich als Administrator für dieses Programm eingetragen bin? Allerdings ist es mein eigenes Notebook, weswegen ich doch automatisch Administrator sein sollte, oder?

3. Ich habe mehrere Videos geschnitten und teilweise die Geschwindigkeit verändert. Außerdem habe ich einige Fotos hinzugefügt, um daraus ein Stop Motion Video zu machen. Ich habe einiges an Text auf die Videos hinzugefügt und alles mit Musik begleitet, die ich ebenfalls zugeschnitten habe. Was genau möchten Sie zu den Voreinstellungen wissen? Also Standarddauer der Videoüberblendung: 30 Frames, Standarddauer der Standbilder: 150 Frames.

Ich hoffe, Sie können mit diesen Informationen etwas anfangen..

Vielen Dank

Alisha

• 3. Re: Adobe Premiere Elements: Film lässt sich nicht speichern
              A.T. Romano Level 7

Alisha

Thank you for the replies with a lot of important information about your issue. It is OK to write in German. I do not speak nor read/write German, but I can use the Translate button in the reply or use Google Translate or Bing Translate. We will find a way to communicate.

Top of the list to check

1. Latest version of QuickTime installed on your computer

Please open the QuickTime player on your computer and go to its Help Menu/About Quick Time Player. Is the version number shown there as 7.7.7?

If not then please download and install the latest version of QuickTime to your computer with Premiere Elements.

Apple - QuickTime - Download

2. Running the Program From A User Account with Administrative Privileges and Apply Run As Administrator.

a. Right click the desktop icon for Premiere Elements 13, and select and apply Run As Administrator.

b. Go to Control Panel/User Accounts and determine if the label for your User Account includes the word Administrator.

Next on the list

1. In the opened project (Expert workspace), expand the Timeline with the -+ slider above the Timeline, and look for gaps in the Timeline content as well as for any irregularities in those lots of text tiles and placement of any transitions.

2. There is the matter of computer resources related to Premiere Elements 13/13.1 on Windows 7 32 bit as a 32 bit application, 3 GB RAM or less, your free hard drive space probably about 200 GB or less.

a. What type of a project do your have - standard definition 720 x 576 or high definition 1920 x 1080? You can check that out by going to Edit Menu/Project Settings/General and seeing what is there for frame size.

b. What type of video files are you bringing to the project - with DV compression as in DV AVI or with AVCHD compression or other?

The lots of text on the video could be contributing to the project. But, do you see problems before the export or only afterward when you are trying to export?

What are the pixel dimensions of the photos? Photos oversized for the project settings can be another contributing factor to project failures. Then the photos need to resized before use.

Since your message is "failure to create a frame", my first choice of troubleshooting direction would be Timeline content irregularities and computer resource questions secondary.

Please review the above. Explore the effect of removing or rearranging certain of the Timeline components, and then let us know of your progress.

We can then decide what next.

Best wishes

ATR

• 4. Re: Adobe Premiere Elements: Film lässt sich nicht speichern
                alishafoto997 Level 1

ATR

1. Ich habe mir die neue Version von Quick Time heruntergeladen.

2. Ich bin als Administrator eingetragen . Wenn ich beim Desktop einen Rechtsklick auf das Adobe Premiere Elements Symbol mache und "als Administrator ausführen" wähle, macht es keinen Unterschied.

Weiteres

1. Ich habe die Timeline vergrößert so weit es ging und das Projekt gründlich nach Lücken durchsucht. Zwei Fotos konnten nicht gefunden werden, also musste ich sie neu einfügen. Ansonsten gab es keine Lücken in meinem Projekt und ich kann es immer noch nicht speichern. Unregelmäßigkeiten habe ich auch nicht entdeckt.

2. a. Für mein Projekt ist 1920x1080 eingestellt.

b.Meine Videos sind im AVI- Format und die Fotos (JPG) haben die Größe 4288x2848  ...Ich nehme an, dass sie damit zu groß für das Projekt sind? Wie kann ich das denn ändern?

Ich habe auch schon vor dem Export Probleme. Zum Beispiel läuft die Vorschau kein bisschen flüssig. Auch nach dem Rendern ist es nicht viel besser. Außerdem bekomme ich oft die Meldung, dass nicht genug Speicherplatz für premiere Elements zur Verfügung steht.

Ich habe schon versucht, manche Effekte zu entfernen und das Projekt dann zu speichern, aber das hat auch nichts gebracht.

Liebe Grüße

Alisha

• 5. Re: Adobe Premiere Elements: Film lässt sich nicht speichern
                  A.T. Romano Level 7

Alisha

Thank you for the follow up with the important troubleshooting information.

At this point, I believe that our troubleshooting should go in the direction

2. There is the matter of computer resources related to Premiere Elements 13/13.1 on Windows 7 32 bit as a 32 bit application, 3 GB RAM or less, your free hard drive space probably about 200 GB or less.

Especially since you wrote

photos (JPG) have the size 4288 x 2848

How many of these photos do you have? Nonetheless, under the circumstances, they need to be resized. But, two factors have to be taken into account when doing this. Your photos have a frame aspect ratio of 3:2 which is good for print but not video where the project settings are for 16:9. If you just batch resize, you may distort the image. So, what should be done is to crop and batch resize the photo so that they are 1920 x 1080 16:9. If not too many photos, you can do them one by one using the Photoshop Elements crop tool set for crop 1920 px x 1080 px. There is also the free IrfanView program for batch crop resize.

IrfanView - Official Homepage - one of the most popular viewers worldwide

If you are going to be applying pan and zoom effects to the photos, we can incorporate more details for the photo size.

Please review and consider.

Thank you.

ATR

• 6. Re: Adobe Premiere Elements: Film lässt sich nicht speichern
                    alishafoto997 Level 1

ATR

Also meinen Sie, dass ich mehr freien Speicherplatz auf der Festplatte brauche?

Insgesamt habe ich ca 370 Fotos in dem Projekt verwendet. Das sind wahrscheinlich zu viele Fotos um sie in Photoshop zu ändern, oder? Ich habe gerade schon dazu recherchiert und bin auch auf das Programm IrfanView gestoßen. Habe es mir jetzt heruntergeladen aber ich verstehe noch nicht ganz wie es funktioniert, Bisher habe ich den Eindruck, dass man jedes Foto einzeln ändern muss...

Ich habe den Fotos keine Zoom Effekte hinzugefügt, allerdings habe ich sie verkürzt auf 0,3 Sekunden. Und ich habe teilweise den Fotos Text hinzugefügt.

Vielen Dank

Alisha

• 7. Re: Adobe Premiere Elements: Film lässt sich nicht speichern
                      A.T. Romano Level 7

Alisha

I believe your issue goes to installed RAM and free hard drive space. If you have 4 GB RAM installed in your 32 bit computer, you cannot add more since the 32 bit computer has maximum supported installed RAM = 4 GB. I am seeing your probable answer as individually or batch crop resize all those 370 photos which are now 4288 x 2848 (3:2 frame aspect ratio).

When you do the batch crop and resize, the crop is going to be in the same area of the photo which may or may not give you the best view of a particular photo. You need to evaluate that point.

Please give the following a mini test with Irfanview....

1. Open the IrfanView program, and go to File Menu/Batch Conversion/Rename, and click on it.

2. You should then see the following Batch Conversion dialog at the stage where

a. I have dotted "Batch conversion"

b. I have set my Output format to JPG-JPG/JPEG Format

c. Set the Output Directory for result files to a new folder that I created on the hard drive (in this case new folder to desktop)

d. Have set the Look In: to Folder For Crop Resizing which contains the photos that are going to be batch cropped resized to 1920 x 1080 pixels.

Capture 1.JPG

3. The next step to to click on the Advanced Button in the Batch Conversion dialog, and set up the Set for all images dialog to look like this

Capture2.JPG

In the Set for all images dialog, check mark next to Crop (not Resize also) and set X-pos and Width and Y-pos and Height with numbers as shown and with dot next to Right top.

After you save the settings, OK to get out of that dialog. Back in the Batch conversion dialog....

4. Browse to and find your folder with the photo to be cropped resized. Open the folder by double clicking it.

Then hit the Add All button that is below. You should see

Capture3.JPG

Then hit the Start Batch button toward the bottom left of the dialog. You will get a batch conversion done and find your batch cropped and resized photos in the desktop folder that I had designated and named resized batchALL.

CaptureF.JPG

Please let us know if that worked for you. We may need to do some work with the X and Y values. But, each photo will be cropped to the same area.

Please do not hesitate to ask if clarification needed.

Thank you.

ATR

• 8. Re: Adobe Premiere Elements: Film lässt sich nicht speichern
                        alishafoto997 Level 1

ATR

Vielen lieben Dank für die ausführliche Antwort. Ich habe gerade an meinem Projekt doch nochmal etwas verändert, mit der Hoffnung, dass es dann vielleicht funktioniert. Und zwar hatte ich auf ein Video ein Foto gelegt, also in dem Video war ein Buch zu sehen und ich wollte in das Buch ein Foto setzen. Damit es realistischer aussieht, habe ich einen 3D-Effekt darauf angewendet. Jetzt habe ich dieses Foto einfach mal gelöscht und plötzlich kann ich das Projekt ohne Probleme speichern! Ich habe es in AVCHD gespeichert und die Qualität ist super! Hätte ich bloß vorher gewusst, dass es an so einer Kleinigkeit liegt...

Ich werde ihre Beschreibung zur Änderung der Fotos beim nächsten Projekt anwenden, das ist mit Sicherheit besser, als die Fotos so zu belassen. Vielleicht läuft dann das Programm ja auch flüssiger. Ich denke, das Problem ist damit erst einmal geklärt und ich hoffe, dass nicht doch noch ein Problem auftritt .

Vielen Dank für Ihre ausführlichen Beschreibungen und Ihre Mühe!

Liebe Grüße

Alisha

• 9. Re: Adobe Premiere Elements: Film lässt sich nicht speichern
                          A.T. Romano Level 7

Alisha

Wonderful news. We are very pleased that you found a way to get your project completed successfully. Great job.

Best wishes with your Premiere Elements projects.

ATR