2 Replies Latest reply on Aug 17, 2015 2:31 AM by 99jon

Lightroom: Import sequence has recently messed up

Claasab

Hello Forum,

when I cc pictures of the CF / SD / camera imported have in LR, it was so that was imported by chronological order ie the oldest photo to only the latest at the end. Now it is so that the photos are imported in random order in LR CC (Mac).

To me, that is not so nice because when you import the customer got to sit next to it and we have to sort out together images. It has been rejected by a series of photographs and is already in the next at, then comes eg shortly before the end still a picture to.

Is this a bug that came with the update, or I have a attitude problem.

Greeting Claas

Hallo Forum,

wenn ich in LR cc Fotos von der CF/SD/Kamera importiert hab, dann war es so das nach Zeitlicher Reihenfolge Importiert wurde d.h. das älteste Foto zu erst das neuste zum Schluss. Jetzt ist es in LR cc (mac) so das die Fotos in zufälliger Reihenfolge importiert werden.

Für mich das nicht so schön, weil beim Importieren den Kunden daneben sitzen hab und wir zusammen schon Bilder aussortieren. Man hat von einer Fotoserie aussortiert und ist bereits bei der nächsten bei, dann kommt z.b. kurz vor Schluss noch ein Bild dazu.

Ist das ein Bug der mit den Updates kam oder hab ich ein Einstellungsproblem.

gruss Claas