6 Replies Latest reply on Sep 8, 2015 7:01 AM by khatwani

Wieso funktioniert meine Schnittstelle von Lightroom 6 zu Photoshop 6 nicht?

markuscs6

Wieso funktioniert meine Schnittstelle von Lightroom 6 zu Photoshop 6 nicht?

Ich habe Lightroom 6 und Photoshop 6 (gekauft), es läuft auf einem Mac (Yosemite). Bis Ende letzter Woche funktionierte noch alles.

Nun öffnet Lightroom die Bilder unter "Bearbeiten, in Photoshop öffnen" nicht mehr, auch nicht mehrere "Bilder in Photoshop als Ebenen laden".

Es öffnet sich zwar Photoshop, allerdings passiert dann nichts mehr, also keine Bilder öffnen sich.

Ich habe ausprobiert:

- Neuestes Camera-Raw-Zusatzmodul installiert

- Sowohl Lightroom als auch Photoshop Dienstalter und neu installiert

- Neuen Katalog in Photoshop angelegt

- Bilder über Lightroom "mit Lightroom rendern"- Dialog-Feld geöffnet, hat funktioniert dauert aber ewig und ist KEINE Lösung

- Rechner neu gestartet

Habt ihr Ideen? Ich bin wirklich verzweifelt, so lässt es sich absolut nicht arbeiten..

Vielen Dank!

• 1. Re: Wieso funktioniert meine Schnittstelle von Lightroom 6 zu Photoshop 6 nicht?
          Chuck Uebele Adobe Community Professional & MVP

I'm sorry you're having problems with Lightroom. Let me move your post to the Lightroom forum so you can get better help.

• 2. Re: Wieso funktioniert meine Schnittstelle von Lightroom 6 zu Photoshop 6 nicht?
            khatwani Adobe Employee (Admin)

Hi,

Sorry for that inconvenience.

Please follow these steps.

Try giving permissions to both the Libraries (System Library & user Library) and the Applications folder.

For Applications Folder

---------------------------------

Open Finder

On the left panel you will find applications folder ->  right click on that (CTRL + Click) and then click on Get Info.

At the bottom you will find sharing and permissions - Click on that

You will find a Lock icon at the bottom right , please click on that lock icon and then it might ask you for your mac password, please put in that.

Now click on the small plus(+) icon and then add the users that you want , Please make sure that you are adding the admin account as well.

Provide read and write permissions to all.

Click on the gear icon at the bottom of the get info window and then choose "Apply to enclosed items "  This will pop a message that changes cannot be undone- click OK to that.

This will apply privileges and that might take a bit time depending upon the size of folder.

once done , Click on lock icon and then close the get info window.

Done with applications folder here.

For User Library

-----------------------

Open Finder

Click on Go at the top and then select "Go to folder"

type "~/Library" and press go

Right Click(CTRL + click) on the  Library folder, if you are inside that library you can right click (ctrl + click) at blank space between the folders and then click on Get Info

You will find a Lock icon at the bottom right, please click on that lock icon and then it might ask you for your mac password, please put in that.

Now click on the small plus(+) icon and then add the users that you want , Please make sure that you are adding the admin account as well.

Click on the gear icon at the bottom of the get info window and then choose "Apply to enclosed items "  This will pop a message that changes cannot be undone- click OK to that.

This will apply privileges and that might take a bit time depending upon the size of folder.

Done with user library folder here.

For System Library

----------------------------

Open Finder

Click on Go at the top and then select "Go to folder"

type "/Library" and press go

Right Click(CTRL + click) on the Library folder, if you are inside that library you can right click (ctrl + click) at blank space between the folders and then click on Get Info

You will find a Lock icon at the bottom right , please click on that lock icon and then it might ask you for your mac password, please put in that.

Done with System library folder here.

Please let me know if that works

Please Note : Do not just right click on complete MAC HD and provide full permissions that can make MAC in no boot mode.

Regards

Jitendra Khatwani

• 3. Re: Wieso funktioniert meine Schnittstelle von Lightroom 6 zu Photoshop 6 nicht?
              markuscs6 Level 1

Hi Jitendra

Danke für deine schnelle Antwort, ich schreibe auf deutsch, da mein englisch eher bescheiden ist.

Ich habe alle drei Punkte von dir ausgeführt und neu gestartet, es funktioniert leider immer noch nicht.

Hast du noch weitere Ideen, woran es liegen könnte?

Best Regards!

• 4. Re: Wieso funktioniert meine Schnittstelle von Lightroom 6 zu Photoshop 6 nicht?

Hallo

Kann yu bitte versuchen Sie es deinstallieren aller Adobe-Anwendungen und dann neu installieren, dass.

Nach deinstallieren, löschen Sie diese Ordner und Dateien

~ Dateien / Ordner ~

/ Anwendungen / Adobe *

/Applications/.AdobePatchFiles (Versteckte, verwenden Sie Gehe zu> Gehe zum Befehl Ordner)

/ Programme / Dienstprogramme / Adobe *

/ Library / Application Support / Adobe *

/ Library / Application Support / FLEXnet Publisher /

/Library/Preferences/com.adobe*

/ Library / Preferences / FLEXnet Publisher /

/ Benutzer / [Benutzername] / Library / Application Support / Adobe *

/ Benutzer / [Benutzername] / Library / Caches / Adobe *

/Users/[user]/Library/Caches/com.adobe*

/ Benutzer / [Benutzername] / Library / Preferences / Adobe *

/Users/[user]/Library/Preferences/com.adobe*

Grüße

Jitendra

• 5. Re: Wieso funktioniert meine Schnittstelle von Lightroom 6 zu Photoshop 6 nicht?
                  markuscs6 Level 1

Hallo Jitendra,

deine erste Antwort hat wohl heute zum Erfolg geführt. Gerade funktioniert die Verknüpfung von Lightroom zu Photoshop. Ich bin sehr begeistert!

Und melde mich, falls es nicht mehr funktionieren sollte.

Danke und Grüße!

• 6. Re: Wieso funktioniert meine Schnittstelle von Lightroom 6 zu Photoshop 6 nicht?

Ich bin glücklich, dass alles, was für Sie arbeitet.