3 Replies Latest reply on Sep 21, 2015 12:22 PM by A.T. Romano

Videovorschau funktioniert nicht mehr.

stefan6k

Hallo Zusammen

Ich habe immer problemlos mit Adobe Premiere Elements 10 gearbeitet. Seit etwa 3 Wochen funktioniert meine Videovorschau nicht mehr. Beim Abspielen von Videos ist jeweils nur der Ton zu hören.

APE2.PNG

Selbst die Anzeige über dem Schnittfenster bleibt beim Abspielen von Bildmaterial hellgrau. Wenn ich in die hellgraue Fläche klicke wird ein Standbild des Videos von der Position angezeigt, an der sich der rote Strich aktuell befindet. Beim Abspielen läuft nur der Ton weiter.

APE1.PNG

Ich habe die Software auch schon deinstalliert und wieder installiert. So wie einen aktuellen Grafiktreiber und Quicktimeplayer heruntergeladen. Am Videoformat kann der Fehler nicht liegen, da ich zuvor mit den selben Videos problemlos arbeiten konnte.

Betriebssystem: Windows 10 64-Bit

Grafikkarte: Asus GTX 970 mit aktuellstem Treiber

Ich bin sehr Dankbar um eure Hilfe!

• 1. Re: Videovorschau funktioniert nicht mehr.
          A.T. Romano Level 7

stefanok

Premiere Elements 10 on Windows 7, 8, 8.1, and 10 has major problem when it is running on a computer that is using a NVIDIA GeForce video card/graphics card. The solution is not to update the driver to the latest version, but rather to roll back the driver version to May 2013.

I am not sure of the relationship of Asus GTX 970 to the NVIDIA GeForce GTX 970 but suspect that probably they have basic similarities.

Please read the NVIDIA GeForce side of the story.

ATR Premiere Elements Troubleshooting: PE10: NVIDIA Video Card Driver Roll Back

I do not know if you will be able to find an old enough driver version online if you are caught in the Premiere Elements 10 NVIDIA GeForce issue.

Did the problem surface when you upgraded your computer to Windows 10? If so, explore your computer for the older driver that could have been replaced.

Not sure if your Device Manager/Display Adapter/Asus card name Driver Tab/Roll Back driver will work in this instance.

As for the current version of QuickTime requirement....there is a problem with QuickTime 7.7.8 (latest version) and Windows 10. It will not update to 7.7.8.

Use instead QuickTime 7.7.6 which is not the latest version but will meet the Premiere Elements System Requirement for latest version of QuickTIme installed on the same computer along with Premiere Elements.

QuickTime 7.7.6 for Windows

An article was brought to my attention in which someone developed a workaround to get 7.7.8 in Windows 10. If you are troubleshooting, I would advise against using such a workaround to avoid introducing another variable into the troubleshooting equation.

Please review and consider, and then supply more details.

Thank you.

ATR

• 2. Re: Videovorschau funktioniert nicht mehr.
            stefan6k Level 1

Vielen Dank für deine Bemühungen.

Ich bin gerade auf die Idee gekommen, was der Auslöser dieses Problems ist. Ich hatte meinen Monitor zuvor am Mainboard eingesteckt. Seit dem ich auf die Grafikkarte umgesteckt hatte, funktionierte die Funktion nicht mehr. Anstatt über die Grafikkarte bearbeite ich meine Videos nun wieder über den Stecker am Mainboard.

• 3. Re: Videovorschau funktioniert nicht mehr.
              A.T. Romano Level 7

stefan6k

Thank you for the wonderful news that you have identified the cause of your issue. Well done.

And, thank you for the follow up to tell us the outcome which is appreciated.

Best wishes

ATR