1 Reply Latest reply on Aug 7, 2008 4:32 AM by anirudhs

how can I establish a socket connection on a network using proxy server with flex 3???

Walber Leal

Dear, I am developing a test to use flex concept, and encountered with the following problem:
      My application connects to the server by socket, so far so good, the problem comes when I want to establish a connection to the server and my browser brings this by a proxy server (in my case the Squid on port 3128, already set in IE), speaking flex returns an error that can not establish the connection, as Internet did not exist, because it can not detect the proxy and browse through it.
      Do you have any solution or any hint? thank you.

Prezados, estou desenvolvendo uma prova conceito para usar o flex, e deparei com o seguinte problema:
      Minha aplicação conecta ao servidor por socket, até aqui tudo bem, o problema vem quando eu quero estabelecer uma conexão com o servidor e meu browser esta por traz de um Servidor de proxy (no meu caso o Squid, na porta 3128, já configurado no IE) o flex retorna um erro falando que nao pode estabelecer a conexão, como se nao existisse internet, pois ele nao consegue detectar o proxy e navegar através dele.
      Alguem tem alguma solução ou alguma dica? obrigado.