1 Reply Latest reply on Oct 18, 2015 7:49 AM by A.T. Romano

Mache ich alles falsch?????

armin h.s2027908

Wenn ich in Premiere Elements 12 ein vorhandenes Video Projekt öffne erhalte ich im Schnittfenster nicht die Ansicht der importierten Clips, sondern rote Bilder mit dem Text "Medien offline".

Wie kann ich erreichen, daß sich das vorhandene Projekt gleich richtig öffnet und bearbeitet werden kann?

Habe ich beim Abspeichern des bearbeiteten Projektes schon einen Fehler gemacht?

Mein Projekt habe ich auf einer externen Festplatte abgespeichert; liegt es daran?

Herzlichen Dank vorab für Antworten und Tips

Armin

• 1. Re: Mache ich alles falsch?????
          A.T. Romano Level 7

armin h.s

Premiere Elements 12 on what computer operating system? Have you updated 12 to 12.1 using an opened project's Help Menu/Updates?

For your immediate problem which is presenting as a media - project disconnect problem.

When you import source media into a project, all you get are copies of the originals which remain saved to the computer hard drive. But those copies need to trace back to those originals where they are on the hard drive. If you move, delete, or rename files and folders that went into the project after the project is saved closed, you get colorful media offline displays when you open this project.

The way to recover is to response to each of the messages "Where is the file _____?". If you just want to get into the project, in the first message, click on Skip All which will open the project but has the media offline displays.

Another cause for this media offline can be related to external hard drive if that is where the source media are being stored. The external hard drive can malfunction in general or its drive letter can be changing (especially if you do a lot of plugging in and unplugging of the external hard drive -  some assign a drive letter toward the end of the alphabet).

Please consider the above and supply more information. If any questions or need clarification on the above, please do not hesitate to ask.

Thank you.

ATR