3 Replies Latest reply on Nov 10, 2015 6:58 AM by A.T. Romano

Problème audio pendant la lecture du projet

dadoudesaintlaurent

Bonjour.

Je suis en train de réaliser un projet. Tout fonctionnait bien, mais actuellement pendant la lecture du projet il n'y a plus de son.

Pourtant la piste audio apparaît normalement et lorsque je lis un rush ou une musique dans organiseur, le son fonctionne normalement.

Merci de votre aide.

• 1. Re: Problème audio pendant la lecture du projet
          A.T. Romano Level 7

dadoudesaintlaurent

What version of Premiere Elements, what computer operating system? What are the properties of your Timeline content? Is the audio linked to the video in one file or is this standalone audio? Is the audio Stereo or 5.1 channel? What is the project preset?

I decided to abandon the Translate button because I was not getting a good translation for "...il n'y a plus de son."

Are you saying that in the preview you lose sound (you cannot hear the sound) or are you saying that the audio goes out of sync with the video?

In the previewing in the Edit area monitor, are you playing back the Timeline rendered Timeline content? (Is there an orange line over the Timeline content during previewing?) Please confirm that the issue is only in the previewing and no problem with playback of export. That is what I am understanding from the translation.

Please consider and supply more information.

Thank you.

ATR

• 2. Re: Problème audio pendant la lecture du projet
            dadoudesaintlaurent Level 1

Bonjour et merci pour votre réponse.

J'utilise Adobe Premiere élément 12, sous windows 7.

Le problème concerne uniquement un seul projet en mode prévisualisation. Tous les autres n'ont pas ce problème... Je pense donc abandonner mes recherches, annuler ce projet et le refaire!!

Merci encore

@ ! !

• 3. Re: Problème audio pendant la lecture du projet
              A.T. Romano Level 7

dadoudesaintlaurent

Thanks for the reply.

It would be interesting to learn what happens if you take just the problem audio into a new project.

Also, what happens to the problem audio in the problem project when you move it from its audio track to a new numbered audio track above in the Timeline?

Important...when you import a file into Expert workspace Project Assets, wait a few seconds and look for a progress bar at the bottom right of the workspace. If you see one, then wait for the activity there to end before you drag the file to the Timeline.

Please update us on your progress as your schedule permits.

Best wishes

ATR