19 Replies Latest reply on Dec 18, 2015 2:50 PM by A.T. Romano

Warum funktioniert meine Bewegungsverfolgung nicht?

thomaso60283218

PRE 13

Bewegungsverfolgung

Ich kann ein Objekt markieren. Der gelbe Rahmen um mein Objekt ist genau da wo ich ihn haben möchte. Mein Objekt wird mit dem gelben Rahmen verfolgt.

Aber ich kann NICHTS mit diesem Rahmen verknüpfen. Der Rahmen wird NICHT blau! Egal was ich benutzen will, ob ich ein JPG, ein Videoclip oder eine Sprechblase (von PRE 13). Es lässt sich nichts verwenden!!

Das ist sehr nervig und ich brauche eine Lösung

• 1. Re: Warum funktioniert meine Bewegungsverfolgung nicht?
          A.T. Romano Level 7

thomaso

Premiere Elements 13 on what computer operating system? Have you updated 13 to 13.1 using an opened project's Help Menu/Updates? If not, please do that.

The Motion Tracking feature needs a video clip (motion) for the object to be tracked. The tracking object can be a variety of files. The following goes into that

ATR Premiere Elements Troubleshooting: PE12: Motion Tracking/What To Use To Track Object?

It also applies to your Premiere Elements 13/13.1.

If the yellow-orange frame around the object to be tracked remains yellow-orange and does not turn blue when the tracking object is dragged near it, then you are not going to get motion tracking.

The following is a video tutorial on Motion Tracking in 12.Motion tracking | Learn Premiere Elements 12 | Adobe TV

Have you been there, done all that, and still no blue frame around the object to be tracked by your tracking object is near the yellow frame?

Several have reported that the 13 Motion Tracking does not work as well as the one in 12/12.1. I have used both and they do work.

a. look at the contrast in your videos with your object to be tracked

b. go through the steps suggested

c. explore different tracking objects

If nothing works, then consider an uninstall/reinstall of Premiere Elements 13/13.1.

Please consider and then let us know the outcome.

Thank you.

ATR

• 2. Re: Warum funktioniert meine Bewegungsverfolgung nicht?
            thomaso60283218 Level 1

Ich arbeite mit Windows 7 Pro x64. Eine Updatemöglichkeit / Aktualisierung ist nicht möglich. Der "Adobe Application Manager 9.0" zeigt Premiere Elements 13 nicht in der "Apps"-Liste.

PRE13Screenshot.jpg

Ich bekomme den blauen Rahmen für die Objektverfolgung nur ein einziges Mal im gesamten Projekt. Wenn ich dann auf einem anderen VideoClip eine Objektvervolgung haben will, geht das nicht.

Ich hoffe Sie können mir weiterhelfen.

• 3. Re: Warum funktioniert meine Bewegungsverfolgung nicht?
              thomaso60283218 Level 1

So, mit einigen Umwegen habe ich jetzt Premiere Elements 13 auf 13.1 aktualisiert.

Aber ich bekomme immer noch keinen blauen Rahmen bei der Objektverfolgung, wenn ich einen Text, ein JPG oder anderes damit verknüpfen will.

• 4. Re: Warum funktioniert meine Bewegungsverfolgung nicht?
                A.T. Romano Level 7

thomaso

Thank you for the reply. Good that you have installed the 13.1 Update. Good job.

Later day, I am going to post links to two files for you to download. One file will be a short movie clip with an object that I would like you to track with the tracking object in the second file being sent. I will test them before posting to confirm that I have gotten Motion Tracking to work with these specific files.

I do not use Dropbox to obtain the shareable links, but I do use Google Drive. If I use Google Drive, will you be able to open the images in the links from Google Drive? Have you used that before?

ATR

• 5. Re: Warum funktioniert meine Bewegungsverfolgung nicht?
                  thomaso60283218 Level 1

nein mit google-drive habe ich noch nicht gearbeitet. wird aber bestimmt klappen. ein google-konto besitze ich.

• 6. Re: Warum funktioniert meine Bewegungsverfolgung nicht?
                    A.T. Romano Level 7

thomaso

Thanks for the reply.

Please look at Google Drive - Cloud Storage & File Backup for Photos, Docs & More

This is a Google Drive shareable link for the file that I would like you to use for the object that is to be tracked.

The file is 5 seconds AVCHD.mp4 1920 x 1080 @ 29.97 progressive frames per second video

Motion Tracking Asset 1.mp4 - Google Drive

For the tracking object, please use the Premiere Elements 14 under Graphics Tab/Thought and Speech Bubbles/ and the one named Speech Bubble 10-LEFT.

There are specific steps that I will give you for using Tools Menu/Motion Tracking in Premiere Elements 14 Windows 10 64 bit. I am preparing them now.

I am eager to find out if you can open the above and work from it as your object to be tracked.

To be continued.

ATR

• 7. Re: Warum funktioniert meine Bewegungsverfolgung nicht?
                      A.T. Romano Level 7

thomaso

Add On to post 6

The shareable link that I just posted worked for me - just check it - but I have Google Drive.

Looking forward to your results setting up Google Drive to receive and open it.

Premiere Elements 14 Windows 10 64 bit

1. Open 14 to its Expert workspace, Add Media/Files and Folders/Projects Assets to import the Motion Tracking .mp4 file sent as the object to be tracked.

2. Drag the file to the Timeline Video Track 1. Select/highlight the clip.

3. Tools Menu/Motion Tracking

a. Hit Select Object button and position/size white bounding box around object to be tracked (in this case red circle)

b. Hit Track Object button. A yellow frame should be result around the object to be tracked (The box is not always presenting with each of its sides in yellow (incomplete box look) but continue even if you only have one of the yellow sides.

c. Go to Graphics Tab/Thought and Speech Bubbles and select the Speech Bubble 10-LEFT and click/drag in toward the screen and its yellow framed box. Even before you get to the yellow framed box, the yellow should turn blue. When you get to the yellow framed box, release the click to get the Change Text dialog for the Speech bubble. Add your text. Click OK. Position/Size the Speech Bubble.

d. Hit the Enter button. Then in the feature option to the left of the Motion Tracking workspace, click Done.

e. Back in the Expert workspace, render the Timeline content if orange line over content and look at result.

Please let me know if you need clarification on any of the above.

Thank you.

ATR

• 8. Re: Warum funktioniert meine Bewegungsverfolgung nicht?
                        thomaso60283218 Level 1

Ich verwende Windows 7 Pro mit Premiere Elements 13.1

Mit dem Videoclip von Ihnen (der sich bewegende rote Punkt) geht das ohne probleme. Auch von mir erzeugte Texte, andere Grafiken oder JPG kann ich mit dem roten Punkt verknüpfen. Auch das einrichten von mehreren kleinen Objektverfolgungen lassen sich mit dem roten Punkt verknüpfen. Alle gelben Rahmen folgen dem Punkt und werden jeweils blau, wenn ich etwas in den Rahmen ziehe. Aber bei anderen Videoclips von mir (GoPro Videoclip) bekomme ich nur den gelben Rahmen, der das Objekt verfolgt, aber der Rahmen wird nicht blau.

• 9. Re: Warum funktioniert meine Bewegungsverfolgung nicht?
                          thomaso60283218 Level 1

Unbenannt.jpgUnbenannt2.jpg

Beide Screenshot´s habe ich im selben Projekt gemacht. Im ersten Bild hat die Objektverfolgung geklappt und auch der gelbe Rahmen wurde blau, beim drauf ziehen eines Bildes.

Im zweiten Bild wird auch das Objekt wieder verfolgt mit dem geben Rahmen. Aber hier kann ich das gleiche Bild nicht mit dem gelben Rahmen verknüpfen. Er bleibt gelb.

Die Eigenschaften beider GoPro Videoclips sind identisch (720p wide, 25fps).

• 10. Re: Warum funktioniert meine Bewegungsverfolgung nicht?
                            A.T. Romano Level 7

thomaso

Thanks for the update.

The moving red dot and the rest of the details work on Premiere Elements 13/13.1 Windows 7 64 bit as well as for those Premiere Elements 14 Windows 10 64 bit results that I described. I did both.

At this point, I think that we agree that the moving red dot video sample works with the Speech Bubble as well as your other tracking objects in your Premiere Elements Motion 13/13.1 Tracking feature. I had some GoPro footage download from online and that worked fine in the Premiere Elements 13/13.1 Windows 7 64 bit Motion Tracking with the Speech Bubble tracking object. And, that was not a good GoPro video in that is was dark and all I had to track were tree coming and going as the car drove down the road. That video with the object to be tracked was AVCHD.mp4 1920 x 1080 @ 29.97 progressive frames per second.

I also tried a Panasonic 4K 3840 x 2160 @ 29.97 progressive frames per second video and the Speech Bubble. That worked OK

a. getting the yellow frame around the object to be tracked (car moving in street traffic) to turn blue as the tracking object (Speech Bubble) approached it from Graphic Tab

b. having the Speech Bubble track the car as it went from one place to another on the road.

What GoPro camera is producing this video file? I will go online to try to find sample from the camera that I can test in the Premiere Elements 13/13.1 Windows 7 64 bit Motion Tracking.

Two thoughts...

a. how much motion is there for the object being tracked...

b. how much contrast is there between the object being tracked and the tracking agent?

Please consider and thank you for considering the suggestions.

ATR

• 11. Re: Warum funktioniert meine Bewegungsverfolgung nicht?
                              A.T. Romano Level 7

thomaso

I did not see your post 9 until I had posted post 10.

In screenshot 2, for troubleshooting purposes, can you take any tracking object and get it to change the yellow frame to blue?

ATR

Add On...how much motion is there in the second screenshot sample versus the second screenshot sample?

• 12. Re: Warum funktioniert meine Bewegungsverfolgung nicht?
                                thomaso60283218 Level 1

Der Rahmen im Screenshot 2 bleibt gelb. Er wird nicht blau. Im Screenshot 1 sind Lichtverhältnisse schlechter und Bewegungen intensiver als im Screenshot 2. trotzdem bleibt der Rahmen  gelb. Ich verstehe das nicht

Der gelbe Rahmen ist in beiden Videoclips vorhanden und verfolgt mein Objekt. Aber nur in einem wird der Rahmen auch blau, wenn ich ein Bild drauf ziehe (jeweils das gleiche Bild)

Ich habe eine GoPro 3 White für die Aufnahmen verwendet.

• 13. Re: Warum funktioniert meine Bewegungsverfolgung nicht?
                                  thomaso60283218 Level 1

Ich habe jetzt schon länger nichts mehr von Ihnen gehört. Gibt es keine Lösung für mein Problem?

• 14. Re: Warum funktioniert meine Bewegungsverfolgung nicht?
                                    thomaso60283218 Level 1

Ich habe übrigens ein neues Problem. Das gehört zwar vom thema nicht hier rein, muss ich aber trotzdem klären.

Ich sichere mein Projekt auch immer als DVD Dateien (in diesem Fall: als Ordner 4,7GB in höchster Qualität, vorgegebener Name, Speicherort selbst gewählt). PRE fängt an zu arbeiten, bringt die kodierung zum Ende, aber am vorher festgelegten Speicherort gibt es KEINEN Ordner mit dem Projekt-Inhalt. Auch die Suche nach dem Ordner blieb erfolglos. Wie kann das sein??

Ich arbeite seit 5 Jahren mit verschdenen Versionen PRE, aber so unzufrieden war ich noch mit keiner anderen Version.

• 15. Re: Warum funktioniert meine Bewegungsverfolgung nicht?
                                      A.T. Romano Level 7

thomaso

Please excuse any delays. Your thread got lost from me with spaces in the previous replies.

About the Publish+Share/Disc/DVD with burn to Folder (4.7 GB)....

What video card/graphics card does your computer use? If it is not Intel HD Graphics 2000 and higher, then disable the preference for Hardware Acceleration found in Edit Menu/Preferences/General. You disable that preference "Use Hardware Acceleration (works on Intel HD Graphics 2000 and higher)" by removing the check mark next to it. Look at your results with and without that preference disabled. What you described has been reported before and disabling or enabling that preference has resolved the issue. Let us see if it will work for you also.

I will go back and re-read your thread regarding Premiere Elements 13 Motion Tracking and determine what more we can do with that.

Please consider, and then let us know the outcome.

Thank you.

ATR

• 16. Re: Warum funktioniert meine Bewegungsverfolgung nicht?
                                        thomaso60283218 Level 1

Vielen Dank für Ihre Antwort.

Ich habe eine Intel(R) HD Graphics 4600, aber dennoch funktionierte die Ordner erstellung erst nachdem ich die Hardwarebeschleunigung deaktiviert habe. Verstehen tue ich das jedenfalls nicht.

• 17. Re: Warum funktioniert meine Bewegungsverfolgung nicht?
                                          A.T. Romano Level 7

tomaso

Did you just change to the Intel HD Graphics 4600 card from another brand/type card or did you recently update the driver version for the Intel HD Graphics 4600?

ATR

• 18. Re: Warum funktioniert meine Bewegungsverfolgung nicht?
                                            Canneloni

Hi there,

i also work with Windows 7 Ultimate Edition x64, i5 3xxx series, 8 Gig DDR3 Ram here, Nvidia GTX 960 Ti, working with a bunch of SSD and HDDs.

Premiere Elements is on 13.1.

I tryed allready the reference videofile (magenta dot), tracking is working and also the attachment of text/pics etc. to the motion tracking square. (it became blue)

But when i try to work with my Shadowplay/Elgato Gaming Footage (to be specific, Dirt Rally in Full HD, 30p and 60p no mather), i can make the motion tracking work (yellow square) but i CAN´T make anything attached to it (it stays yellow, it don´t get blue!).

Greetings from Munich

• 19. Re: Warum funktioniert meine Bewegungsverfolgung nicht?
                                              A.T. Romano Level 7

canneloni

Thanks for the replies.

Earlier you spoke of Motion Tracking problems with GoPro files. Now you mention Motion Tracking problems with files from Shadow Play.

Could you do a test where you take the Shadow Play video into the free HandBrake program to obtain the H.264.mp4 version of the file. Make sure that the frame rate is set for 30p or 60p with the frame rate marked as constant, not variable. Then import the H.264.mp4 version into Premiere Elements with a project preset =

for 30p

NTSC

DSLR

1080p

DSLR 1080p30

for 60p

NTSC

AVCHD

AVCHD 1080p60

and then import the 30p or 60p file into its project and determine if you can do your Motion Tracking.

https://handbrake.fr/

In all cases, make sure that you have enough motion in the image in order to track it.

ATR