2 Replies Latest reply on Dec 1, 2015 12:49 PM by imontv08

"Gesamtbelichtungen abgleichen"-Funktion fehlerhaft?

imontv08

Im Bibliotheks-Modus von Lightroom (aktuelle CC-Version) steht die Funktion "Gesamtbelichtungen abgleichen" (unter Foto > Entwicklungseinstellungen) zur Verfügung. So wie ich das verstehe, soll auf diese Weise der Helligkeitseindruck mehrerer Fotos vereinheitlicht werden (die Belichtungswerte werden dazu für jedes Foto individuell angepasst). Bei mir wird jedoch, wenn ich die Funktion nutze, lediglich der Belichtungswert bei allen ausgewählten Fotos auf den des "Masterfotos" geändert. Das hilft natürlich nicht wirklich weiter und ist einfacher über die Synchronisationsfunktion zu erreichen. Kann es sein, dass diese Funktion buggy ist?

• 1. Re: "Gesamtbelichtungen abgleichen"-Funktion fehlerhaft?
          deepakg1988 Adobe Employee

Hi,

Match Total Exposures” is particularly useful if you use the exposure bracketing feature on your camera (i.e. the camera captures each scene multiple times at different exposures), as it allows you to match all the photos’ exposures with a few clicks rather than having to adjust each one by itself.

Here’s the low down: After selecting and adjusting the exposure of your base photo, use the Command or Ctrl key (depending on your OS) to select the other photos you’d like to match the exposure for. Then select Settings and Match Total Exposures to have Lightroom match the other exposures as best it can. Voila!

beforeafter

Can you post some screenshot

Thanks

• 2. Re: "Gesamtbelichtungen abgleichen"-Funktion fehlerhaft?
            imontv08 Level 1

Thanks for the reply.

Strange thing is that, after I wrote this post, the function worked for the first time as it should - yet I didn't change anything. I tried it several times now with different photos - sometimes it worked, sometimes it just set the exposure value of all other - different - photos to the exact value of the base photo. Still trying to figure it out.