15 Replies Latest reply on Jan 16, 2016 10:11 AM by A.T. Romano

fehler bei transkodierung

matthiass11815626

premiere elements 14 bricht bei der Erstellung von DVD's immer mit o.g. Fehlermeldung ab.

Habe bereits durchgesehen, ob es irgendwo Lücken im Film gibt - nein, nicht mehr.

Woren kann es noch liegen?

• 1. Re: fehler bei transkodierung
          A.T. Romano Level 7

matthiass

What computer operating system are you using for your Premiere Elements 14? Are you doing burn to DVD-VIDEO on DVD disc or AVCHD on DVD disc?

Assuming DVD-VIDEO on DVD disc for now and you are using Windows, then

a. Disable the preference "Use Hardware Acceleration (works on Intel HD Graphics 2000 and newer)". See Edit Menu/Preferences/General.

b. Can you do successfully a burn to ISO Image (4.7 GB)?

c. In the Export & Share/Disc/DVD area, what are the readings for Space Required and Bitrate when the option "Fit Content to Available Space" is used?

d. You say that you have looked for Timeline gaps and found none. Have you checked for leftover fragments scattered among the tracks. They may present as very thin vertical black lines. Expand the Timeline maximally with the -+ slider above the Timeline to get best view for leftover search. Did you check for placement of transitions and titles?

Please consider the above, supply results, and then we will decide where the results take us in the troubleshooting. If any questions or need clarification, please do not hesitate to ask.

Thank you.

ATR

• 2. Re: fehler bei transkodierung
            Orsetto

Hallo,

ich habe genau das gleiche Problem. Zu den oben stehenden Fragen kann ich folgendes sagen:

zu a. Diesen Punkt finde ich nicht in den Einstellungen.

zu b. Nein, auch das geht nicht. Alle anderen Medien wie Blueray und AVCHD geht.

zu c. Ich bin der Meinung, dass der Speicher auf jeden Fall ausreicht, falls das hier gemeint ist. (Frage verstehe ich nicht ganz).

zu d. Auch ich habe alle Lücken in der Video-Timenline geschlossen. Wüsste nicht, wo ich da eine Lücke hätte.

Liegt das vielleicht daran, dass ich folgende Fehlermeldung erhalte: Adobe Premiere Elements, 20160110, Fehlermeldung bei Start.jpg

Davon abgesehen, dass ich unter dieser Web-Adresse nichts finde.

Gruß

Carsten

• 3. Re: fehler bei transkodierung
              A.T. Romano Level 7

Carsten

Are you also using Premiere Elements 14? What is your computer operating system, and what video card/graphics card does it use?

If you are using Premiere Elements 14 Mac, you will not have the Hardware Acceleration preference.

The question about Space Required and Bitrate relates to the capacity of the DVD disc used and how much content has to go on that disc.

So, please give your burn dialog Space Required and Bitrate readings with the DVD in the burn tray and just before you hit the burn dialog.

These reading should be when you have a check mark next to Fit Content To Available Space.

Problems with the same symptoms can (often do) have different causes. Since this thread was started by another and the exchange of details will cross each other, it might be a good idea to start your own new thread so that we can focus on your situation.

There are lots of specific questions to ask and answers needed. That screenshot of the error message points to an activation problem that needs to be understood and worked with first.

Not sure how the German word Abgaben is being used with the understood word Aktivierung (Activation). The web address in the screenshot works but takes you only to a generalized Adobe web page which is probably intended for you to find a Help link there - probably taking you here.

We will be watching for your follow up in your new thread where I believe we will make more progress.

Thank you.

ATR

• 4. Re: fehler bei transkodierung
                Orsetto Level 1

Hallo,

die Fehlermeldung zur Transkodierung erhalte ich auch, wenn ich eine ISO-Datei erstellen möchte. Abgesehen davon habe ich bei dem Brennversuch auf DVD bereits auf die Kapazität der DVD geachtet. Auch wenn ich nur für einen Kleinen Filmabschnitt versuche, eine ISO-Datei zu erstellen, funktioniert das nicht.  Letztendlich muss es ein anderes Problem sein. Kann es sein, dass dieses Format irgendwie nicht auf meinem Rechner ist? Ich habe einen Mac. Die Daten hierfür sind folgende:

Chipsatz-Modell: Intel Iris

Typ: GPU

Bus: Integriert

VRAM (dynamisch, maximal): 1536 MB

Hersteller: Intel (0x8086)

Geräte-ID: 0x0a2e

Versions-ID: 0x0009

Monitore:

Farb-LCD:

Monitortyp: Retina LCD

Auflösung: 2560 x 1600 Retina

Retina: Ja

Pixeltiefe: 32-Bit Farbe (ARGB8888)

Synchronisierung: Aus

Eingeschaltet: Ja

Integriert: Ja

VN279:

Auflösung: 1920 x 1080 @ 60Hz (1080p)

Pixeltiefe: 32-Bit Farbe (ARGB8888)

Monitor-Seriennummer: DALMQS097873

Hauptmonitor: Ja

Synchronisierung: Aus

Eingeschaltet: Ja

Rotation: Unterstützt

Verbindungstyp: DVI oder HDMI

Adapter Firmware-Version: 7,36

Ich hatte die obige Fehlermeldung mitgeschickt, um ermitteln zu lassen, ob ein Zusammenhang mit meinem Problem zum Transponieren besteht. Das offensichtlich nicht, wofür ich dann einen neuen Thread aufmachen werde.

Vielen Dank.  

• 5. Re: fehler bei transkodierung
                  matthiass11815626 Level 1

Hallo an Orsetto und Romano!

Danke für alles mit Nachdenken!

Habe W10, 3,6 GHz / 4-Kern-Prozessor (8 logische Prozessoren), ansonsten Standard.

Und ich habe PRE14 neu installiert, Update installiert, wieder probiert: 2x totaler Programmabsturz, seit dem geht alles, wie es soll.

Mein Problem ist also nicht gelöst, aber est tritt nicht mehr auf.

Wünsche Euch das gleiche!

Matthias

• 6. Re: fehler bei transkodierung
                    Orsetto Level 1

Hi Matthias,

danke für Dein Feedback. Eigentlich erwarte ich ja eine Lösung von Adobe. Aber bei den Supportseiten, die meines Erachtens nicht gerade sehr Anwenderfreundliche und übersichtlich sind, stirbt die Hoffnung zu letzt. Warum die sich nur so viel Zeit lassen? Zumal es anfangs scheinbar schnell ging. Und dann nur auf Englisch! Wo die Software im Grunde doch recht teuer ist. Außer vielleicht im Consumer-Bereich. Dennoch sollte auch da der Support klappen, dass man die SW empfehlen kann.

So long

Orsetto

• 7. Re: fehler bei transkodierung
                      A.T. Romano Level 7

Carsten/Orsetto

I wrote this post in reply to your post 4 but for some reason I just found it now unposted. If you are still involved in this thread, then please consider.....

It is import to know answer to the question about the "Use Hardware Acceleration (works on Intel HD Graphics 2000 and newer) preference. Does the burn to ISO Image failure exist with or without this preference disabled in preferences? See Edit Menu/Preferences/General. If that setting does not matter in the results, then we go on to other troubleshooting considerations.

1. When you are in the burn dialog Export & Share/Disc/DVD with type "ISO Image 4.7 GB" or "ISO Image 85. GB", what is the reading for Space Required and Bitrate just before you hit the Burn button?

2. After a burn to failure, save close the project. Go to the Encoded Files Folder and delete the whole folder. (Encoded Files Folder by default can be found in Windows 64 bit - Documents/Adobe/Premiere Elements/14.0.

3. Make sure that the latest version of QuickTime 7 is installed (version 7.7.9)

QuickTime - Download - Apple

and

make sure you are operating the programs as administrator.

Go to

Local Disk C

Program Files

Adobe

Adobe Premiere Elements 14

and, in the Adobe Premiere Elements 14 Folder, find the Adobe Premiere Elements .exe file.

Right click it, and select and apply Run as Administrator.

The double click that file to determine if it will open to one of the Premiere Elements workspace.

More later if you wish to continue.

ATR

• 8. Re: fehler bei transkodierung
                        A.T. Romano Level 7

matthiass

Thank you for posting beyond your thread question.

It has long troubled me that you have not followed up to my post 1 to begin the troubleshooting based on the details of your situation.

So, I worried about you - user to user. I want you to succeed. Although the thread question was yours, this thread became a discussion of Carsten/Orsetto's problems.

Although I was glad for the opportunity to help Carsten/Orsetto, what about you? I continue to maintain that problems with the same symptoms can (often do) have different symptoms.

From what you have just written

My problem is not solved so, but no longer occurs est.

I am not sure if you are moving forward in your Premiere Elements projects. And, you never answered my questions in post 1 which would have enabled me define the issues and a  troubleshooting strategy.

In your follow up today, it is not understood ....problem not solved, problem no longer occurs - what problem no longer occur?

Please consider and let me know if you are OK with your Premiere Elements projects.

Best wishes

ATR

• 9. Re: fehler bei transkodierung
                          Orsetto Level 1

Hello,

you describe the troubleshooting for Windows. But i have a device with MacOS. So, I have a MacBookProRetina. I posted this.

My english is not so good, so maybe i misunderstand you. And to translate your text with this link don't help really.

I try to answer your questions. But obviously I have not delivered the rightinformation. I would want with pleasure a quick solution of my problem. So that I have furthermore fun in production of films. Thank you very much.

• 10. Re: fehler bei transkodierung
                            A.T. Romano Level 7

Carsten/Orsetto

You wrote

you describe the troubleshooting for Windows. But i have a device with MacOS. So, I have a MacBookProRetina. I posted this.

I know that asked you about Windows Mac, but I do not recall seeing that information from you. And, I needed to know that because Premiere Elements 13/14 Mac does not have the Premiere Elements 13/14 Hardware Acceleration that Windows has. The Hardware Acceleration preference setting can cause many problems in Premiere Elements 13/14 if it is enabled and you do not have the Intel HD Graphics 2000 and newer card. I wrote all that in post 3

Are you also using Premiere Elements 14? What is your computer operating system, and what video card/graphics card does it use?

If you are using Premiere Elements 14 Mac, you will not have the Hardware Acceleration preference.

So on this point, nothing for you to do since it is now understood on both sides that you are using Premiere Elements 14/14.1 Mac.

As for communications, we can overcome that. We both need the translate button, we both read between the lines on things that are not clear, and we both ask for clarification on the things that are not clear. We can do it.

1. Premiere Elements 14/14.1 on Mac computer (what Mac computer operating system)?

Problem. Burn to DVD-VIDEO ISO Image (assumed 4.7 GB) failures with transcoding errors.

2. What is Space Required and Bitrate in export area (with check mark next to Fit Content to Available Space) with DVD disc in burner tray?

transcoding.jpg

3. Is the computer optimized - cleared of pile ups of preview files, conformed audio, conformed video files?

Lots of free space especially at the Save In location set the ISO file that is to be produced?

CCleaner for Mac - Piriform

What are you setting as the Save In location for the ISO Image?

4. Besides looking for Timeline gaps, have you looked at placement of transitions, titles, audio, and Timeline markers (if applicable). Have you checked for leftovers on the Timeline?

If Timeline markers and movie menu, does the burn to ISO Image succeed if no menu, no Timeline markers? If movie menu, have you checked

the placement of the menu page buttons so that they are overlapping?

There is no need to use your time with individual word German to English posting. We should do OK with translation and asking for clarification when

something is not understood. If the language differences get to be too great a problem, there is an Adobe German Forum. I am not sure if that will work for you. But, I hope that you stay with us.

Deutsche Foren

The major focus is you succeeding and moving forward in your Premiere Elements projects.

ATR

• 11. Re: fehler bei transkodierung
                              Orsetto Level 1

Hi,

jetzt versuche ich mal, alle Fragen und offene Punkte zu beantworten. Da ich, wie bereits erwähnt, vielleicht nicht alles richtig verstehe, werde ich von mir aus so umfangreich und detailliert wie möglich mein Problem schildern.

Ich besitze folgende Hardware:

Modellname: MacBook Pro

Modell-Identifizierung: MacBookPro11,1

Prozessortyp: Intel Core i5

Prozessorgeschwindigkeit: 2,6 GHz

Anzahl der Prozessoren: 1

Gesamtanzahl der Kerne: 2

L2-Cache (pro Kern): 256 KB

L3-Cache: 3 MB

Speicher: 16 GB

Boot-ROM-Version: MBP111.0138.B16

Apple SuperDrive:

Firmware-Version: 2,03

Verbindungstyp: USB

Brennen möglich: Ja (allgemeine Laufwerkunterstützung)

Pfad des Profils: Ohne

Cache: 768 KB

DVD lesen: Ja

Beschreibbare CD: -R, -RW

Beschreibbare DVD: -R, -R DL, -RW, +R, +R DL, +RW

Schreibstrategien: CD-TAO, CD-SAO, CD-Raw, DVD-DAO

Macintosh HD:

Verfügbar: 66,57 GB (66.567.036.928 Byte)

Kapazität: 249,8 GB (249.795.444.736 Byte)

Mount-Point: /

Dateisystem: Journaled HFS+

Beschreibbar: Ja

Eigentümer ignorieren: Nein

BSD-Name: disk1

UUID des Volumes: 59E45451-A107-38AA-B3B9-0BCA0713A3E4

Logisches Volume:

Widerrufbar: Ja (Entsperren und Verschlüsselung erforderlich)

Verschlüsselt: Ja

Verschlüsselungstyp: AES-XTS

Geschützt: Nein

LV UUID: CC5437BE-2B26-4703-9C0F-6269925B4836

Logische Volumegruppe:

Name: Macintosh HD

Größe: 250,14 GB (250.140.434.432 Byte)

Freier Speicherplatz: 0 KB

LVG UUID: 2888EE36-8F45-46E1-8463-CCC6B90D913F

Physische Volumes:

disk0s2:

Gerätename: APPLE SSD SM0256F

Medienname: APPLE SSD SM0256F Media

Größe: 250,14 GB (250.140.434.432 Byte)

Art des Mediums: SSD

Protokoll: PCI

Intern: Ja

Partitionstabellentyp: GPT (GUID-Partitionstabelle)

Status: Online

S.M.A.R.T.-Status: Überprüft

PV UUID: F8D41DAC-0CEC-4755-A44B-48937C6581AB

Auf dem MacBook läuft das Betriebssystem "OS X El Capitan" Version 10.11.2 (15C50). Ich nutze "Adobe Premiere Elements 14" der Version 14.1 (20151208.daily.895401).

Ich habe die Lizenz erworben und auch den Lizenzschlüssel eingegeben. Dennoch erhalte ich eine Fehlermeldung beim Start der Anwendung (siehe das mein Screenshot

weiter oben).

Bezüglich der Speichergröße wie in Punkt 2 beschrieben, ist diese ausreichend. Ich erhalte diesen Fehler auch, wenn ich nur einen kurzen Film auf DVD brennen möchte. Ich

habe dabei keine Änderung des Quellenmaterials vorgenommen und auch sonst keine weiteren Quellen eingefügt. Der Fehler tritt in allen möglichen Exportmöglichkeiten für

DVD aus, unabhängig der Länge und Bearbeitung des Quellmaterials.

Alle anderen Exportformate funktionieren. Nur nicht für die Erstellung einer DVD.

Ich hoffe, meine Ausführungen waren nunmehr ausführlich genug und führen zu einer Lösung. Wenn eine Neuinstallation erforderlich ist, werde ich diese auch gerne

durchführen.

Mit freundlichen Grüßen

Carsten

• 12. Re: fehler bei transkodierung
                                A.T. Romano Level 7

Carsten

Just wanted to let you know that I have seen your latest post and will reply soon as possible today. I have had Internet connection problems.

To be continued...

ATR

• 13. Re: fehler bei transkodierung
                                  A.T. Romano Level 7

Carsten

Thank you for your replies with a lot of details.

When I try to put all this together, I get two focus points...

1. Opening of product and an activation failed message, but I do not know what kind....how does Abgaben translate into English

and

2. Failed burn to with transcoding error message.

Problem 1 Suggested Solution

Opening of Program/Project

Abgaben-aktivierung-gehigeschlagen

I can get "activation failed" from that, but what kind of activation is not understood since I cannot find translation for Abgaben.

However....

There is a Royalty Activation failure that has hit the Premiere Elements 14 Mac. This requires detail to permissions and is discussed in the following link.

ATR Premiere Elements Troubleshooting: PE 14: Premiere Elements 14 Mac Only Adobe Solutions For Three Known Issues

See "Premiere Elements 14 Mac Royalty Activation Error section in the link contents.

There is a high probablility that this is what your error message is pointing to. Especially since the link in your message contain "ara" which is a folder involved with Royalty Activation Failure which targets just Mac users.

Problem 2 Suggested Solution

Burn to DVD ISO Image.

Resolve Problem 1 first. That may resolve Problem 2.

Please consider and, as your schedule permits, let us know the outcome.

Thank you for staying with the troubleshooting suggestions.

Best wishes

ATR

• 14. Re: fehler bei transkodierung
                                    Orsetto Level 1

Hi ATR,

ich gehe davon aus, dass das Problem wesentlich schneller hätte behoben werden können, wenn es in und von der Muttersprache des Problemmelders bearbeitet worden wäre! :-( Englisch als Weltsprache alleine behebt nicht jedes Problem. Unabhängig davon, wo Sie ansässig sind!

Ich vermute, dass das gerade geschriebene auch nicht verstanden wurde.

Um es auf den Punkt zu bringen. Mein Problem ist gelöst. Sicher mit Unterstützung von Ihnen. Jedoch eher deswegen, weil ich zwischen den Zeilen gelesen habe und mir meine eigenen Rückschlüsse gezogen habe (was das Übersetzungsprogramm daraus wohl jetzt erstellen/basteln wird?!).

Um es auf den Punkt zu bringen:

Ich hatte kein Verzeichnis "Common" in dem entsprechenden Unterverzeichnis der Library. Das habe ich manuell erstellt. In Folge desseen wurde nach einem Neustart des Rechners und Starten des Programmes offensichtlich die entsprechenden Unterverzeichnisse erstellt. UND!!!! Ich habe die Fehlermeldung beim Start von Premiere Elements nicht mehr erhalten!!

Bitte erlauben Sie mir mal ein Statement. Ich bezahle für die Apple-Produkte viel Geld. Ich erhalte dafür einen guten, wen nicht sogar sehr guten Support; in DEUTSCH!!!! Und dieser war bisher immer zeitnah zielführend

Bei Adobe bezahlt der Kunde auch viel Geld. Jedoch erhalte ich einen Support nur in englischer Sprache. Wie lange arbeiten wir an meinem Problem? Und nur weil ich Sie und Sie mich nicht verstehen! Nicht inhaltlich, sondern sprachlich. Denn der Inhalt kommt erst danach!

Die Programme von Adobe, mit denen ich arbeite, sind super und machen Spaß; so lange sie funktionieren. Allerdings ist der Support hochgradig enttäuschend. Und das kann kein Übersetzung-Tool geraderücken!!!

Es liegt nicht an Ihnen. Sondern an der Führung von Adobe. In Anbetracht der Preise der Software, ist es ernüchternd, wie der Support ist. Nach meinem derzeitigen Stand der Erfahrung, kann ich Adobe NICHT weiterempfehlen, trotz der meines Erachtens guten Bedeinung.

Es stimmt mich wirklich traurig. In diesem Sinne und hoffend, nicht mehr den Support von Adobe in Anspruch nehmen zu müssen noch einen schönen Abend.

So long, Carsten

• 15. Re: fehler bei transkodierung
                                      A.T. Romano Level 7

Carsten

Thank you for the update and wonderful news of success with the solution for Royalty Activation Failure. I am glad that I could point you to Royalty Activation Failure and the how to in order to fix.

Translation of the error message into Royalty Activation Failure was the key. I am glad that I could finally make that connection for us. It was the "ara" in the error message  Adobe address that did not work that was the clue.  My translation tools were no help. Royalty Activation Failure is a known Premiere Elements 14 Mac specific issue. And, you did a great job in reading the Adobe how to fix instructions that were summarized in English.

Best wishes as you move forward with your Premiere Elements projects.

ATR