6 Replies Latest reply on Feb 7, 2016 5:46 AM by rob day

Printing Indesign file to PDF

Luis Michino

YDear friends, Hope you can help me. I took the images from an original PDF file and save it as Tiff, the images looks great by it self, the point is when I used it in an InDesign project and when all the text are done I printed or export as PDF file, the pictures looks with the edges aliasing if I compare with the original it doesn't look good at all, is there any advise how can I improve my work? I have been working hard on this project and now that is almos finished I have this problem. I would appreciate any help on this.

Queridos amigos, espero me puedan ayudar. He tomado las imagenes de un archivo PDF, las exporte con Acrobat y luego las retoque con photoshop. Las fotos las salve en TIFF (lei que es mejor que jpg por lo de la compresión) y quedaron muy bien, igual a las originales que hay en el archivo PDF, el asunto es que cuando las uso en Indesign e imprimo el archivo las fotos y letras me salen "dentadas" y se ve horrible, nada que ver l calidad con el PDF original, necesito entregar el trabajo pero no me atrevo a hacerlo como esta, agradeceré cuaquier sugerencia que me permita obtener un buen resultado , aqui añado como se ve el original y mi intento:

ESTE ES EL ORIGINAL

Y ASI ME QUEDA LA COPIA

• 1. Re: Printing Indesign file to PDF
          rob day Adobe Community Professional & MVP

Place the original PDF, there's no advantage in rasterizing the PDF to a TIFF

• 2. Re: Printing Indesign file to PDF
            Luis Michino Level 1

Acabo de leer en el estupendo sitio CreativeTech Tips, sobre el que pienso tener puesto el ojo desde que lo he encontrado que desde Photoshop CS2 sí se puden extraer bien las imágenes de mapas de bits (las fotografías, vaya). Es sencillo, aunque esté un poco escondido (en Photoshop CS3 es un poco más evidente).

Al ir a abrir un PDF en photoshop, aparece un cuadro de diálogo como el que ves arriba que, aparentemente, te obliga a rasterizar todos los elementos de la página del PDF que abras, imágenes incluidas. De ese modo es imposible saber cuál es la resolución nativa del original en el PDF.

Solución

En el cuadro de diálogo "Importar PDF" (menú "Archivo - Abrir", pincha en la lengüeta superior donde pone "Seleccionar: Página" y elige la opción "Imagen". Ese es el truco. La lista de viñetas cambia de páginas a todos los elementos de mapas de bits que aparezcan en el PDF. Las opciones de rasterizado se quedan en gris ya que no son aplicables y cada objeto se abre a la resolución, perfil de color y modo de color que tengan en el PDF. Pincha la imagen que quieras y se abre tal cual esté incrustada en el PDF.

• 3. Re: Printing Indesign file to PDF
              Luis Michino Level 1

I just read in the Great Place Creative Tech Tips, on which I think I will have an eye on since I have found that since Photoshop CS2 you can extract bitmap images (photographs) fine. It's simple, but it is a bit hidden (in Photoshop CS3 is a little more obvious).
              By going to open a PDF in Photoshop, a dialog box like the one you see above apparently requires you to rasterize all page elements of the PDF you want to open, thus it is impossible to know the native resolution of the original in image in the PDF.
              Solution

In the dialog box "Import PDF" ("File - Open", click on the top tab that says "Select: Page" and select the "Image" That's the trick bulleted list of pages to change.. all elements of bitmaps that appear in the PDF. the rasterization options remain in gray because they are not applicable and each object is opened to the resolution, color profile and color mode you are in the PDF. Click the image you want and open as it is embedded in the PDF.

• 4. Re: Printing Indesign file to PDF
                BobLevine MVP & Adobe Community Professional

You still haven't explained why you're doing this. There is no reason to do so.

Place the PDF directly into InDesign

• 5. Re: Printing Indesign file to PDF
                  Willi Adelberger Most Valuable Participant

Why do you involve Photoshop here. Don't use it here. Place the PDF directly in InDesign without any deviation via Photoshop.

¿Porqué estas usando Photoshop in esta situación? ¡No lo hago! Importa el PDF directamente sin Photoshop en InDesign.

• 6. Re: Printing Indesign file to PDF
                    rob day Adobe Community Professional & MVP

I used it in an InDesign project and when all the text are done I printed or export as PDF file, the pictures looks with the edges aliasing if I compare with the original it doesn't look good at all

You might be downsampling the images when you export to PDF, in that case the PDF images would not look as good as the original. In the Compression tab, set Color Images to Do Not Downsample